måndag, mars 13, 2006

060313

Alvedon & Kompetensutveckling..

Jag undrar egentligen vad det är med Timea...
Hon hade feber, pendlandes mellan tisdag onsdag torsdag förra veckan. Trötthet följde därefter, samt noll aptit.

I söndags, då hon hade kalaset livade hon upp sig och åt en hel korv med bröd.
Sen slocknade hon 19.00 i soffan, mitt i kvällsmaten.

Idag måndag for hon till dagis redan halv 7.
Ringde fröknarna vid 9 och berättade läget, men de sa att hon var pigg och hade ätit en macka till frukost.
Bra tyckte jag och jobbade hela dagen till kl 15.30.
När jag kom till dagis hade hon legat inne och sovit sen 13.30...

Hmmmmmaaa...
Nu hemma har hon fått alvedon, ätit pyttelite yoggi m kuddar. Trött och tittar på Tv.

Imorgon MÅSTE jag till jobb, egentligen är min arbetstid 9-21.45 eftersom det börjar med kompetensutveckling, möte och sen vanligt jobb mellan 16-21.45.
Men jag får köra och hämta henne hos svärfar kl 14, då har jag varit med på det viktigaste.
Milton kan gå på dagis.

På onsdag ska vi ta prover på Mille, kolla så han inte har diabetes eller annan sockersjuka.
Har en känsla att det blir nåt prov på storasystern med.

Nu ska jag möblera om här, Milton ska få vårt sovrum i väntan på att hans pappa ska börja och avsluta renoveringen av hans oisolerade rum *suck*
Det lär dröja för jag tycker det är viktigare att vi tar tag i trädgården innan.
Så har han i allafall ett riktigt rum under tiden som han kan leka i och få lugn och ro.
(Och som mamman kan kasta in honom i när han är olydig)
*Fniss*

Ikväll ska jag titta på Drevet, där är Henrik med som var tvillingbror med Daniel.
Daniel och hans flickvän Lina och deras 2 småpojkar, blev påkörda (dödade) av en full lastbilschaffis den 19/10 2004
Henrik var med på festen nu hemma hos Martin o Mari, tyvärr blir det oundvikligt att prata om olyckan.

Henrik är sån fin och snäll kille och jag önskar honom allt gott i världen!

Men men, jag sätter fart nu med möbleringen.
**HUG**
s a n d i

2 Comments:

Blogger Mindi said...

Fasiken jag visste att det var något jag skulle se... det var ju DREVET! :-( Suck!!!! Hoppas att det går i repris. Såg du det? Kan tänka mig att det var jätte jobbigt för dig/er att se det. :-/

Hur mår Timea nu??? Här är MASSOR sjuka. I förra veckan så var de typ bara halva klassen, resten var sjuka... febriga, förkylda osv. Jag har ju varit sjuk ( febrig, förkyld) i flera omgångar nu. Och då var det någon som sa att det "går" sånt nu. :-/ Man blir liksom aldrig av med skiten.

Kraaaaaaaaaam på er alla!

11:45 em  
Blogger Suss said...

Measnäckan...fy vad trist att hon inte mår nåt vidare =(
Jag hoppas så att det inte ska vara nåt med proverna på Mille (eller om ni tar på Timea.) Fast är det så, så överlever man det också. Man rättar sej ju efter vad som gäller, fast det kanske inte är kul att höra det nu. Strunta i mej ;-)

Missade så klart Drevet, jag jobbade och vår video är paj som du vet. Glömde totalt bort att be nån annan, jag var mest sur för att jag skulle jobba alls *hihi*
Går det i repris tror du?

Om Mille får ert rum, vilket rum får ni då? Det oisolerade? Visa bilder sen då!
Har du nåt mail till mej om vad du sår och om dina små fröodlingar? *ler snällt*

Nu ska jag iväg och sola. Så känns det ännu mer som vår än vad det är ;-)

Kram vännen!

10:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home