måndag, augusti 07, 2006

060807

Kåseberga & Prins Charles..

I denna uppdateringen tänkte jag inte skriva så mycket, för jag pallar inte, men visa desto mer bilder.
Från våra senaste dagar.

I lördags var vi hos Vickie & Co o grillade gott.

Barnbordet :)


Söt-Luddi..


& Dagens höjdpunkt, den uppladdningsbara motorcykeln.
En sån måste bara Mille ha!!


Många som vill hjälpa till och även prova :)

I söndags hade vi ett försenat kalas för Daniel, som fyllde 28 år den 25 juli.


Det var skönt väder så vi kunde äta ute.
Grillad regnbågslax i folie med ris sallad och sås. Tårta o lite kaka efter det.


Lilla Ella ligger och filosoferar hos sin moster Annika :)


Mormor & Mille letar plyplan.. *Flygplan*


Milton leker i sandlådan med kusin Moa, tyvärr blev bilderna på dem tillsammans suddiga :(


Milton igen, med sin mormor.

Idag har jag varit o fått stygnen i huvudet borttagna, sååå skönt och det spänner inte alls likadant nu längre då jag inte är ihopsydd mer :)
Gjorde ganska ont att ta dem, då det blivit en ganska stor skorpa av såret eftersom det började blöda på nytt för några dagar sedan.

Jag har även en ny skada att dras med, nackspärr. Fast det har varit mycket bättre idag än igår.
Sen om det har med mammas healing eller inte, det får vi aldrig veta ;o)
Men det är hemskt otrevligt att vara så spänd och inte kunna titta vart man vill, jag flaxar ju runt ganska mycket annars.

Idag körde vi till Österlen, Kåseberga där vi handlade fisk.
Efter det in till mysiga Ystad och åt på restaurang.


En båt i Kåseberga..


En jättesöt flicka på samma ställe - Timea


Buse nr:1 hade inte taggit med sina skor, så han fick snällt kasa runt i vagnen, klart man måste ha napp med :)


Eftersom jag tvunget ska fota allt, så kommer jag ofta på efterkälken..
I de blå påsen ligger vitlökssill, stekt sill, + 3 olika rökta makrillar, mums!


Allt var det :D


Min mat på Prins Charles i Ystad.
Spätta, pommes remoulad o sallad. Som ni ser var jag alldeles för hungrig för att kunna ta upp kameran först..


Hygglo bild, hehe.. Daniel åt schnitzel, den var god tydligen.


Barnen åt samma rätt, Tiger hette den på menyn, Köttbullar, lingon sås sallad och pommes.


Allt slank ner!

Gonattkram från
Sandibella

- lämna gärna en kommentar efter dig, så blir jag glad..

17 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hello Sandi!
Kul med alla fina bilder.
Hoppas allt är bra med er.
Läste om din olycka med fläkten. Det lät inte kul.
Skönt att stygnen är borta nu iaf.

Kram Jenny

8:57 fm  
Anonymous Anonym said...

Vinkar... =) Jag har varit här... //Marita!

1:16 em  
Blogger Jenny said...

haj haj, hemsk va ni hittar pa massa grejor! Kul. Sjalv sitter man har hemma ensam pa semestern...trakigt! men pa sondag bar det av till turkiet. :o)

3:38 em  
Anonymous Anonym said...

hej..... å ... hejdå!

6:04 em  
Anonymous Anonym said...

Smet förbi och uppdaterade mig :)

8:20 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Sandisen!

Skönt du är bätre uppe i noppen nu...du får se upp för fläkten i fortsättningen hörrdu! ;-)
Som vanligt har du så mycket fina foton här.....skoj att se barnen, de har blivit så stora ju!
Ser ju att även ni har en liten Ella i familjen...gissar det är en kusin till Mea o Mille?
Ha en fortsatt skön semester...hmmm....avis...jag??
Kram Camilla

9:16 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan. inne och kollar en sväng. Vilka härliga bilder du tagit.

12:10 fm  
Anonymous Anonym said...

Uppdaterar mig och det är alltid lika kul att se vad ni gör. Ha det gott i sommarvärmen!

3:39 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Inne i kikar :)
Skönt att stygnen e tagna!
Hur känns d nu?

Mysiga dagar!

KRAMEN!

7:26 em  
Blogger webmosterhelene said...

Underbart härliga foton! Och så skönt att du blivit av med stygnen oxå!

Kram
/H

9:57 em  
Blogger Suss said...

Hallo vännen!
Jag är hemma nu, jättetrött och allt.
Kikar in en annan dag för ett mer utförligt inlägg ;-)

Gonattkram!

11:39 em  
Anonymous Anonym said...

Hej
Jag har varit inne & snokat.
Vi ses imorgon på kräftskivan.

kramisar från mig

11:42 em  
Anonymous Anonym said...

Maten ser väldigt god ut! Kom in i min blogg och försök att lösa min senaste rebus. Ha en trevlig lördag!

11:10 fm  
Blogger Mindi said...

Åh... Österlen!
Dit vill jag verkligen åka tillbaka.

Jag kan tänka mig att Daniel är lika road som min sambo är när jag ska fota allt... ;) Tänker särskilt på det kortet när han lassar in mat i munnen. ;D

Kram kram

11:42 fm  
Blogger mintid said...

Men oj vad du har varit med om saker då sedan jag var här sist!
Hoppas såret på foten o även huvudet är bra mycket bättre!

Fina bilder från er lilla utflykt!

kraaaaam

12:37 fm  
Blogger Kottemor said...

Ååååh vad jag osså vill o äta fisk!!
Sånna rökta makrillar är gudagott!!:)

Skötn m stygnen borta!
Här sitter man dubblevikt framför datorn nere när man egentligen sku vika tvätt,hehe,får väl återgår;)
massa kramar!

1:11 em  
Anonymous Anonym said...

Jisses vad mycket fina bilder! :) Himla skönt att du fått bort stygnen nu. Supersnygg header-logga du fått till också. *me like*

8:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home