söndag, september 10, 2006

060910

Biobesök & Träningskort..

Ibland gör man sig dummare än vad man är :o)
Vi gjorde nog det idag då vi tog med sonen på Bio, han är för ung...
Eller för energisk, vilket man vill.
Timea var oxå med, men hon är så exemplarisk på Bio som man bara kan bli.
Han har precis "lärt" sig, eller hittat intresset ska man kanske skriva att kunna i lugn och ro titta på en hel film hemma.

Inte bara Emil i Lönneberga då utan, allt möjligt, Lilla Jönssonligan och Bolibompa, sånt som inte alls intresserat tidigare.

Men ja, det var verkligen egentligen inte någon stor katastrof..
Hur ska man kunna veta att man ska vara tyst under föreställningen när man bara är 2 år?
Eller sitta fint?
Eller att det inte är så bra att hetsäta godis och dricka Mer tills man spyr?
Jaja, vi var ute en ganska lång stund på toa, för att få tiden att gå lite där inne i den mörka salongen.
Så mörk att jag inte varje gång märkte när 2 åringen kröp på golvet förbi våra fötter.
Huh, vad glad jag är att det INTE var många som ville gå och se

just idag på Royal.
Alla som var där var ju dessutom barnfamiljer med ett snett, tycka-synd-om-mamman leende på läpparna.

Även om min familj var modig idag då han fick följa med och få ett smakprov av den "riktiga världen" så blir det nog inte fler biobesök innan han fyllt 3 år.
Minst.
Annars har det inte hänt så mycket sen jag skrev sist, jobbar ganska mycket nu, 4 dagar i rad, ledig 1, sen 4 dagar i rad.. Sista passet där innan jag har 3 dagar ledigt jobbar jag 10 timmar, så man kan bli lite trött.
Men jag ska försöka komma ifrån tidigare, då Timeas avdelning har föräldramöte.
Meisen är bättre med sin förkylning, och peppar peppar, Mille har faktiskt inte blivit smittad.

Har alla redan köpt vinteroveraller?
Jennie stod i sin hall häromdagen och visade upp 6 set med vinterkläder till hennes 3 kottar, när jag började känna paniken längs ryggraden, HALLÅ!... jag har knappt fattat att de slutat sälja sommarkläder längre.
Har inte kastat ett öga på vintersortimentet ens :(

Men nu när jag satt här och skrämde upp mig själv över att det kanske inte finns något kvar till mina barn, så skyndade jag mig in på www.hm.com och beställde varsin bävernylonoverall till dem (kommer i slutet av oktober) och fan ta vintern om den börjat innan det!

Men de behöver väl varsitt set med jacka och thermobyxa med. Så det lär jag jaga nu i dagarna om jag hinner.


Meas overall..


Milles overall..

Jag sitter och kollar upp om jag ska köpa ett träningskort, men jag tror inte det blir något eftersom jag vet att det blir svårt att kunna utnyttja det, jag jobbar ju minst 3 kvällar på en vardagsvecka och jobbar inte jag så gör min sambo det eller så tränar han.
Får väl gå tråkiga promenader när det tillåts.

Det var ju en riktigt upplyftande blogg idag :D

Många Kramar
Sandi

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Hoppas Mea kryar på sig fort och att bacillerna håller sig borta från lillkillen.

Spännande med bio :)
Vi var också och såg den förra fredagen, men den var på gränsen för lång för Lucas också (3½ år).

Finfina overaller du beställt. Killarna kan ha sina från förra året. Och det är inte klokt detta med kläder. Jag skulle köpa en höstjacka till Melker i veckan, trodde jag. Men det ända som fanns var ju vinterkläder! Fatta, vinterkläder, det är ju knappt höst än.

Ha det bra!
Kram Jenny

9:20 em  
Blogger mintid said...

Ja det måste man ta tag i nu..vinter kläder o skor...
Ska till Ullared snart och då får det bli inköp där. Brukar köpa vinterskorna på Skooboo ...goretex till bra pris.

Kram

10:19 em  
Blogger Suss said...

Hej vännen!
Skriver en rad innan jag stupar i säng efter en hård helg...en barnfri sådan =)

Superfina overaller!
Och du...glöm ålderskrisen. Det blir ju bara bättre!!

Kram!

10:46 em  
Blogger Kottemor said...

Joo vinterkläderna var ju liksom avklarade för en månad sen;)
*fniss*
Men nej,jag tycker det är skamligt att de vågar hänga ut vinterkläderna redan då,när man fortfarande inte slutat hoppas på att sommaren är kvar ett liiite tag till iaf...
Men VIPS så sågar de en vid knäna när man går in i en affär och de hänger där-overallerna!
Bara att traska hem och packa undan allt det trevliga och somriga:(

kraaaaaaaaaaamar

9:33 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!

Hehe, det var modigt att ta med lillkillen på bio! ;) Förstår att ni inte gör om det på ett tag! =)
Ses på jobbet i veckan.

Kram Madde

4:15 em  
Anonymous Anonym said...

Hej

Skulle vi inte ta en helg till Ullared, det måste vi bestämma.

Som vanligt kul och läsa om ert liv!

Kram

4:37 em  
Anonymous Anonym said...

Hej, hej!!

Är bara inne en liten sväng och kollar läget! Hoppas allt är bra!!

Kramar

5:01 em  
Anonymous Anonym said...

inne o slår en kik!
inte hunnit tänka så mkt på pärlandet på senaste, mest jobbat hela tiden nu... Mkt när man jobbar på dagis vid ´denna tiden!

Men snart!
KRAMEN!

12:33 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej hej... Jag har varit här... =) Kram Marita!!!

11:07 fm  
Blogger Mindi said...

Hej hej!

Det var länge sedan.... hur lever livet med dig? :)

Ja det förstår jag att det inte var någon höjdare att gå med tvååringen på bio. ;)

Jag har skickat efter vinterkläder till tjejerna men ahr ännu inte fått några men det gör inget för i dag är det SOMMAR! :)

Ha det gott!

M i n d i

5:09 em  
Anonymous Anonym said...

Inte fick jag nåt mail inte...*blääänger i smyg*
Flytten blir nog inte förrän 21 okt...fast vi det är vårt den 13:de!

10:53 em  
Anonymous Anonym said...

*fniss* knepig formulering jag körde med....
fast det är vårt den 13:de skulle det stå förstås...huset alltså!!

10:54 em  
Blogger Suss said...

Kikar in efter update =)

Kram!

6:32 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Kollar om du uppdaterat :)

Trevlig helg!

Kram Jenny

11:29 fm  
Blogger Kottemor said...

O det säger du nu när den är i tändsticksformat!
hahahahaa
Typiskt typiskt min vanliga tur;)

En albumkväll måste vi ta så fort det blir riktigt ruggigt ute!!:)

Många kramar!!

10:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home