söndag, april 16, 2006

060416

Potta & Påsk..

Så...
Nu har jag landat, lite smått.

Det är grymt tufft att jobba 10 dagar i rad, även om alla dagar inte innehåller 8 timmar, utan ibland mer, ibland mindre.
Mitt jobb går inte precis ut på att sitta still och titta på en dataskärm, det är både fysiskt och psykiskt jobbigt.
Men oxå roligt på samma gång.

Hade det inte varit för mina underbara arbetskamrater hade jag nog aldrig orkat kombinera jobb på jobb och jobb hemma.

Men det går nog ett tag till..
;)

Här hemma är det som vanligt, man försöker hålla huvudet ovanför vattenytan.
Pärlar lite, städar, tar hand om barnen, lagar mat osv..
Den roligaste nyheten jag har är att Milton går på pottan nu. Han är verkligen jätteduktig.
När han ätit frukost tar han av den torra blöjan och sätter sig med boken "Håkan Bråkan och potatismysteriet" på pottan och kissar med en gång.
Sen ska han kissa när han vaknat från vilan, därefter kan det hända att han kissar ett par gånger till på eftermiddagen.

De började med detta på dagis efter vilan och sen har vi följt på.
Såååån duktig pojke har vi här hemma.

Det är ju extra roligt eftersom Mille varit ganska sen med andra saker, som tex prata.
Men de senaste veckorna har han härmats och pratat massor så även talet kommer i rekordfart nu.
Han har även fastnat för "Emil i Lönneberga" då sitter Milton som ett lamm. När han ska låta som pappan så låter han "Eeeeemiiiiii"
Hihi.

Med Timea är allt bra, hon har pysslat så fina påsksaker på dagis.
En till lös tand nere och de 2 framtänderna uppe är båda jättelösa.
Jag hoppas att hon tappar båda samtidigt så det blir en jätteglugg, haha. Sötast så.
- Jennie, angående imorgon.. Jag börjar 07 och slutar 15, sen ska vi på middag kl 16. Men om får så kan hon gärna följa med hem efter dagis på tisdag, då slutar jag mötet omkring 16.

Igår var vi hos mamma och åt påskmiddag det var gott och vi åt så det sprutade ur öronen.
Barnen fick leta påskägg, det var uppskattat kan jag lova. Efter maten gick vi till lekplatsen och sen körde vi hem.



Drack varsin liten god drink och sen lite sömn på det.
I morse fick vi sovmorgon till kvart i 8, så harlisch!

God frukost med färska bullar och senare idag ska vi göra en ritning över trädgården och gå en lååång runda med båda barnen i vagn.

Den där vibratormaskinen jag skrev om tidigare har vi fått hem nu.
Kan inte säga så mycket om resultatet då jag inte sett något än, men det känns verkligen som om hela kroppen får sig en genomkörare.
Man tränar i 20 minuter ungefär åt gången och gör olika övningar på plattan, så vi får väl se hur det eventuella resultatet blir, men att blodcirkulationen kommer igång är det ingen tvekan om alls, man blir helt varm och röd på stället man tränat.
Gött!

Imorgon ska jag jobba igen och efter det är det påskmiddag hos Daniels mamma.

Men nu tänker jag tvätta och svabba golven.
Kram Sandi

5 Comments:

Blogger Camilla said...

Hej Vännen !!

Ville bara kika in och önska er en fortsatt GLAD PÅSK..

Förstår inte hur du orkat jobba 10 dagar i sträck.. TA det lungt vännen annars hamnar du snart där jag är/varit...

Kul att Milton börjat använda pottan så flitigt, det blir skönt sen när han är helt blöj fri..
Har Timea redan så många lösa tänder, WOW.. Patricia har precis tappat sin första..

Ta det lungt nu och njut av ledigheten..

Kramis Camilla

12:11 em  
Blogger webmosterhelene said...

Hej vännen!
In och uppdaterar mig lite! Ujuj, det låter tufft med 10 jobbdagar på raken, vet hur det känns! Fast jag har faktiskt haft 6 lediga dagar på raken... Sååå fantastiskt skönt och exakt det jag behövde!

Kram
/H

10:01 fm  
Blogger Suss said...

Hej tjejen!
Kikar in en sväng och uppdaterar mej lite.
Tack snälla för det fina påskkortet! De är ju bara för söta =))

Kram!

10:12 fm  
Blogger mintid said...

Förstår att det är gott med lite ledighet nu efter detta långa pass.
Pottan är alltid ett framsteg :).
Grattis!
Den där maskinen låter spännande!
Väntar på mer rapporter från dig och den ;o)

1:07 em  
Anonymous Anonym said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home