torsdag, september 15, 2005




Hej alla glada som tittar in på min lilla rosa sida ;)

Idag har jag varit på köpcentrat och fyndat..

Först köpte jag ett fleecefodrat dagis/regn-set till Timea för 149:- jag tog det sista som var i strl 116.
Mycket nöjd över det är jag!

Sen fick dottern ett par rosa mockastövlar med ludd i, de kostade lika mycket som dagis/regn-setet.
Hittade 3 par byxor till mig själv för 100:- Alltså 3 par!!

Man tror ju inte det är sant, sen vet jag inte om det är världens snyggaste, men de går bra att lufsa i här hemma.
Det var ett par utställda svarta vårbyxor och ett par benvita manchester + att par jeans.
Likadana som jag redan har här hemma fast en eller 2 strl mindre, visst är det så att jeans töjer sig ju mer man andvänder dem? =D

Egentligen skulle jag behöva lite kläder som jag kan ha på mig när jag har tupperwerevisningar. Alltså, lyssna på mig... JAG HAR BLIVIT TANT!!
Men så är det, jag behöver lite snygga neutrala kläder, vet inte när jag handlade till mig själv sist?
Vi hade partyt här igår, 2 st gjorde sig besväret att komma med så kort varsel; **Tack Eva & Petra** och de handlade en del med!

Idag kommer min väska tror jag nästan helt säkert, det ska bli mycket roligt.

Inser även att jag faktiskt haft förutfattade meningar ang. tupperweres saker.
Där var hur mycket.. bra - smidiga - praktiska - roliga - fina saker som helst!
Och ganska dyra.. men man har ju livstids garanti + att vi levererar sakerna vid dörren. Det gör inte IKEA precis *fniss*

Nu kommer jag få hur mycket som i min väska, favoriten tycker jag nog var den som man har inlagda gurkor i eller silikonformarna, de är jag kär i!
Ska försöka att spara mina intjänade pengar och inte låta dem gå till, som så många andra burkar o dyl.
Men nog om det nu, vad händer mer?


Milton sover för tillfället och den stora pärlan är på dagis, ikväll är det dags för hennes gympa.
Hon tycker det är jätteroligt och jag gillar att hon är 1 år äldre så jag kan lämna henne där, behöver bara hämta och lämna.

Tänkte baka Monicas
http://monicasdagar.blogspot.com havekakor med nougat idag. Hon är en hejjare på goda recept!


......................

Havrerutor med nougat!

Ingredienser:

100 g smör eller margarin
4½ dl havregryn
1 msk vetemjöl
1½ tsk bakpulver
1 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 msk ljus sirap

Garnering:
100 g mjuk nougat

Gör så här:
Smält matfettet.
Blanda allt utom nougaten.
Bred ut smeten i form 20x30 cm.
Grädda kakan på galler, nedre ugnsfalsen i 200°C, ca 10 min. I varmluftsugn 175°C, ca 15 min.
Skiva nougaten tunt lägg på kakan och låt smälta.
Skär kakan i rutor. Låt gärna stå ca 20 min i kylskåp för att stelna.

ÄT!
Tips: Dubbel sats är lagom till en långpanna!

................................................


Nu önskar jag er en fortsatt trevlig torsdag!

Kram Sandi

1 Comments:

Blogger AnnaHanna said...

Vilka fynd du gjort på shoppet idag då! Man blir ju helt avis. Intressant med tantteorin också - blir man tant när man säljer tupperware eller när man vill ha neutrala kläder? Eller krävs det att båda sakerna faller in?
Kram //Anna

12:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home