söndag, maj 28, 2006

060528

Mors Dag & Återupplivning..



Okej..
Jag har surat i 6 dagar nu.
Och eftersom ni varit så pass flitiga med att lämna en kommentar hos mig så ska jag försöka uppdatera här igen?
Utan att reta mig..
Jag har inte saknat bloggen jättemycket, men lite i alla fall.

Har kollat runt lite efter en blog med lösen och fick ett tips av Åse, har inte riktigt klurat ut hur den funkar, men vi får se om det blir tillfälle att flytta över, i så fall har jag redan registrerat mig.

Läget just nu:
Milton och Daniel sover middag och Timea sitter brevid och håller på att lära sig lägga patiens på den andra datorn..
Det finns inga begränsningar för den tjejen.
Hon är riktigt duktig och mycket intresserad :)

Jag vet inte riktigt vad jag ska börja berätta, det har hänt lite under min frånvaro här.
Bla har Daniel blivit morbror för andra gången, till en liten Ella.







Det är lika magiskt varje gång man ser de små liven.
Ella vägde 3200 g och var såååå liiiiteeeeen.
Milton trodde det var hans bebis, sa:
- MIN!
Och skulle ta henne med stadigt grepp, ehh, skulle inte tro det va? :)

Annars är jag sjuk.
Det började med en vrålförkylning i torsdags när jag var på jobb, det blev bara värre o värre.
När jag sen på fredagen vaknade så var jag sååå sjuuuk, näe, jag överdriver inte!
Huvudet sprängde, ont i halsen, näsan bara rann och illa mådde jag.
Fy 17 alltså jag sov precis hela fredagen.

Sen igår på lördagen var Milton dålig på morgonen, men kryade på sig efter mycket vätska och lite alvedon.
Svärmor kom och hämtade barnen vid 13 och for till nån mässa med reptiler osv.
Sen var de på Folkets Park o åkte karusell och avslutningsvis middag på Mc Donalds.
Barnen hade MYCKET trevligt!

Själv var jag hemskt slö, men orkade ta mig till Center Syd för att hämta ut en klänning jag lagt undan sen i onsdags.
Daniel lurade jag med mig, fast han ångrade sig när vi kom fram och vi kom på att det var lönehelg.
Idag är jag sämre än igår, tröttare och har mer ont i huvudet. Får väl knapra lite mer alvedon.

Idag på självaste Mors Dag fick jag ett fotbad från OBH Nordica. Blev glad och överraskad, har redan provat det!
Tänk att Daniel kunde komma ihåg Mors Dag UTAN att jag sagt någonting!
Grattis alla små mammor, hoppas ni får lite uppvaktning en dag som denna.

Vad har vi mer hittat på de senaste dygnen?
Martin å Mari har varit här på grillkväll, det var samma kväll det var Schlagerfestival.
Vi grillade och åt så det sprutade ur öronen.


Timea och hennes kompisar har haft sånguppvisning på dagis. De var duktiga :)

Vi har även varit hemma hos Tilde å Tintin så barnen busade så bra som bara de kan.


Mea o Tilde


Milton med Smilla o Molly o halva Tintin :)


Åsså har vi haft lite barn här på lek o fika :)
Lovali & Vickie..

Tänkte dela med mig av ett underbart recept på Morotskaka, det kommer här:


MOROTSKAKA m Ostkräm.

50 g smör
2 dl socker
2 ägg
2 dl vetemjöl
3 dl finrivna morötter
1 tsk kanel
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker.

Rör ihop smör och socker.
Blanda i äggen.
Blanda vetemjölet medkanel, bakpulver, bikarbonat och vaniljsocker. Rör ner det i smeten.
Blanda till sist i morötterna.Smörj och bröa en form, häll i smeten och grädda i 175 graders ugn i ca 30 min.

Låt kakan kallna.
Till ostkrämen behövs:

50 g smör
2 dl florsocker
30 g Philadelphiaost
1 tsk vaniljsocker
1-2 msk honung (ej nödvändigt)

Rör ingredienserna till en smidig kräm.Bred på den kalla kakan, ställ den i frysen så att krämen stelnar.Strö på kokos.

LYCKA TILL!

Nu går jag ner till mina barn som vid det här laget tittar på Lilla Kyckling, till middag blir det idag Tacopaj, uhh, vad jag är hungrig!

Kram
Sandi

20 Comments:

Blogger Julia said...

Å vad roligt att du är tillbaka! Trist att du har blivit sjuk bara... inge skoj alls. Men vilken söt liten kusin!! Blir du inte lite sugen ;) Nog känns det bra lagomt med två?!
Ha det!
//Julia

3:34 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan.
Skoj att du är tillbaka igen. Vad tråkigt att du är förkyld.
Hoppas att det blir bättre snart.

6:24 em  
Blogger viktoria cederberg said...

Hej! Visst blir man less när ingen kommenterar... Har precis samma problem, å du verkar ha samma problem som jag? Skrev oxå häromdagen att nu, nu jävlar (ursäkta ordvalet)äre slut. Men det äääär så svårt att sluta. Eller? :D Även om jag skrev det av andra anledningar, mer privata än bristen på kommentarer. :) Nä, säger som (numera fotograf-) Suss sa till mig.. Keep on Blogging!

