tisdag, januari 03, 2006

I´m alive


Jahhhh, joo, jag lever..
Tomten kom och barnen blev glada.
nog världens tråkigaste sällskap.

Börjar med julafton.



Vi var hemma denna julen mamma pappa och Linn var här. Åt gott och sen klädde pappa ut sig till tomte. Timea genomskådade honom direkt, men vad gör väl det. Man kan ju tro på tomten fastän vi hade en låtsas ;) Eller hur.

Många julklappar blev det, barnen fick höga berg.
Dockor, bilar, fotbollar, pyamasar, ritpennor, målarböcker, pussel, Bratz, pengar, kläder, barbiekläder, dinosaurier, skällande hundar, vattenfärg, keyboard, docktillbehör, spel.... jag kan hålla på hur länge som helst.



Förresten kan jag tipsa om ett roligt spel, Pingu. Om du har lite större barn än 4 år. Timea, jag o Daniel tycker det är skitskoj!



Milton var alldeles faschinerad av tomten, först studerade han, tog sedan fint i hand när han hämtade paketen, satt tom i tomtens knä.

Sen hade vi ett par dagar efter där som jag jobbade och Timea var på dagis och Milton hos farmor.

Så blev det en stressig nyår med.
Eftersom vi har snö, eller hade då i allafall så gick vi ut med pulkorna på fm. Sen körde jag och solade, hämtade resesäng och handlade det sista inför kvällen medan resten av familjen låg hemma och sov middag.

Gjorde oss i ordning, packade bilen och for till Sandra o Mattias o barnen i Svedala.
Andledningen till min grymma huvudvärk under kvällen var att jag ramlade när vi var ute med pulkorna tidigare på dagen.

Vi åt räkmacka till förrätt, oxfilé med potatisgratäng till huvudrätt.

Mille somnade 21 och Timea runt 23. Tyvärr fick jag inte liv i henne vid raketsnåret utan hon fick sova kvar där inne. Milton vaknade inte heller.
Själv gick jag till sängs kl 01 med mitt onda huvud..



Jag summerar kvällen som trevlig, men nästa år blir det barnfritt, vi har redan nu bestämt oss att ordna en storfest på lokal och mat.

Jag jobbar varje dag nu, med nån enstaka ledig dag, på måndag börjar inskolningen för Milton, Timea med som flyttar från ett annat dagis. Jag vill ha dem på samma + att detta ligger närmre hem.

Idag jobbar jag kväll så jag ska roa mig med att städa idag och kanske måla en o annan vägg om jag hinner.

Love Sandi

4 Comments:

Blogger webmosterhelene said...

Hej gumman!
Vad härligt att läsa lite om er jul och nyår! Barnen är såååå fina!!!

Hur är det med huvudet?? Låter inte bra att du ramlat....

KRAM

3:24 em  
Blogger Suss said...

Hej vännen!
Låter som en trivsam jul- och nyårshelg!

Jag saknar ditt "sällskap" nu när du är bizzibizzi =)

Kram Suss

10:54 em  
Blogger Mindi said...

Heeeej!

Så skoj att "se" dig... :)
Fina kort!!!!!

Skulle sakna dig massor om du... ja du vet vad. ;)

Kram på dig!

11:51 em  
Blogger ~Karin~ said...

Hej vännen!
Kikar in o ser om hur ni har det! Låter som ni haft en bra jul o nyår :-)

Här knallar det på o magen blir större o större...o jag blir mer o mer vaggande *s*

massa kramar /Karin

1:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home