söndag, juli 30, 2006

060730

Rhodosbrillor & Blåmärken..

Hela jag är snart ett stort sår ;o(

Det är ju det i huvudet..
Igår på Schlagerbars dansgolv tappade jag mitt glas på foten som krossades och halva stortån är ett stort fult jack, som det blödde.
Ont gör det med..

Ibland blir man väldigt förvånad och glatt överraskad av att det ändå finns vänliga människor i detta land.
Medan jag stod med min blödande tå i vasken på toaletten och Mari sprang för att hämta plåster i baren, så fick jag hjälp av en, vad han själv sa böööeg :0) och en annan snäll tjej.
Bögen tvättade skon och tjejen hjälpte till med tån :o)

Sen är det lite revor och blåmärken här o var som har blivit efter jag mekkat i trädgården.
Nu ska jag bara vara hemma, vila och reparera mig.
Tyvärr kommer ju det i huvudet vara synligt ett bra tag och jag är hemskt deppig över det. Alldeles för mycket hår har blivit bortrakat och jacket är ganska långt.

Jag har tunt hår så att lägga över det lite fint funkar inte.
Går inte ut utan scarfen nu, dels för att jag måste skydda mot solen, men även för att det känns konstigt naket och syns väldigt väl, alla är ju längre än mig.
Den dummaste kommentaren jag fick igår på dansgolvet var något i stil med:
- Har du hämtat inspiration från Pirates of the Caribbean, jag svarade ganska syrligt:
- Den filmen har jag inte sett, har bara blivit sydd i huvudet med flera stygn efter en olycka.
Han blev tyst då.. Han kunde gott tro att det var värre än vad det är!
Varför måste man kommentera så jävla illa? Då är det bara bättre och hålla käft.
- Häll dän kaeft å spis dän määääd, som Mari säger, haha..
Eller nåt :)

Nä, deppig det är jag och ångest har jag.
Fast jag har inget o ha ångest för, men jag får det ibland då man rumlat runt och med tanke på att jag svepte 4 st 4.5or och 2 st 7.0or på 2h så var jag ganska rund under skorna.
Men visst, en till cider gick ner inne på Schlager, var ju sååå varmt :)

Jaja, nu dröjer det innan det är party igen, om ingen drar ut mig vill säga ;D

Det får bli en kortis blogg idag, lite bilder kan jag med bjuda på.

Kram
S - som i SuperbakiS :)


Tydligen ser jag ser så här sur ut när jag kör bil o e koncentrerad, haha, skitful, Timea leker med kameran på väg hem till Linn :o)
MARI - detta är mina Rhodosbrillor!!


Sara & Jessica på lilla förfesten..


Jag å Mari på samma fest :D


Åsså mellan-landningen inne på Schlager..
Sara Jessica Mari å jag..

Tack för en trevlig kväll tjejer, även om jag har lite för många minnesluckor :0)

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Huva! Hemskt med huvudet, men tur i oturen att det ändå gick så pass bra som det gjorde. Hoppas att du nu kryar på dig snabbt!

TRIST typ som kläckte ur sig kommentaren igår. Han ska fullständigt skita i hur andra går klädda. Vissa människor alltså *suckar*

Tycker f.ö. att du passar jättebra i scarfsen. Själv hade jag väl sett ut som "hej-kom-och-hjälp-mig" eller nåt. Huvudbonader är INTE min grej.

Ha en fin dag!

4:37 fm  
Blogger Kottemor said...

Men gumman...
Nu får du ta det lite lugnt!:)
Ligg inne i soffan och mys och ta det lugnt,se lite filmer och ät grönsaker:)
...det regnar ju ändå;)

Många många kramar

11:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Heeeeeeej!
Tittar in en liiiten snabbis och vill lämna avtryck! Missade dig på messenger häromdagen. Mårten sa att du skrivit något om Trelleborg och att han råkat klicka bort det :-(
Stackars dig! Verkar som om du är med om lite väl många olyckor nu med sytt huvud och skuren tå! Får ta det lugnt nu jue ;-)

Massor med bamsekramar

12:57 em  
Anonymous Anonym said...

Kikar in... : )

10:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har små fnissat mig igenom bloggläsandet i dag :) förlåt men det är lite komiskt nu när jag tänker tillbaka. Haha du var otrolig, ville inte alls hem utan vi skulle fortsätta dansa fast att det blödde rejält från såret. Oj nu kom jag på en annan sak, kommer du i håg din biljett som vi tappade på toa, oj hi hi vilken show!! Tur att vi har så lätt för skrattet annars hade vi nog inte orkat igenom oturs kvällen ;)

Har du tvättat såret ordentligt nu?

Tack för en lite annorlunda utekväll men dock med lika rolig sällskap som vanligt!

Pussissar å kramissar

10:37 em  
Anonymous Anonym said...

glömde skriva att det var riktigt coola brills!!

10:38 em  
Blogger webmosterhelene said...

Men gumman då! Vad du råkar ut för!! Nu borde det vara nog med olyckor för dig!!!

Förresten, vilka underbara smycken du gör!! Såååå fina!! Jag ska INTE börja göra egna smycken, men tycker det är såååå fint! Men jag har redan 2 kostsamma hobbies (fotograferingen och scrappingen), så det får räcka... Tyvärr... Man skulle vara miljonär ;-)

Kram!

1:00 fm  
Blogger Suss said...

Coola brillor =)
Man får väl hoppas de inte är PÅ när du ligger på playan och pressar (med slutna ögon, din lyckost!). Inte somna med dem på va? Hihi =)

Kram!

10:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home