torsdag, juli 27, 2006

060727

Blod & Panik..

Jag lovade ju i gårdagens blog att det skulle bli en mer actionfylld dag idag.
Och, jag brukar hålla vad jag lovar.
Det var inte ens systern min som stod för tempot utan jag själv i egen hög person.
Vaknade och gick upp vid halv 9.
Satt vid datorn lite och fick sen för mig att tvätta och hänga upp gardiner.
Upp kom jag till gardinstången och ställde mig sen på en byrå vid sängen och tänkte landa lite snyggt och smidigt på den.

Det gjorde jag, efter att ha krockat med takfläkten med huvudet som snurrade på full speed.
Fläkten alltså!
Landade alltså, kände mig yr o svimfärdig, Milton såg hela incidenten och bara tittade med stora ögon på mig. Först fattade jag ingenting, tog mig för huvudet och kände inget.
Sen bara växte såret och började spruta blod.

Jag får lite panik av att se mitt eget och mina barns blod, andras går bra. Jag visste inte hur illa däran jag var.
Sprang ner på toaletten och satte en kall blöt handduk på huvudet (det är så pass långt bak att jag själv inte kan se såret).
Både Timea och Milton fick sen skåda värsta thrillern.

Ringde min klippa Daniel och bara grät o skrek att jag råkat ut för en olycka (fniss) och att det var mycket blod.
Han bad mig lugna ner sig och körde sen hem i ilfart från jobbet.

När han kommit hem konstaterades det att det skulle sys, fast det slutat blöda då.
Åkte till VC och blev undersökt och tvättad (AJ!)
Sen rakade de av håret runt såret, bedövade och sydde.

Är det något i hela världen som söker mig så är det sår just mitt uppe på huvudet på mig själv.
Men jag klarade det hela galant och har nu hela dagen gått omkring i min röda scarf på huvudet.
Håret är ju alldeles blodigt.
Får inte tvätta det förrän imorgon och det drar jag mig för, tänk om det gör jättejätteont?
- Jennie, i värsta fall kommer jag till er med en svettig scarf på huvudet imorgon :)

Annars har dagen varit ganska normal förutom olyckan.
Varit med Linn på Center Syd, så hon fick en ny mobil, jag vill osså ha ny, en rosa Nokia tack!
Rensat i trädgården, bland barnens saker och ogräs. Klippt det lilla gräs vi lyckats få.
Köpt blommor, smultron och kryddor och planterat i krukor.
Rensat poolen.

Grillat och ätit.

Vad fort det blev kväll idag, alltså det mörknade fortare. Jag vill verkligen inte att hösten ska närma sig, skruva klockan o så. Är inte på långa vägar klar med sommaren. & nu ska det ju bli sämre väder :(
Men men..
Först är det dax för Rhodos, jag har INTE glömt Mari!
Lääääääääääääängtar!

Jag längtar även till på lördag, då vi ska svänga de lurviga, men hur ska jag kamma mitt hår?
Kanske ha i svans?
Vet inte heller hur mycket de rakat eftersom jag inte vågar spegla mig. Min syster häpnade när jag visade såret för henne i alla fall.. det räckte!

Lite bilder från igår:


Armband i olika färger..

Har nog inte skrivit här att vi hade pärldag i söndags, visar därför här lite alster.
Någon undrade om jag bara pärlar till mig själv eller andra med. Jag pärlar till mig, och de som vill att jag pärlar till dem :0)
Har gjort en hel del till andra, men då är prestationsångesten hög..


Tillhörande halsband..


Armband i rött..


Treradigt armband..


Milton visar sin nyckelpigefångst för storasyster..


Mor & Dotter..


Mor & Son..


Har cyklat till Ica, handlar matsäck till flera timmars cyklingen på väg hem..

Lite bilder från idag:


Slapp i soffan o ha de bra..
Ibland är det faktiskt för varmt för barnen ute, då får de titta på tv.


