onsdag, september 06, 2006

060906

Ångest & Mjölpaket...

Jag tittar in här med jämna mellanrum - precis som andra.
Varje gång blir jag lika frustrerad över att det inte är uppdaterat :)
Jag måste ju tydligen göra det själv...

Så har det blivit september med, det är helt otroligt, jag hoppas tiden kommer stanna upp lite och inte rusa iväg lika fort när man blivit 30. Fast det finns inget som talar för att det skulle bli så.
Jag har verkligen en ålderskris, den kommer pågå ända fram till 9 juni nästa år och jag kan verkligen inte sluta tjata om det.
Jag kan inte fatta att min mamma har en dotter som ska fylla hela 30 år gammal.
Jag hoppas verkligen att min ångest kommer lägga sig, det är ju trots allt lite coolt att fylla 30, .. eller? Men inte så här tätt inpå.
Fyllde ju nyss 20 :D
30, 30 år gammal alltså.. Ja, jag har haft denna krisen sen jag fyllde 25, så jag har dragits med det en tid.
Hehe, det var väl välformulerade meningar.. verkligen och fatta... Jag känner mig helt nollställd när vi kommer till detta med åldern.

Tillbaka på jobbet är jag efter 6 veckor, det är ganska skönt att få rutiner och vardag ändå, för att kunna njuta av ledigheten och inte bara ta den förgiven.

Snart är kallaste vintern här och efter det kommer våren långt om länge, mina vänner, det dröjer inte så länge till innan sommaren bankar på dörren igen..

Jag är låg för tillfället som en del av er vet om, jag tror det beror på att dels sommaren (min favorit årstid) är slut, det ser inte ens ut som om det blir nån sensommar.
Sen tror jag det även beror på ... nu hade jag nån bra teori när jag påbörjade denna meningen men eftersom jag pratar med Mari samtidigt på msn så har jag glömt det..
Men det var nåt bra :)
.....
Kanske att jag har gått upp 2 kg under semestern och har inte alls motivationen att träna bort det igen. 2 kg låter ju inte alls så mycket, men tänk dig att sätta ett mjölpaket runt låren och höfterna, då blir det genast en hel del..
O jag som vattenjympade så mycket :p

Så här går det när jag ska uppdatera för uppdaterandets skull.

Sitter nu och har Lisa Miskovskys "Changes" i lurarna, riktigt bra, tack för tipset Suss!

Sandra!
- Vet att du läser här ibland så jag skriver ett litet meddelande till dig..
Ringde på tvillingarnas födelsedag från jobb, ingen var hemma och ingen svarare har ni som du vet :) Men ringde gjorde jag.
Helt underbart att bli bjuden på en utlandsresa av Mattias föräldrar, de måste ha det hur bra som helst som kan bjuda med 3 barn + respektive samt 8 barnbarn. Helt otroligt!

Men ni kanske vill ta en liten resa i augusti ändå :)
Vi tänkte åka en eller två veckor innan Timea börjar förskoleklass, var det blir vet jag inte än, men vi gillar ju Grekland fett.
Egypten har jag nog typ lagt ner.

Allt är bra med barnen, de är båda glada att vara tillbaka på dagis, Timea har vuxit ur hela garderoben så det är bara till att köpa nytt, nytt, nytt....
Den lille fisen har inte vuxit så mycket över sommaren och kan fortfarande ha strl 86 trots att han är 2 år och 3 månader imorgon.
Men närmre 90 cm är han nu så framför allt måste han ha nya tröjor i strl 92.
Milton har inte varit sjuk på hela sommaren och nu kommer verkligen den stora utmaningen hur han klarar av att komma tillbaka till dagis där det florerar feber, magsjuka mm.
Feber har han redan haft men det gick över på ett dygn.

Jag håller mina tummar så hårt att de blånar.... Låt dem få vara friska!

Daniel och jag ska börja träna i den mån vi kan, på kvällstid när inte nån av oss jobbar. Det lämnar inte speciellt många kvällar över, men iallafall. Min sambo är så pass seriös att han gått till gymet och ska gå på introduktion.
Det är tydligen inte bara att börja, man måste få en genomgång av maskinerna?!
Jag skulle vilja träna på samma ställe, men bara spinning och step. Daniel ska ju bara köra styrketräning.

