tisdag, maj 30, 2006

060530 inlägg II

Bilder & Snigelvarning!

Vi var häromdagen ute på en långpromenad, då det fotades lite.
Det finns många mysiga landsstigar här vi bor, och på denna möttes vi av böljande rapsfält och bautasniglar :)

Har ett filter på bilderna i detta inlägg, tycker det är ganska coolt ibland, och kan inte riktigt sluta lägga på det :-)


Daniel


Snigel


Timea + raps :)


En mysig å gick vi förbi, skymtas här bakom snäckan.


Snigel-Kaarlek :)


Lite fler..


En förbannad, som jag lekte med lite..


..tänker INTE vara med längre..


Avslutningsvis, Timea o hennes mamma.

Det finns ju de som fnissar lite åt mig som går runt med mössa i slutet av maj. Men jag har otroligt lätt för att få ont i öronen när det blåser o sen är jag ju lite sjuk faktiskt, tänk på det :)
Jag har den bara ibland(!)
*Fniss*

Om 10 dagar fyller jag år, och vågar knappt inte skriva siffran, men det innehåller en tvåa och en nia och jag får väl vara glad så länge siffrorna kommer i rätt ordning ;-)
Å andra sidan känner jag min inte en dag äldre än 22, och jag antar att det är det som är huvudsaken.
Men men, ett snäpp närmre "kärring" är jag helt klart, jag kan verkligen inte fatta att jag är så här gammal, jag var nyss 18 ju.
Tänk om tiden mellan 29 och 39 går lika fort mentalt som mellan 19 och 29, då är jag körd!
Jaja..
Man lever här och nu, bara att ta vara på sekunderna, livet går så otroligt fort.
Milton fyller 2 år 2 dagar innan min dag så vi slår ihop oss och har lite grillfest (om vädret tillåter) för släkten på lördagen.
2 ÅR!
Hallå, nyss var jag ju gravid och på KK, jag fattar ingenting egentligen :D

Nu ska jag gå ner och träna, vill ju vara lite slimmad och fin på beachen 2006 - hehe, skämt å sido.
Det lär typ aldrig bli så, men låt mig drömma. Träna det ska jag i alla fall.
Sen ska jag ha lite sömn, jobb 12-20 imorgon.
- Jennie, skänk en liten trött och sliten mamma, som närmar sig 30 med stormsteg, en liten tanke imorgon när ni sitter på flyget.
Ha det underbart, jag lovar att sköta blomsterna väl :)

Godnatt
Sandi

ps. Nu är Timea mer tannalös i överkäken, saknar de två främsta, hihi.
Bild kommer inom kort.

20 Comments:

Blogger mintid said...

Härliga färger de där rapsfälten har :). Är det inte en sådan härlig sitthängmatta eller vad det kallas som syns bakom din kära sambo ? Kram

10:43 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Sandi
Lämnar en liten kladdkaka.

10:54 em  
Anonymous Anonym said...

Älskar att kika in här och titta på alla dina fina foton...

11:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hmmm Glömde skriva.... Kram Marita!!!

11:00 em  
Anonymous Anonym said...

hej.
slisksniglar ;)
Myspys promenad. Härligt.
Ha det gott

Therese

11:08 em  
Anonymous Anonym said...

Här var det uppdaterat som bara den :-) Najs ;-)

Vilka söta snigelbilder! Tycker dom är helsöta! Älskar sliskiga små sniglar...hahaha

Ja, vart tar tiden vägen! Nästan skrämmande om man tänker efter! Snart skrattar vi bara åt tanken på när barnen hittade på bus i sina värsta trotsåldrar!

Fredag är ingen bra dag :-( Ska med dagis till Folkets Park hela dagen och sen är det dags att köpa present till Isa som har sitt kalajs på Lördag! Ni kan inte Torsdag? Eller imorgon??

Nä nu kallar sängen på mig!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaamar

11:33 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Gomorron!
Härliga snigelkompisar ni har ;)
Ja, visst går tiden fort! Tycker oxå man var tonåring igår...
Men visst blir stannar man på 29?! Sen blir det väl bara 29+ ??? ;D
Men men... Ooootroligt snygga är vi juh fortfarande!! Eller hur ;)

Och ungarna växer som ogräs oxå... PUH! Tänk på mig... Min loppa börjar juh o:an till höstan... Hjälp! :D

Nä, nu kallar strykjärnet på mig... snart jobbe juh...

Kramen!!

7:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Hejsan

Vilka härliga bilder från er promenad.

7:47 fm  
Blogger Mindi said...

Även fast jag tycker sniglar är det äckligaste som finns så var dina kort på sniglarna helt kanon! Det på snigel-kärlek var ju bara såååå bra Sandi!!!!!

Vad är det för filter du använder?

Tycker absolut du ska testa linser..... det är ju många som gör det. Prova ett par bara och tycker du inte om det är det ju inte allt för mycket pengar. Jag såg en som hade R Ö D A linser i förrgår. Kanske det vore något? ;)

Kram kram kram
M I N D I

8:24 fm  
Anonymous Anonym said...

Skriver här med :)
Fina snigelbilder även om jag nästan hatar sniglar. De är äckliga!
Vi har mördarsniglar i våran trädgård, inte kul.

Kul med tandlös liten tjej. Melker har fortfarande bara tappat de två i nedre käken. Men de två i mitten i övre käken är lite lösa nu.

Ha det bra! Och tack för receptet på morotskaka.
Kram Jenny

10:34 fm  
Blogger Kottemor said...

Aaah,det är en fröjd bara att se dina fina bilder!!:)
Önskar jag hade lite fler kuliga program att förbättra mina halvbra bilder med!
Så söta sniglar!:)
Hahaha

Nej dags att rusa till dagis med sjuklingen(!) i 2 timmar för att han inte har ngn barnvakt...
Sista körlektionen juh!! (hoppas iaf)

kraaaaamar
/ilisen

10:41 fm  
Blogger Julia said...

Hej hej, kikar in. Vilka äckliga sniglar *uäk* men fina bilder ändå :)Hoppas du är piggare nu!
//Julia

10:57 fm  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tjenixen!
Kommer du in på MSN så hojta...
Hur gör vi imorgon? Ses vi utanför Panduro runt 17.45 ca llr?
Har du mitt mobilnummer?

Kramen!!

10:07 em  
Blogger Mindi said...

Du, klickar man på din bild längst upp till höger så kommer Helena L´s bild upp och man kommer till hennes sida... bara så att du vet. ;)

Kram kram!

10:08 em  
Blogger Suss said...

Herregud, vad roligt att då är tillbaka! Så klart vröt 3:e världskriget ut här precis så jag kommer in senare och uppdaterar mej =)

Kram!!!

11:34 fm  
Anonymous Anonym said...

Tycker du är en sötnos i mössa faktiskt;) Lova mig att inte bjuda hem de där "mördar" sniglarna när vi kommer på besök.....

Kan jag åka med dig i morgon till fotbollen? Jag messar senare..

kramilikram

4:36 em  
Anonymous Anonym said...

Wow, vilka coola bautasniglar!!! Sådana har inte vi här! Bara svarta, slemmiga otäckingar... och så en del pyttesnäckor.

Snart fredag! Najs! Trevlig helg på er!

11:13 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Sandra! Vart inne & läst ikapp mej lite. ;) Fina foton, som vanligt. Kraaaam

11:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Oj, sniglarna ser ut som mutanter, vilka slibbiga... hihi

Kram

10:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

2:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home