torsdag, mars 09, 2006

060309

Såja...

1 dag fick snäckan vara feberfri. Vaknade idag med 38.5 och får definitivt vara hemma.
Jobbet imorgon är alltså hotat, men jag måste verkligen gå.
Får fråga Daniels mamma eller Bosse om nån av dem kan lösa av mellan 15-17, vi har oftast tur, det brukar gå.


Inte lätt o va sjuk.. speciellt när man inte får ha på tv´n på högsta volym..

Jag pratade med en annan mamma i telefon igår, från Timeas avdelning och hennes barn har varit sjukt i hur många omgångar som helst under långa perioder.
Och vi som kommer från ett dagis där Timea varit frisk i stort sett sen hon började där.
Hon skulle se om hon kunde få dit en sköterska som tog odling på barnen eftersom vi verkligen måste få ett slut på detta.


Timea vill visa sitt plåster från gårdagens poliospruta..

Man varken kan eller har lust att vara hemma flera dagar varje vecka med sjuka barn =(
Idag ska vi dock indandla sakerna till kalaset, vi får ju hoppas att det blir av på söndag... Inget är säkert alls!


Lillebror, go o gla´ kexchokla´

Det blir Hamburgare med bröd eller Korv med bröd till middag, man får välja själv vad man vill ha.
Marängswiss till efterrätt och godispåse med ballong med sig hem.
Där emellan ska det vara lite lekar, fiskedamm och paketöppning så jag hoppas vi slår död på 2 timmar lätt :)

Ska bli kul o ha ett vanligt traditionellt kalas som förr, nu är det ju så inne att låta någon annan sköta kalaset.
Förra året hade Timea kalas på Mc Donalds och det var ju uppskattat och visst var det skönt att slippa ta hem folk pga renoveringen.

Men nu tycker jag vi har det tillräckligt skapligt för att få hit folk :)
I det avseendet hoppas jag snön ligger kvar på söndag så de slipper se vår uppgrävda trädgård (som vi ska ta tag i till våren)
& det är inget litet projekt kan jag lova!

Men men.. ni kan ju börja hålla tummarna för att febern ska ge med sig.

Detta tänkte jag ha till middag idag, men vet inte var jag hittat receptet.. men vad säger ni?
Visst måste jag ju såklart steka köttet först?
Help!

Starka kotletter

Ingredienser
6 fläskkotletter (utan ben)
1 brk Creme Fraiche
2 dl grädde
1/2 dl japansk soja
1 tsk Sambal Oelek

Utöka mängden, beroende på hur många som ska äta.
Gör så här:
Blanda samman ingredienserna och häll över köttet.
Sätt in i 175 graders ugn i ca 1 timme (beroende på tjocklek på köttet).
Servera med kokt, pressad potatis och en grönsallad.


Fick Mari´s bilder från festen på msn igår, här ser ni en luftgitarrspelandes sambo..

Ha en gottisdag! Nu vill Mean ha mera dricka.
**HUG**
s a n d i

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej min vän, tänkte för en gångs skull lämna en "tass" innan jag går :)

Receptet verkar en aning vridet, känns som fläskkotletterna ska brynas lite först för att få färg och sen häller du blandningen över och sen in i ugnen, men vilka fläskkotletter som man köper behöver en timme i ugnen? Men de e klart är de tjocka och de är inte så hög värme.. Låter gott i alla fall, du får berätta hur de blev sen. Kram på dig / Mari

2:05 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hejsan!
Meagumman ser verkligen inte kry ut, stackaren!
Hoppas att de kan komma fram till om det är nåt som går runt runt hos barnen på dagis hela tiden... Inte kul o vara hemma med sjuka barn hela tiden juh!

På Livisens dagis går det vattenkoppor nu så vi får väl se om det kommer innanför dörrarna här snart...

Krya på sig!!

Kramen!

5:38 em  
Blogger mintid said...

Verkar vara något som går . Min son har haft feber och idag varit så gott som återställd tills nu i kväll när jag känner på pannan...feber igen...skit.
Får väl stanna hemma i morgon. En mamma på fritids sa att det är så...febern kommer tillbaka efter någon dag...men inte hos oss tänkte positiva jag...suck.

8:50 em  
Anonymous Anonym said...

Halloj gumman!

Så längesen jag skrev en rad här..även om jag ibland varit här o smygläst. Förlåt...men tiden räcker inte riktigt till längre.
Trist med sjuka barn....hoppas Mea kryar på sig snart!

Du...ang Kotlettreceptet. De ska alltså INTE brynas!
Det blir jättefin färg av soyan. Har flera recept med ungefär samma ingredienser!

Kramar från "matmamman" Camilla *blink*

9:00 em  
Blogger mintid said...

Skulle bara tala om att jag har länkat till dig med nu :)!

10:59 fm  
Blogger Suss said...

Hej vännen! Måste kommenetera lilla snäckis, hoppas hon kryar på sej! Kramar från oss!

Och kotletterna.. de är ju ungefär samma som jag brukar göra "Sambalkotletter". ungefärligt recept, fast du ska inte bryna innan. Se till att de är under såsen alla köttbitar och gottar sej. De blir kokta i såsen och det är fantastiskt gott med broccoli och ris =)
Säg till då om du vill ha mitt recept jag har =)

Kram!

12:08 em  
Blogger Mindi said...

Men lilla gumman då, så sjuk hon ser ut. Kram till er alla!

:: Mindi ::

9:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home