måndag, september 19, 2005


Så var det måndag igen, kan inte fatta hur dagarna kan rusa iväg så här fort!

Igår blev det inget skrivet, jag hade fullt upp hela dagen. Gick igenom alla möjliga listor med coachen i tupperwere, mitt huvud kändes som ärtsoppa när vi hållt på i 4 timmar *pust*
Vi var tre nya unga tjejer som börjat samtidigt så jag är i alla fall inte ensam om att fatta,... typ nada..

Denna vecka ska jag följa med på minst en visning och nästa vecka har jag själv 3 st.
Det går mao bra att boka mig nu, fniss.
Vi får verkligen se hur detta går, men jag VILL att det ska gå bra.

NOG om TW, det är det enda jag tjatar om ju.

Har skickat ut inbjudningar till tjejmiddag och jag är ute i riktigt god tid för att ingen ska kunna ha chansen att tacka nej, haha!

Nu ska vi köra till öppnis för att barnen ska få leka lite, sen bär det av till affären, har varken blöjor eller mjölk hemma.

Från det ena till det andra, vi har fått in möss i huset. Det är verkligen hur äckligt som helst, men inte nog med det. Jag tål inte fanskapen, får svårt att andas och ögonen kliar och svullnar upp, så genom vänster öga just nu ser jag nästan inget.

Det luktar mus i hela vaskskåpet och jag spyr bara jag tänker på det. Så-åå jävla vidriga de här krypen är.
Stinker gör de!

Ringde Anticimex i morse och de skulle höra av sig till mig inom 3 dagar för att boka en tid.

Tjena, hur ska jag överlevadå? Jag meddelade vänligt och snällt att jag är hyperallergisk, hon skrev in det men det verkar inte som om nån bryr sig så värst mycket om det nu.

De har väl massor att göra men jag ÄR allergisk!

Nåja, innan veckan är slut SKA de ha varit här.

Glasmästaren har fortfarande inte hört av sig och denna dag är hans sista chans att ha kvar mig som kund. Nu har jag väntat i 2 veckor på en sak som han lovade skulle gå på en dag!

Är alla glasmästare skojare?

Vad var det mer jag skulle gnälla på?
JO!
Min granne knackade på imorse och frågade om vi hade katt..
Nä, sa jag, vi har inga husdjur. Då sa han att en katt hade hoppat ut framför bilen på honom just vid vårat hus!

Såklart!

Jag trodde ju den var död och ville säga hejdå till grannen, men så råkade jag kika ut och då ligger den på vägen och höjer och sänker huvudet så gott det går.

Fy fan, jag hatar djur som lider!
I samma veva tar grannen en av våra plankor för att slå ihjäl den..
Jag sa att nu får jag stänga dörren för jag klarar inte av att titta på detta!

Ändå hann jag se katten springa iväg på 3 ben, den var för övrigt hel.

Hoppas den springer hem och får åka till veterinären och slipper lida så fasligt.
Fan!
Varför kan man inte ha bättre koll när man kör på vägarna, jag är själv extremt försiktig här ute på landet för alla har ju katt.


Jag gjorde även ett telefonsamtal till polisen, dels för att anmäla min klocka som blivit tappad *snyft*, men även för att rapportera att det stryker skumma människor runt vårt hus.

Det hände igår igen och jag såg det med egna ögon. + att det är nån som tjuvringer hit titt som tätt från skyddat nr.


Men nu ska jag köra iväg med mina barn :)
Ha en bra dag!!

1 Comments:

Blogger ~Karin~ said...

Hmm...va säger du...att det stryker skumma människor runt ert hus...låter otäckt!!!

Usch va vidrigt med mössen, stackare!! Hoppas anticimex kommer snabbt!!

Hoppas du sussar sött nu...det borde jag göra!

kraaaaaaaaaaam /K

12:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home