onsdag, mars 08, 2006

060308

Facket & MVG..

Idag är jag ledig, men det tycker jag verkligen inte man kan kalla det, bråkar med diverse instanser.

I korta drag..
Facket är inkopplat för att min uppsägning som ledsagare har gått helt galet till.
Har jobbat med Linn (min syrra) sedan 1996 och eftersom hon fått en satellitbostad nu så är jag inte längre hennes ledsagare.
Det har jag fått veta av mamma.

Stadsdelsförvaltningen har inte informerat mig om min "uppsägning" alls, varken via papper eller telefon.
Och nu när jag ringde dem så står jag fortfarade kvar som anställd?! Kee??

Jag har lämnat meddelande både i röstbrevlådan, i växlen samt via mail till "MW" som håller i detta.
Har pratat med henne en gång där hon förklarat att hon varit sjukskriven OCH att hon frågade vad jag var ute efter?!

Ute efter?
Jag är BARA ute efter att uppsägningen ska gå rätt till.
Alltså bli informerad 1 månad innan mitt ledsageri är slut.

Bara för att jag är Linns storasyster så går det inte att låta min mamma informera mig om när uppdraget är slut.
"MW" bad att få återkomma när hon kollat upp saken... Det var 1 månad sen och än har "MW" inte hört av sig.

Jag blir så jävla, jävla trött på sånt här och nu har jag talat med facket och diverse personalsekreterare i Hyllie stadsdelsförvaltning.
"P" lovade att kolla upp allt och återkomma idag eller imorgon.
Det är nog bäst att han gör det!

Det måste nog bli så med att de ger mig en månads extra betalning(?) eftersom de inte sagt upp mig än och jag som har en PAN anställning har rätt till en månad.

Men kära nån, jag ska verkligen sluta tjata om detta nu, men är så förbaskat upprörd.

Tidigare idag gjorde jag Suss Chocoholicmuffins med After Eight, My God, vad goda de är, men livsfarligt onyttiga!



Suss Chocoholic Muffins
ca 12 st

150 g mörk choklad
150 g smör
3 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
12 bitar After Eight

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält choklad och smör i vattenbad.Vispa ägg och socker vitt o pösigt i egen skål.
Mjölet ska i tillsammans med bakpulvret o sist chokladsmeten.
Fyll stora muffinsformar till 3/4. Bryt After Eight i 3 bitar o stick ner i muffinsen.
Grädda i 15-20 minuter.

Suss tips:
Jag gör alltid dubbel sats direkt och då blir det inte 24 stycken utan kanske drygt 20 stycken. Kom ihåg att det är stora amerikanska formar, i små blir det inte lika bra alls..
Jag har provat.
I de små förpackningarna med After Eight så är det 25 bitar, så det är perfekt om man inte vill få över alltså ;-)

Timea är fortfarande hängig, men mår ändå mycket bättre än innan, hon får dock vara hemma en extra dag imorgon kanske.
Vi var på 5 års kontroll innan idag och det gick galant, MVG blev betyget.

Mille är frisk *peppar peppar*
Har dessutom fått en tid till honom nästa vecka då han ska ta diabetestest.

Nu ska vi laga lite middag och sen får jag gå och både duscha och städa undan, mina barn har levt loppan medan jag suttit och blivit varm av mina jobbigt onödiga telefonsamtal.

Ha en bra dag!

**HUG**
s a n d i



1 Comments:

Blogger Bobo said...

Hej och tack för raderna i min gästbok!

Fyy fagerlund vad det låter jobbigt att strida så för nåt man ju verkligen borde ha rätt till! Men stå på dig annars gör nån annan det! ;)

Och joo... du har fattat det hela rätt... vintern och jag är INTE kompisar!

Ha det bra! // Bobo

9:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home