söndag, november 06, 2005

Lassar in lite bilder..


från denna helgen.

I fredags var Victoria här hela dagen och lekte med Timea.
Tjejerna har väldigt roligt ihop och leker jättefint.
Enda problemet är väl att Timea inte riktigt har uppfattat att om man har en gäst eller en kompis hemma så kan denne personen få ta mat först, få bestämma lite vad man ska göra osv.
Min dotter vill gärna bestämma allt själv så där får man gå in och styra lite.


Mea & Vickie fikar.

Jag hörde Vickie tala om för Mean, att när du är hos mig nästa gång så är det JAG som bestämmer.
Rättvist tyckte dottern ;)


Söta tjejer ville vara med på bild :))

Victoria hann oxå med att skapa en äcklig trend vid matbordet, haha..
Bulle med kaviar och prickikorv, tillsammans alltså.
Gissa om detta smittades av till Timea då?

Jag hatar Kaviar och bara själva åsynen av kaviar får mig att vilja kräkas. Funderar på att sluta köpa hem...

Mer då?

Igår morse görde jag scones i muffins formar.
Det var gott, men den "vanliga" formen på sconesen är helt klart bäst!


Muffinsscones..


Och igen..


Och med jordgubbsmarmelad, mums.


Uppskattat!

Mina barn bråkar inte mycket med varandra, på sin höjd slåss de om uppmärksamheten från mamma och pappa.
Om en sitter uppe och myser så kan inte den andra vara sämre.
De leker inte heller så mycket tillsammans, än. Men visst vinns det ljusglimtar då de kan underhålla varandra.
Som här..
Där de sitter i varsin back och Timea är chaufför och kör "bilen".
Det är en populär lek från bådas sida :)


Timea i framsätet i sin Lucia utstyrsel från förra året, som detta året fungerar som nattlinne :)
Milton i "baksätet"



Vid detta tillfället har lillebror fått komma fram till "framsätet" :)
Det är ju givetvis storasyster och talar om hur leken ska gå till.


Milton är ett barn som älskar att få vara ute!
Han kan verkligen roa sig med ingenting i flera timmar.


Här har man hittat en gammal bandyklubba :)

Tyvärr är mamma-Sandi en riktig kylling och går helst inte ut alls när det regnar/blåser/är kallt. Men ibland får man offra sig för den lille pågen.
Jag hoppas de kommer vara ute riktigt mycket med dagis när han börjar där så han får den dosen de dagarna han kommer vara där.





Det kvittar om han är selfrusen om fingrarna (vägrar vantar) eller om man tappat nappen, blivit blöt eller vad som, han SKA vara UTE till varje pris!
Denna dagen då jag och Milton gick ut själv stannade Timea inne (hon är ett innebarn) så sa hon, "Ohh, vad skönt, ska ni ut?
Då blir det äntligen lite lugn och ro här inne!?"



Frusen och arg..

Hur länge han än får vara ute, så blir det likaväl ett vansinnesutbrott när det är dax att gå in..
Jag får lära mig det bara.

Nu har jag några Halloweenbilder kvar, men jag lägger in dem ikväll eller imorgon.
Syster är här så vi ska ta oss en tur till köpcentrat.
Och efter det ska vi ta bilder på barnen till julkort, hur nu det ska gå till. :O

Baj!
s a n d i

3 Comments:

Blogger Julia said...

Hej hopp!
Vad roligt att titta in hos dig och titta på era dagar. Så roligt att du lägger in vardagsbilder så mycket! Sconesen såg väldigt smarriga ut *slurp* jag gillar ju sånna med marmelad på :) Visst är det jobbigt att vara morsa ibland. När vi var ut i helgen så satt jag och tittade på alla barnrumpor och längtade tillbaka till den tiden... Kände mig som vuxen på stan ett tag *fniss* Tyckte nog att en del var alldeles för unga för att var ute utan mamma eller pappa *asg* Är det jag som är gammal?
//Julia

12:58 em  
Blogger Suss said...

Åh, stortjejen! Hon kommer ju, som du sa, att blir livsfarlig när hon blir större. Fy, hur ska vi klara av det? ---*gaaahhhh*---

Lilla prinsen är urgullig som vanligt. Utebarn precis som båda mina. Det är verkligen både och att ha det så tycker jag.

Nu vill jag veta, hur gick det med julkorten?

Kram Suss

9:48 em  
Blogger Mindi said...

Åh jisses så gott det såg ut med muffins scones.... gör du samma smet eller deg eller vad man säger? ;)

Kramis!

11:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home