söndag, september 17, 2006

060917

Massage & Yoga..

Nejmen, gud så retfullt, jag satt här för en timme sedan och skrev massa text, sparade sidan öppen eftersom jag kanske skulle komma på mer att skriva under tiden jag sysslade med annat.
Men vilken tur att datorn stänger av sig och startar om sig själv igen då..

Grrr..
Får väl försöka komma ihåg någorlunda vad jag skrev.

En hel vecka sedan jag var här sist, och jag saknar inte att skriva i bloggen, men det som gör att den går framåt, om än sakta, är kompisar och släktingar på långt håll, eller som man av olika skäl inte träffar lika ofta längre.
De vill tydligen veta vad som sker i Familjen Kaos AB´s liv så därför försöker jag komma ihåg och berätta allt meningsfullt :)

Jag har börjat träna minsann.
Friskis, men vad gör det, man rör ju på sig.
I måndags var det Bas, men det var alldeles för easy, jag vill gärna känna dagen efter att jag har arbetat med kroppen och eftersom jag i tisdags inte kände någonting så väljer jag nog bort Bas.
Igår var jag på ett mediumpass i Tolvåkershallen i Lödde, och Tjena mittbena, idag har jag ont i rumpa, mage och till och med i vänster handflata.
Så då har man kämpat tycker jag :D

Idag ska vi, (Jag o Jennie) på ett annat mediumpass i Furulund.
Hrmm, det var ju Daniel som skulle börja träna, harkel..

Ska försöka komma med på Yogapassen som är på tisdagar och torsdagar kl 12.15, (tack för tipset Marita)

Barnens vinterkläder är nu klara då, så slipper jag har ångest över det. Den gröna overallen jag beställde till Milton har jag skiftat till blå, eftersom den gröna såg så fesen ut i butiken.
Jag har köpt en ljust bladgrön jacka till Mea och svarta thermosar. Mille fick gul jacka med svarta thermobyxor.
Vantar, mössor och vinterkängor får vänta lite, jag är inte alls på humör för att shoppa sånt just nu.
Jag drar även på mina egna vinterkläder, fattar inte VARFÖR man ska köpa det redan i september?!?
Mamma ville veta vilken strl barnen har i skor, Timea 30, och Milton 24 el 25, alla vinterbidrag är välkomna ;o)

Miltons "Emil-hyss" har sin fortsättning och han brukar som bäst göra dem 20 minuter innan vi akut måste köra till dagis, det slår lixom aldrig fel!

Milli har ätit frukostmacka med hallonmarmelad, och efter det provar han mammas mascara i smyg, snyggt!

Idag har vi röstat. Jag hoppas på maktskifte.
Så då har jag gjort vad jag kunnat. Vi gick dit, (Timea cyklade) och hem, det tog 1½ timme.
För första gången i mitt 29 åriga liv har jag satt mig in i politiken och verkligen lyssnat på deras debatter, som jag mer tycker liknar med skitsnack och skådespeleri, men ändå.

Idag tog jag nya bilder på barnen ihop och ensamma, tanken är väl att jag ska framkalla de här.
De förra som jag visade för några månader sedan hittar jag inte i datorn
:(
Och eftersom barnen, som vanligt inte var på humör för att fotograferas blev det sådär..


Söta fröken tandlös..



Lilla Bus..


Tillsammans..

Den veckan som jag varit borta från bloggen har inte hänt så jättemycket, jag jobbade hela dagar fram till torsdagkväll.
Sen var det föräldramöte på torsdagkväll på Timeas avdelning.
I fredags handlade vi vinterkläder och mat, igår var Daniels syster m. familj här + hennes svägerska m. familj på middag.

Svägerskans svägerska är utbildad massör så jag hade ordnat att Daniel fick massage med, en lite försenad 6 års förlovnings present.

Nu ska jag gå o laga middag.

Hopp o hej!

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, hej vännen!!

Vad duktig du är som börjat träna. Träna inte för mycket bara så du orkar hålla med i tempot och inte tröttnar. Duktigt :-)

Skulle skriva sist jag "hälsade på" här att jag köpt likadana overaller till mina kottar för ett tag sen fast den blå till Tintin och läste nu att du ändrat Milles till en blå. Tyckte det var lite lustigt :-)

Vilka jättefina bilder på barnen! Superfina! Dom är ju bara såååå söta båda två.

Diggar Miltons bus förresten.....hahaha....buskillen!

Hojta på messenger när du sitter där idag om du har tid!!

Kraaamar

7:23 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan. Känner igen det där busiga i din lilla kille. Min är likadan, härligt iblans. Vad duktig du är på att fotografera, jätte fina bilder. Skönt att vara ute i tid med vinter kläderna, iallafall till barnen. /mamma till 3

9:18 em  
Blogger Suss said...