Jag kommer uppdatera min hemlisblogg i det närmsta, har lite där jag måste ventilera. Som jag skrivit tidigare är det familjemedlemmar och nära vänner som får ta del av inloggningsuppgifterna.

Nu ska jag sluta plåga mig (och Er) med att skriva mer strunt..

αγκαλιά
Sandi

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hehe, du jag känner igen det där med ålderskris, o jag fyller bara 26 snart... =P Men det e kanske som du skriver, man får det när man fyller 25 eller nåt.
O visst e det trist att sommaren e slut.. =(
Men det e kul att du e tillbaka på jobbet iallafall! Det e det som e kul nu där, att träffa er skojiga jobbarkompisar! =)
Kram på dig!

1:10 fm  
Anonymous Anonym said...

Hejsan. den där ångesten känner jag igen. Är själv 27 år nu men det går ju upp mot 30.

8:48 fm  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hejsan!
Skoj m uppdatering, ska försöka själv lite idag, är hemma m en sjuker Casper så har lite tid över för en gångs skull :)
Hoppas dina troll håller sig friska!
Måste oxå börja träna, ska bara hitta tiden till det... :S

Ha det gott!
KRAMEN!

9:05 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej tjejen... Tänkte bara meddela att jag varit här... Igen... Hehehe.... Usch ja, nu är nog sommaren över helt.. Känns docj VÄLDIGT deppigt att det är sol ute idag, på min sista dag. Hela min sem har regnat bort känns det som.. Tur att man for iväg till malta en vecka i alla fall.. Nu ska jag fortsätta mitt deppande över att börja jobba imorgon... Usch, trist!! Ha de... kram Marita..

5:40 em  
Anonymous Anonym said...

Hej min vän, jag blir så ledsen när jag hör att alla har ångest över att bli 30, herregud jag kan se frameot att bli äldre. Med åldern kommer erfarenheten och jag tycker om att tänka tillbaka och känna att jag blir mer och mer erfaren för varje år! Jag kan däremot känna att jag är rädd för att åldras utseendemässigt, att jag kroppsligen åldras fortare än min ålder. Det kan skrämma mig lite. Nä nog om detta, du är jätte fin Sandra och du kommer vara lika fin om ett år när du blir 30!!!!!!

puss å kram

8:39 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!

Halkar in här ibland, gillar din blogg ; )

Ha en forsatt bra vecka!

/Maria

11:03 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Sandisen!
Ni ser verkligen ut att ha haft en toppensemester. Härligt! Tycker det är typ 100 år sedan som vi var på Cypern nu *åkte den 3 juli*...skulle gärna åka tbx. Rekommenderar det varmt!!

Nu vet ju jag att jag inte är så där kanonduktig på att besöka mina webbisar..och inte skriver jag gästböckerna varenda gång heller...men gör ändå ett försök om att få be om nyckeln till din hemliga vrå!

Kramar från den där gamla Camilla i Motala

2:49 em  
Anonymous Anonym said...

Hej vännen!
På Nellie och Lukas födelsedag så körde vi till Burlöv,Nellie fick hål i öronen. När hon fick tårar i ögonen så tittade Nellan på personalen som tog hålet och små log.(Lite falskt leende)Nu visar Nellie gärna upp sina öron.
Kalas blev det på Lördagen, då hade Lukas feber och låg och sov för det mesta.Söndag kalas igen hos broder Stellan.På tisdagen så ringde skolan och sa att Liam hade feber, så det var bara till att köra och hämta honom. Han hade feber i ca 1 1/2 dag men vill vara hemma hela veckan.Det fick han.
Har varit själv tisdag till onsdag för Mattias har varit i Stockholm med jobb,nästa vecka är jag själv två nätter.
Hoppas att allt är bara med dig,barnen och Daniel.
Vi höres

Kramisar från mig

8:08 em  
Anonymous Anonym said...

Jag fastnade ju helt här på din sida. Har suttit å garvat så Mayny har kommit och undrat hur det var med dig. Vilka härligt underbara barn du har bruden. Jag lånar dem gärna någon dag. Kanske nät du ska iväg på shopping på Citygross eller IKEA, om det ska renoveras, när Milton e sugen på en utedag i ruskväder då mossan å syrran hellre stannar inne eller om du (å Daniel) behöver en "slappedag" för er själva. Ha det gott gumman å hälsa dina små troll. Kramar från mig (Josefin)

12:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home