söndag, juni 18, 2006

060618

Fina fisken & Badgalningar!

Oj oj, vilken lång dag det har varit idag. Klockan ringde 05.45, snooze x 2 sen var jag försenad :(

Barnen skulle till Lödde och lämnas hos farmor å farfar. Jag började 7.00.

Slutade 14.

Hem och prata lite med mamma o pappa som var här och passade barnen som kommit hit vid halv 11. Sen for jag och Milton och hämtade Vickie och Mean som var på barnkalas.

Det hade varit lyckat och väl här fortsatte de festen i poolen :)

Jag som alltid tyckt att Timea är en riktig GALNING i vattnet har här mött sin överman. Haha, Victoria är INTE klok! Men väldigt söt ;o)

En jättglad söttjej som inte gick upp från vattnet förrän jag sa till att nu skakar du tänderna och börjar bli blå om läpparna :) Då får du gå upp och vira in dig i handduken ett tag.

Det var okej, hade jag inte kört hem henne vid 19 så hade hon bergis legat i poolen fortfarande :D

De badade i 4 eller 5 omgångar och hade såå skoj! Och, nä, jag har fortfarade inte doppat stortån, det kommer!

Trädgårdsblomster, de få som vi har.

Daniel kom hem efter sin fiskehelg, svettig, orakad och smutsig - som alltid, med största fisken hittills. 4900 g vägde den. + en regnbåge på 2 ½ kg.

Milton blev glad när pappa kom hem och mycket intresserad av det stora odjuret!

Sen hoppade flickorna och pojkarna i plurret (igen!)

Och nu på kvällen har vi grillat den mindre av fiskarna, det blev foliepaket med regnbågskotlett, smaksatt med citronpeppar, purjolök, rödlök, smör och havssalt, mycket gott. Men tydligen hade de haft en rökgrill (eller vad man säger) på fisket och det hade smakat sjukt gott, Daniel ska köpa hem en så vi kan röka hemma.

God mat på altanen i solnedgången, mums.

Nu ska jag sova gott. Klockan är 21.53.

Linda, vad kul att du anmälde att du vill med mig ut o festa :o), Var När Hur?

Louise - Ha det så skönt på Lalandia!

Kram Sandibella

Jag vill f o r t f a r a n d e att ni lämnar en kråka efter ni varit här. Tjatig, jag vet... TPF!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej hej! Är inne och uppdaterar mig :) ett försenat jättegrattis till er två som lyckats fylla år :) Härliga bilder!

11:49 em  
Anonymous Anonym said...

Tjena tjejen. Sitter på jobbet nu och ska försöka hålla mig vaken hela natten. JIIIPPIIIEE!! Du, du vet att det bor ett party djur i mig med va? Håjta bara till om du har lust! =) Vilka helt fantastiskt underbara bilder du tar... Vad söt hon är lilla Vicki!!! Ha det så bra... Kramar... //Marita!!!

12:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Tjena hej!

Har nu fixat och donat inför imorgon och är ÄNTLIGEN klar! Så nu tar jag igen mig lite framför datorn (fast jag borde lägga mig *gäsp*).
Vilken firre Daniel fått! Hälsa och gratta! Mårten var något avvis :-)
Såg himlans gott ut tillagad *mumsi*.
Så söta bustjejerna är när dom badar på! Vill också ha pool!! Hade gjort som Vickie då...varit i heeela tiden!

Nä nu kallar sängen :-)

Kramar i massor och vi hörs när jag kommer hem ;-)

12:35 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Jag tittar in här ibland när jag surfar vidare från lillasyrrans hemsida (fiaspixlar). Härliga bilder o en mysig familj!
Ha en skön sommar!

Hälsningar
/ Sara

9:47 fm  
Blogger Kottemor said...

Aaaah,blir både hungrig,partysygen
o ressugen när jag gick in här för o uppdatera mig efter vacumet i helgen!!:)

Hmm,blir nog inte mkt semester för mig i sommar,vi har ju redan haft vår;)
Men fy så härligt det såg ut för er!:)
Och firren...undrar om man kan hypnotisera mannen o bli fiskeintresserad;)
Visst e han intresserad av fisk förresten,men bara de som bor i hans damm...suck;)

Många kramar gums!!

2:09 em  
Anonymous Anonym said...

Hej
Varit o kikat.
hej.

3:27 em  
Anonymous Anonym said...

Halloj!
Kikar in och lämnar en liten kråka bara :)

Kram Jenny

5:12 em  
Blogger Julia said...

Hej hopp!
Gud vad smarrigt det såg ut med fisken *slurp* Vi åker ut i skärgården i veckan och då får jag med gotta fisk :) Men nu måste du hoppa i poolen!!! Hur kan du bara låta bli?!

Jag klagar inte på värmen (längre) men det var för ruskigt varmt ett par dagar... Nu är det mer behagligt med 25 i skuggan :)

Kramar, Julia

8:06 em  
Anonymous Anonym said...

Så himla lövely med pool alltså! Och en sån stor firre!

Receptet på marinaden finns i min dagbok från igår.

Tack å hej! :-)

10:52 em  
Blogger Mindi said...

Vilken firre!!!!
Sambons föräldrar har en sån där rök och där röks det mycket i inte bara fisk. Kanon!!!!

Kram kram

2:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home