torsdag, november 10, 2005

Ah, telepati funkar!

Som de flesta av er redan vet så har jag ingen telefon att ringa ut med längre.
Eller ja, jag får ju om 2 veckor..

Så här är det.
Jag fick ett samtal för någon månad sedan från en kille som jobbade på Glocalnet.

Han ville ta över vår telefon och få mig att ringa med dem. Var väldigt angenäm och pratade FORT!

1. Han skulle sänka våra telefonräkningar med 300:- i månaden.
2. Han skulle skicka ett personligt brev med sitt namn och direktnummer till mig dit jag kunde ringa om jag hade några frågor eller inte orkade sitta och vänta i kundtjänst telefon kö.
3. De hade ingen abbonemangsavgift.

Ok, sa jag, det lät ju bra.
Månaden därpå får jag en sluträkning på 300:- från Tele2, det är ju helt ok.
Sen kommer Glocalnets räkning strax efter det och på 1½ månad vill de ha 1500:-
1800:- på 1½ månad?? Bahh!

Det hör till att jag eller någon annan familjemedlem inte ringer mycket alls. Och min vanliga telefonräkning brukade ligga strax under 1000:- per kvartal.
Inser att jag blivit grundlurad!

1. Min räkning ökades drastiskt från 1000:- per kvartal till 1500:- på 1½ månad.
2. Inget brev med hans uppgifter kom...
3. Att de har abbonnemangsavgift fick jag reda på när jag ringde och skällde på dem!

Att jag var upprörd och lurad fick de bli varse om i telefon.
De bad mig skriva ett brev och skicka med snigelpost. Det "hotbrevet" hade de redan dagen efter ;)
Jag hoppas verkligen att de vet vem som sålde denna tjänsten till mig och att han får en tillsägelse.
Men i alla fall, jag fick sedermera svar på att jag fått min uppsägning beviljad (jag hade ju bundit upp mig på 18 månader) och min telefon skulle upphöra.
Det gjorde den, och när jag kontaktade Tele 2 så fick jag veta att det kunde ta upp till 3 veckor innan jag kunde börja ringa ut.

Pust, vad jag blir trött, precis som om jag inte har nog med saker att ta tag i ändå.
Nu kan jag dessutom inte ringa heller.
Men tro inte att dramat slutar där.

Nu för några dagar sedan fick jag en till faktura från Glocalnet där de vill att jag ska betala för förtidig uppsägning 339:- Aldrig i livet, jag har ju fan inte bett om att få tvingas säga upp abbonnemanget.
Så återigen tog jag kontakt med dem (hotade med att nu blir detta snart ett fall för Sverker) och fick detta svaret.

"Hej Sandra!

Självklart ska du inte behöva betala avslutningsavgiften på 339kr.
Jag ser inte den kommande fakturan än tyvärr.
Så vad jag vill be dig göra är att om du blir debiterad för avslutningsavgift så ska du skriva eller kontakta oss så krediterar vi fakturan.
Jag ber om ursäkt för att du fått fel information av säljaren, det ska inte gå till på det sättet.
Om du har ytterligare frågor eller synpunkter är du alltid välkommen att kontakta oss på kundservice@glocalnet.se eller 0775-75 75 75.

Med vänlig hälsning Glocalnet KundserviceClaudia Long"

Seriöst?
Not!! Hur ska jag kunna kontakta dem 0775-75 75 75 när jag inte har någotn telefon?
Så, vad jag vill ha sagt med detta är att VÄLJ ALDIG GLOCALNET!!
De är totalt ute och reser!

Vad som har hänt mer?
Jo, Milton är ju sjuk, det började med höga febertoppar i söndagskväll, höll i sig hela natten och hela måndagen.
Gnällig och hostig i tisdags.
Igår, onsdag, fick han upphöjda ljusröda utslag över ansiktet och överkroppen.

Mamma ringde (telepati fungerar) *fniss* hon läste både om ofarligt virus och om Röda Hund. Han har alla symptomen som Röda Hund ger.
Men jag vet att det är ovanligt och jag tror väl egentligen det är ett virus. Jag vill bara att det ska gå över så jag får min lille goe pojk tillbaka.
Han äter bara yoggi och lite välling, dricker mycket och gnäller massor.

Så åter till telepatin, igår började jag tänka runt 10.00 att jag behövde prata med Daniel för att tala om diverse saker, 11.30 gick det fram och han ringde hem :D

Nä, fy vad jag längtar efter min telefon!

Med Timea är det bra, hon har ägnat sig åt att skrubba en ganska stor bit av vardagsrumsgolvet nu på morgonen.
Hon hade gjort nån form av konstverk där igår av sina tuschpennor.

Jag blev .. vad ska man säga.. lätt irriterad? Eller fruktansvärt vansinnig är nog en bättre formulering. Det är inte första gången och nu måste jag få ett slut på detta.
Har tidigare dragit in alla pennor och kastat dem i soptunnan. Sen klarade hon sig fint ett litet tag med att ha pennorna på sitt rum vid bordet som vi tillsammans kom överrens om.

Men nu är alltså pennorna ute och flaxar igen. Och det är precis som om hon inte vet vad hon gör i en sådan situation, för visst VET hon att det INTE är ok att rita/skriva på möbler, på sin kropp, golv och väggar.
Ändå uppstår såna situationer.
Har ni något bra råd att komma med för att vi ska slippa detta dilemma och onödiga bråk?

Men nu ska jag ta lillebror under armen och åka till Doktorn.

Ha en bra dag!
s a n d i

4 Comments:

Blogger AnnaHanna said...

Hejhej vännen! Tråkigt att vara utan telefon och ha nedritade golv - men det är alltid lika roligt att läsa om era bravader :-)
Och jag håller med fullkomligt - spräng idioterna på Glocalnet - nästa gång jag uppdaterar min blogg skall jag skriva ett speciellt gnäll-inlägg om dem. Jag meddelar dig när det finns att läsa.
Att gnälla är det jag gör bäst tror jag :-)

Kram på dig //Anna

1:22 fm  
Blogger Julia said...

Hallåba bruden!
Men fy så trist att inte ha telefon!! Inte för att jag ringer speciellt mycket men jag skulle inte klara mig utan telefon så länge! Har du inte mobil? Jag till skillnad till dig och Anna är riktigt usel på att gnälla *fniss* jag har inställningen att det mår bara jag dåligt av och inte löser det problemet... Men jag kan om jag vill!
Ha det gottis!
//Julia

12:22 fm  
Blogger Suss said...

Ciao bruden =)

Ruttet med telefonen =(
Skulle bara kika in en snabbis för att se vart du tagit vägen. Kraaam!

11:40 em  
Blogger Sandi said...

Hej tjejer!
Tack för era kommentarer, altid lika kul att få respons.
Anna - ska kika in till dig snart :)
Julia - Ja, jag är bra på att nälla skriftligt, en inte så bra irl. Hoppas jag. Själv tycker jag det är ganska skoj att läsa andras gnällblogen ;D
Suss - Jag är här, sk ain på mailen nu.
KRAMAR!

1:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home