torsdag, september 15, 2005

Ovälkomna Inkräktare!


Jaha, godmorgon..

Fy vilken natt.
Eller, fy vilken morgon kanske jag ska skriva.

Vaknade 04.40 av att det var tänt i trappan, Daniel kom in i sovrummet, (varför var han vaken fullt påklädd) frågade vad han sysslade med..
Jag fick lova att inte bli rädd, sen berättade han att han vaknat 02.50 av att nån ryckte i ytterdörren.

Efter ett tag vågade han sig upp och gick ner på nedanvåningen tände överallt och hörde plötsligt ljud från källaren (man kan komma in i källaren utifrån men också gå vägen dit ner invändigt från dörren i hallen, Daniel vågade iNTE gå ner dit, men hade alltså hämtat en kockkniv *s* i köket och stått och passat källardörren i hallen.

När han kom upp till mig, då när jag vaknade så kände han sig nog lite dum, tänk om han hört fel?

Men jag tycker detta är mycket obehagligt, tydligen är inbrott och biltjuveri ganska vanligt här vi bor.
Fast vi har aldrig tänkt på det eller ens märkt något. Kanske ska man ringa polisen bara för att berätta.. behöver ju inte slå 112 =)

Nu VET vi ju inte med säkerhet om det var någon i källaren, men om det var det så var det en himla tur att Daniel vaknade och vågade sig upp för att göra ljud ifrån sig.

Annars sover han ju som en stock jämt, en orkan hade kunnat dra in i sovrummet utan att han hade vaknat brukar jag säga.
Och jag ligger på helspänn och hör minsta ljud, andledningen till att jag inte vaknade trodde D var att jag låg på mitt "hörar-öra" jag är halvt döv på mitt vänsta och tydligen låg jag och sussade som bäst på det högra.

Nu sitter jag här och kan verkligen inte koppla av, det har inte blivit mycket sömn sen 05, en riktigt sprängade huvudvärk ligger jag också inne med.

Stackars Daniel som såklart inte sovit på hela natten, men han körde till jobb ändå. Efter att ha gått husesyn i HELA huset innan han körde.

Han såg nog inget mysko för han väckte inte mig, men jag tänker då inte gå ner i källeriet idag =(
Behöver ju tvätta egentligen.

Och på fredag är jag så lyckligt lottad som ska sova själv då Daniel är och fiskar. Han sa att han kunde stanna hemma.

Nä, fy bubblan jag får väl börja dagen. Idag ska jag ju ha Tupperwereparty och ingen kan komma, det kan bli hur kul som helst ;)

/Sandi

1 Comments:

Blogger Jenny said...

Ahhh så du har oxå fixat en sån hära! :o)
va läskigt med inkräktare mitt i natten! Gör som min farmor o sov med en yxa under sängen.
Förresten, jag tror ej jag hinner komma ikväll på tupperware. Måste gå på ett jävla center varje dag annars får jag ingen a kassa o nu har vi en del att göra med att skriva upp CV o grejsimojs. Praktik börjar på fredag i DANMARK! El jag ska på "intervju" då...o jag som inte ens fattar va de säger ju :o(

12:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home