Missnöjda skadade mamman, men som ändå inte kan låta bli att vara lite lättad över att det inte tog över pannan eller ögat, som läkaren påpekade. Huuua, DET hade varit en mardröm!


Millemannen är en riktig insektsfångare.. spindlar, skalbaggar, nyckelpigor, allt som kommer i hans väg blir deras död!

Sköt om er därute, och kom ihåg att ducka för vilda takfläktar!

Dagens humör: Glad & nöjd, men lite ont i huvudet.
Dagens Miltonbravad: Klättrat upp på bilens tak och hoppat.
Dagens önskan: Att det inte ska göra ont när jag tvättar håret imorgon.
Dagens längtan: Mera sol.
Dagens väder: SOOOL! 31 grader idag.

Kram
S - som i Sår i huvudet..

10 Comments:

Blogger Emelie said...

Aj!
Svimmade nästan när jag läste om din olycka med den vilda fläkten.
Jag klarar inte alls av mitt eget blod och barnens, andras är ok, så jag fattar att du blev matt.
Tur ändå att allt gick väl, det kunde gått värre.
Hoppas nu på att du ska slippa ont när du ska tvätta håret
Och ha en riktigt skojig partykväll när ni ska ut.
Sen dina smycken, du behöver inte vara så självkritisk, lätt att säga, men dina smycken är gör snygga!
Ha det gott i sommarvärmen!

1:57 fm  
Blogger Suss said...

Hallå! Nu är vi hemma! Kikar in och läser efter en hektisk helg som det kommer att vara.

Fy bubblan men fläkten...jag har sytt i skallen med (3 stygn efter en fallolycka på en vägbula...håhå jaja..hihi) och vet precis hur det känns att tvätta håret efter. Inte ont, men konstigt känns det. Så var vi lika på det med ;-)
Så trist att vi inte kunde ses vännen. Men det kanske bäddar för et weekend i Sthlm närmare höst och jul? Det måte ju bli av snart hörrö! Hihi =)

Kram o gonatt!

2:02 fm  
Blogger Julia said...

Ajaj vad ont!! Stackars dig... nu får du tröstshoppa lite nya pärlor tycker jag!!!
Jättesnygga armband men jag gillade halsbandet allra mest :) Ha så trevligt på lördag
kram, Julia

11:38 fm  
Blogger Mindi said...

Aj aj aj... men sandi då.... det lät verkligen inget vidare det där!!!!!!!!

Jätte fina kort som alltid!

Och du, ROSA Nokia är fin!!! Sambon har en likadan fast han har svart. ;)

Kram kram

10:01 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej gums!
NU har jag läst om din bravad oxå... Tycker fortfarande synd om dig!
Hoppas att det går bra med hårtvätten idag och att du o Mari får superskoj ikväll!!

Kolla upp om måndag!
Vore skoj om ni kom :D

KRAMEN!

2:42 em  
Blogger Kottemor said...

Ouff,gumman,helt galet juh!
Såret såg INTE kul ut,fy bubblan,men jättekul att ni kom iaf i fredags!:)
Hade varit jätteskoj om ni ville trilla in den 19e med,men förstår om det blir aningens tight,hehe

många kramar gumman och låt bli sånna bravader nu!

10:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Ojoj det var då det kom sig att du sytt .. HUA! Hoppas skadan inte är för stor på håret, tar ju ett tag att växa ut. Hoppas det gick bra att tvätta sen med.

Stor kram!

12:37 em  
Anonymous Anonym said...

Uscha, tur det inte träffa panna/ögon som sagt. Hoppas det gick bra med hårtvätten oxå. Många kramar

2:17 em  
Blogger Suss said...

Kikar in..

Kram!

9:20 em  
Blogger Enikö said...

Men gumman då! Det lät jätteläskingt med jacket i huvvet! Hoppas att det läker snabbt! Läääääskigt med sånt ju!

2:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home