Hej tjejen!
Kul med uppdatering! Dina barn är ju som alltid så fina och dina foton på dem med =)
Jag undrar när jag ska ta tag i saken och fota mina nu när jag har allt man behöver?! Det blir ju så....när man är kock vill man knappt laga mat hemma och nu...samma sak. Jag bara ids inte! Fast jag borde. Har dessutom lovat våra grannar (gulliga ensamma mammor) att jag ska fotosession med dem och deras barn och ta ite fina bilder på dem. Mamma barn + syskon och enskilda. Gratis. Tur att jag är snäll ;-)

Kram på dej!

9:29 em  
Anonymous Anonym said...

Halloj!
Så duktig du är som kommit igång och träna. Jag borde det jag med. Men ärligt talat vet jag inte när jag ska hinna.

Fina kort på gulliga barn :) Skojigast det på Mille i ditt smink.

Kram Jenny

10:30 em  
Blogger Kottemor said...

Oj.
En till som Elliot...
Ojoj,hehe

Jag är mkt impad över att ni börjat träna!
Ni är så duktiga!
Ja jag borde... såklart,men måste ju anlita ändå fler barnvakter då,finns bara ett ok pass på Kraftwerket på dagtid,jaja ursäkterna är många,man kan träna hemma också;)
Hehe,men det är att börja som ni har gjort som är det svåraste!!

Många många kramar!

9:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej vännen !
Jag får panik när jag läser att du har köpt vinterkläder till barnen, jag har inte kollar än. Men det blir som det brukar att det inte finns något kvar när jag vill ha.

Sitter här vid datan & är helt inne med att vi ska flytta.Kollar olika nätshopping för man vill ha nya saker till det nya hemmet. Men vi har varken fått en tomt eller hus, men drömma går ju alltid. Vill bara bort från detta hus så att man kan ha mer tid för barnen,träfffa vännerna m m.
Just nu håller vi på med att bygga en trappa ute, den blir klar i kväll. Jag håller på att spackla trappan inne sen ska den slipas och målas. Gjuter även betong krukor. Igår målade jag om ett armeringsjärn som jag ska ha som en spaljé i en betong kruka.
Har många nya projekt framför mig men känner att jag inte riktigt har tid med allt.

Det är skoj att du har tagit det första steget att gå & träna. Jag har så många ursäkter att det känns som om jag aldrig kommer att kunna träna.

Som alltid......... härliga bilder på barnen.

Nä, nu tänkte jag gå ut & hänga upp tvätt. Det är ju sommar väder.
Sen ska jag cykla & hämta Liam på skolan , Nellie & Lukas på dagis.
Barnen tycker det är skoj när jag kommer utan bil till dagis.
För vi går & sjunger, leker, sammlar skräp ,kottar allt det där man inte kan göra när man har bilen.

Du får ha dé bra & hälsa

kramisar från mig

4:02 em  
Anonymous Anonym said...

Halloj... Som vanligt och som alla de innan mig skrivit... Super fina kort. Söta små liv ni har... JISSES vad Milton är lik Daniel... Ha det gott så ses vi på jobbet... Kram Marita!!

11:44 em  
Anonymous Anonym said...

Underbara bilder som vanligt. De är ju så stora barnen nu.

Kram Kram Tesa

2:55 em  
Blogger mintid said...

Vad fina kort! Svartvitt är så fint.
Klart du ska förstora dom! Jättefina!

Vinterkläder har jag inte tänkt på än...Det blir en tur till Ullared snart i oktober o då får jag se vad vi behöver innan dess. Köper alltid goretex där i skoaffären för dom är så mycket billigare än annars. För ngt annat än Goretex funkar inte...det är verkligen värt varenda krona dom kostar mer än texmex o allt annat "plagiat".

Ha en fin dag!
kraaaam

10:23 fm  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tjena!
Oj vad ni e duktiga som börjat träna! SKA oxå börja här i Hällarp ;) Fast styrketräning då *ler* mer min grej :D

Snygg Mille blev hihi

Och slår mig på fingrarna för att jag inte fått tummarna loss till pärlkväll, har bara haft sååå mkt på jobb hela tiden och sen har jag varit helt kaputt i skallen på kvällarna :(
Men snaaaart!

KRAMEN!

6:09 em  
Anonymous Anonym said...

Hej! Det e ju bra att du börjat träna! Borde jag också göra, men kommer ju aldrig igång..Eller så kommer jag igång, men slutar efter att ha gått dit ett par gånger bara. Alltid samma sak.. *Suck*
O jag tycker dina bilder på barnen e jättetjusiga! =)
Hehe, har ni varit förlovade i 6 år?! Dags för bröllop snart då?! ;p
Kram Madde

10:20 em  
Anonymous Anonym said...

Fina foton på busarna. :)

1:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Tittar in en liten sväng för att se om det fanns någon uppdatering!
Hoppas allt är bra!!

Kraaaaaaaaam

11:01 fm  
Blogger Suss said...

Kikar in efter uppdatering och före-efterbilder.

Kram o trevlig helg!

6:38 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Kikar också in efter uppdatering :)

Hoppas allt är bra med er.
Kram Jenny

9:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home