tisdag, mars 14, 2006

060314

Rått Kött & Kärnor..

Tänk faktiskt så smidigt det är med E-legitimation.
Jag kom på det imorse och kommer nu i fortsättningen sköta vabdagarna (som är en hel del, tyvärr) via nätet.
Som jag klyddat med att hålla isär dagarna, frimärken osv..

Så är ni lika efter som Sandibella, tycker jag ni ska öppna ögonen för försäkringskassans smidiga anmälningssystem.
Man kan även följa och se hur långt de kommit med de olika betalningarna.
Jaja, man lär sig något nytt varje dag :)

Den där rätten jag skrev om, med starka kotletter nedan..
Den blev jättegod, även om jag gjorde fel.
Man skulle lägga rått kött i formen och fylla upp med såsen. Jag tycker det låter lite grisigt *flåt*
Men ska ändå testa att göra rätt nästa gång.


Starka kotletter med pressad potatis och sallad.

Men du Suss..
Det är inget avancerat jag gör med planteringen alls, förlåt att jag glömt svara dig!
Torka dem ett dygn i fönstret och plantera, plastfolie om krukan med lite hål i, sen tar du bort plasten när det börjar gro.
Jag har inte fått tummen ur här hemma, men jag planterar med ett barn på jobb och han har nu en fullt växande paprika på rummet ;)

Imorgon är det dax för Milles provtagningar.
Timea verkar må bättre, pratar med oss och har ätit lite mer idag. Funderar ändå på om de ska ta nåt prov på henne imorgon när vi ändå är där.
Kanske de har nån spruta eller medicin i flytande form som verkar på trotsen som kommit med stormsteg.
5 års trots?
Man lyssnar inte alls på sin mamma och pappa och tittar inte heller på dem när man blir tillsagd?!?

Imorgon kommer mina älskade vänner hit till mig. Katta & Marie, ska bli så kul och ses igen. Lav Ya Görls!

Lite barnkalasbiler..


SötTilde.


Hela gänget, lägg märke till lillebror som fick vara med på en hörna ;)


Vickiemyran :)
Har suddat ut barnens ansikte för jag vet inte om det är ok för deras föräldrar att deras barn finns på internet :)


5 år..

Jag kan inte heller hålla mig vaken till DH, så jag får gå och sova nu.


**HUG**
s a n d i

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Medicin mot 5års trots skulle finnas, ja mot alla trotsperioder de går igenom ;) Hoppas på att få se lite bilder snart.

10:14 em  
Blogger Suss said...

Kikar in en sväng innan läggdags =)

Men du Sandibella, skicka et mail ändå på lite grejer du planterar. Här råder total idétorka!

Jag håller med om e-legitimation. Det måtte vara det bästa de kom på efter Internet =) Jag änvänder det flitigt för jag har ju som du sjuka barn hela tiden =(

Kramis!

12:05 fm  
Anonymous Anonym said...

Sandi!!!!!!!!!!! Har du gått och blivit sjuk, nu när vi ääääääntligen skulle träffas. Uuuuuuhhhhh!!!!!! Tråkigt!!!!!! Men du, vi kanske kan ses nästa vecka istället? Du vet, vi måste nästan bestämma en ny dag direkt för annars så kan det lätt gå några månader imellan eller hur....
Krya på dig gumman och vi ses snart igen. Lovar!!!!!! Love!!!!

Många Kramar fr Katta & Marie

9:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Vilken fin 5-åring du har Sandi!! KRAM

10:40 em  
Blogger Suss said...

Oj, det här had ejag missat sist jag var in, såg det av en slump nu. Kalasbilderna menade jag då =)

Kul med kalas, 5-årstrotsen...är den här redan eller väntar du med "spänning"?

Kram!

11:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home