onsdag, juni 14, 2006

060614

Poolyra & Jobb..

Jisses, mina barn kan bara inte somna i denna värmen, klockan är 21.34 och Timea har precis somnat men Milton bråkar fortfarande.
Han klättrar ur sängen och jag bär tillbaka.
20 000 gånger är vi säkert uppe i nu.

Sommaren är här på riktigt nu, jag tycker det är härligt, men helst vill man bara vara. Inte behöva städa eller jobba.
Njuta av solen med en liten paraplydrink eller 2.
Jag tror värmen har kommit som en liten chock, för folk slappnar liksom inte av och njuter utan det är bara en massa måsten.
För mig med.

Ett trevligt tecken som tyder på att sommaren är här är när barnen badar i poolen.
Det gjorde Timea igår.
25 grader i vattnet och 29 i luften. Najs.


Timea simmar i poolen, trots att den inte är ordentligt rengjord.


Vickie tittar på och badar benen :) Vågade inte kasta i henne Jennie, ni skulle ju på studentfest.
Hon får gärna komma hit på fredag om det passar.


Astmapojken fick inte heller bada så han surar i sandlådan istället :)

Just nu är klockan 22.46 och Milton har just gett upp och somnat.
I morgon är det Jag som frågar hur länge han sover middag på dagis! Jag jobbar 9-21 imorgon och det känns sådär ;o) Lite halvjobbigt får jag medge.

Godnatt
Sandi

5 Comments:

Blogger Suss said...

Åh Sandi, så avis jag är på er pool!!! Det ser helt sjukt härligt ut!

Miltonkillen får rycka upp sej nu. Så trist att han är krasslig i det ena eller andra hela tiden =(

Kram o Gonatt!

12:17 fm  
Blogger Kottemor said...

Oooooh vad härligt med pool!!
Ångrar lite att jag tjatar så på sambon att vänta med den för att vi måste byta fönster i huset i sommar,hehe;)
Men får väl lägga mig i kottarnas lilla uppblåsbara;)
Vi HAR ju faktiskt cykelavstånd t havet,inga prob egenligen,men tänk o få göra som Timea o bara hoppa i när man e lite varm;)
hihihi

Hoppas kottarna somnar tidigare ikväll!
Själv låg man vaken till 02 o kliade myggbett,sviterna från studentfesten i tisdags,hehe!

Massa massa kramar!

11:10 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej Hej

Du tar så underbara kort, det känns nästa som man är där ;)

Jobb,jobb å åter jobb känns inte så skönt och ha sommarlov när tiden är som värst då!!! men jag får stå ut och drömma mig bort till vår rrrrreeeeeessaaaaaa. Det håller mig verkligen över ytan:)

Kramilikram

12:39 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan hej vännen!!

Vill ju också ha pool *surar*. Ser hur härligt ut som helst!

Är bara inne en liten sväng innan det är dags att hämta barnen!

Kramar

2:25 em  
Blogger Suss said...

Kikar in efter update!

Gonattkram!

12:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home