9:36 em  
Anonymous Anonym said...

Häj! :-)

Tänkte bara berätta att jag varit här och läst idag. Roligt att bloggen återuppstått! :-)

9:57 em  
Anonymous Anonym said...

Halloj Sandi!

Undrar just om vi har drabbats av samma elaka virus. Jag blev också kanon förkyld i torsdags, verkar ändå har fått den lindrigare varianten av oss båda. Har inte haft så mycket feber men väl ont i bihålorna.

Kramen Anna

10:42 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Grattis på dig med!!

Har nyss kommit hem och landat efter en minst sagt hektisk helg... Puh :D

Hur är det med dig nu?
Hoppas att det är mkt bättre och att du laddar inför torsdagen ;)
Gissa vad jag fick av mannen i mors dag present... Pärlor och en halsbandsbok hihi... :D
Är jag totalt skadad nu llr?!

Mmm det lät dock mkt härligt med ett fotbad oxå...!!

Vilken himla söt liten Ella!!
Mmm lite sugen blir man juh minsann, men njaeee lagom är bäst ;)

Kramen!

11:10 em  
Blogger webmosterhelene said...

Hallå där vännen!
Tur jag kikade in idag :) Du har ju skrivit *hurra*

Sååå söt hon är, lilla Ella!!! De är verkligen små mirakel!

Oj, har du oxå varit krasslig, precis som jag :( Hela helgen har gått åt till att vara sur, tvär och sjuk :( Trist!

Kram och krya på dig!
/H

1:17 fm  
Blogger mintid said...

Härligt att se dig igen! Tackar för morots kakan :).
Jag har med varit dunderförkyld i en vecka. Var hemma från jobbet o allt. Det var inte kul... :(

Vi får krya på oss!
Kram

9:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh vilken söt liten bebis! Nästan så man blir lite sugen själv ju! ;) Hehe, nä väntar nog lite till! =)
O den morotskakan, var det den du hade med hos Maria? Den var riktigt mumsig den ju, så jag får nog skriva upp receptet o prova baka en här hemma! =)
Ha det bra! Kram Madde

12:21 em  
Blogger Julia said...

Hej hej!
Nu har jag lagt upp lite bilder från vår semester på Kreta. Titta gärna in :)
//Julia

12:24 em  
Anonymous Anonym said...

Hej stumpan!!

Hoppas allt är bättre med dig och hela familjen! Trist att ni skulle bli dåliga just i Lördags :-( Eftersom vi redan fixat barnvakt tog vi tillfälle i akt och gick på bio (tar alla chansen man får du vet ;-) ). Vi hade dock något svårt att samsas över vad vi skulle se men till slut blev det MI 3!! Action, action!!

Hahaha....kul att se våra barn in action. Helvilda!!

Hur har du annars det i veckan? Om du är ledig kanske vi kunde träffas?
Måste se till att göra morotskakan en gång till....hahaha....nu när jag kopplat att ostkrämen också ska på....hahaha..... *skäms något*.
Nä nu ska jag ut med Molly och sen ska ungarna hämtas ;-)
Kraaaaaaaaamar

2:09 em  
Blogger Kottemor said...

Heeeeeeeeeeej gums!
Har saknat dig här ute i blogvärlden;)
Attans osis med din förkylning,hoppas du kryar på dig riktigt snart!
Nej nu vill ha ha sommar o slippa allt detta jäkla skit m sjukdommar,båda mina kottar o jag e lite halvkrassliga,vi ska ju baaaaaaaaada o sooooola nu!!
Suck,man ger snart upp!

massa kramar!
/ilisen

2:43 em  
Anonymous Anonym said...

Var här och kikade..

Hej då : )

4:04 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Inne o kikar en runda innan jobbet kallar :)

Kramen!

7:38 fm  
Blogger Kottemor said...

Tjuuusig bild uppe på sidan!:)
Bara inne o kikar,dags o städa igen inför nästa kalas!

kraaaaaaaaaamar
/ilisen

11:48 fm  
Blogger Camilla said...

Hej Sandi !!

Kikade in en sväng för att se vad ni haft för er sedan sist..
Jättefin bild på dig och ungarna du skaffat som topbild..

Sköt om dig och ta hand om familjen..

Kramis Camilla

1:19 em  
Blogger webmosterhelene said...

*kikar in*

SNYGG topper!! Gillar den massor!

Kram
/Helene

1:31 em  
Anonymous Anonym said...

Hej min vän
Kul att du e tillbax igen, uppskattar att få ta del av ert fina liv här inne :)

Vilken söt liten Ella, jag e så sugen.....

Puss å Kram Din ena resekamrat

4:20 em  
Anonymous Anonym said...

Halloj Sandi!
Kul att du skriver igen. En sån söt liten Ella. Man blir bra sugen när man ser dessa små...
Tråkigt att du varit sjuk, hoppas du kryat på dig nu iaf.

Kram Jenny

10:28 fm  
Anonymous Anonym said...

Söööt liten bebis. :)

11:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home