tisdag, april 04, 2006

060404

Kapten & Knarkare..

Weee, det gungar fortfarande...



Hihi, igår var det fruktansvärt, jag var på jobb och så fort jag böjde ner huvudet så kände jag hur hela jag svajade till.
Det kan nog ta ett par dagar innan det försvinner, sen jag fick mina barn märker jag att mitt balanssystem har blivit extra känsligt.
Jag kan t ex inte längre åka karusell som tidigare.



Saken är den att det inte gungade speciellt mycket på båten, jag vaknade dock vid 6 på morgonen då vi var på väga hem att det gungade rejält just då.
Väckte Daniel och tyckte att Kapten skulle "styra upp båten" :)

Men jag är här för att uppdatera helgen innan minnet av den plånas ut av störiga och jobbiga barn.


Båtresenärer..

Lämnade kidsen hos mamma vid 15 på fredagen och mötte upp Daniel hemma. For till Helsingborg och ställde bilen.
Gick på båten, avgång var 18.45.


Danielo i den extremt tråkiga hytten :)

Tog det lite lugnt i hytten, besökte taxfree, duschade och åt sen middag på Explorers.
Underbart gott!


Daniel på KarlJohan

Dagen därpå var vi framme i Oslo, klev av båten kl 9.15 och strosade runt på KarlJohan, Järnbanetorgets Centrum mm


Slottet, ursäkta för sned bild :(

Jag har ju för ett par år sedan bott strax utanför Oslo så det var kul att få visa Daniel lite olika saker och ställen.


Elektrikern måste ju kolla in vad det är för kablar som går i Oslo...

13.30 var vi klara med uteliggare, tiggande knarkare, ömma ben och dyra affärer, så vi gick på båten igen och satt en bra stund på däck och solade.
Strålande sol hade vi dagen till ära!
Gick och sov middag, fatta så skönt att både kunna sola och sova när man kände för det, ingen som störde eller drog en i byxbenen.



Bokade in oss på buffén och gick sen och handlade lite mer. Presenter till barnen, Timea fick ett smyckeskrin + godis och Milton fick en politimotorcykel + godis.
Själv köpte vi 4 parfymer, Escada och Gucci "Envy me" till mig och Tommy Hilfiger och Aqua di Gio till Daniel.


Färdigshoppad..

En del sprit gled ner i vagnen och så även godis. Hade vi inte skullat åka utomlands i sommar så hade vi köpt på oss mer. Men där finns ju tillgång till taxfree en gång till snart :)


Avgång..

Åt buffén, vilken jag är hemskt missnöjd med, tyckte det var inget alls som smakade, men de hade allt man kunde tänka sig. Varm, kallt, kött fisk, grönsaker.. ja allt!
Efterrättsbuffén som jag hört så gott om föll mig inte heller i smaken.


En besviken tjej äter Buffé, haha..

När vi ätit så ville vi gå på bio.
Kvällen innan visade de en film kl 21 jag inte sett tidigare, (Fun with Dick & Jane) så vi trodde den skulle gå kvällen efter med samma tid, men då hade de flyttat den till kl 17 och därför missade vi den.
Walk the line, gick senare, men den har vi redan sett så därför struntade vi i det.
Somnade relativt tidigt på lördagkvällen, vilket var underbart när vi steg upp på söndagen för att åka hem.



Barnen som blivit hämtade hemma hos min mamma på lördagen av Daniels mamma för att sova hos sin farmor mellan lördag till söndag blev hemskjutsade vid 11 snåret, då vi låg och segade med frukost och film i soffan :)

Det var underbart att få hem kottarna, men de var hemskt dryga. Som plåster ungefär. Plåster som bråkar om ni kan tänka er det.

Igår jobbade jag och idag ska jag jobba, jag är tillbaka från min drömvärld mao :)

-En blondin gick genom staden och såg en lapp som satt på en lyktstolpe.
-På lappen stod: lägenhet att hyra.
Blondinen blev väldigt glad eftersom det var precis vad hon behövde.
-Hon ställde sig vid lyktstolpen och började försiktigt att knacka på.
Ingenting hände.
-Hon knackade hårdare.
Ändå hände ingenting.
-En blond poliskvinna på andra sidan gatan hade observerat denna scen en stund och tyckte synd om blondinen.
-Hon gick fram och frågade vad som var fel?
-Blondinen berättade att hon hade läst lappen och knackat på, men ingen öppnade.
-Det kan ju inte vara möjligt, nån måste vara hemma, det lyser ju! sa polisen.


Byebye Norway!

Nu måste jag städa och duscha innan jag ska till jobb.
Sköt om er därute!

Kram Sandi

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahahahaha....skrattar fortfarande åt blondinskämtet....hahahaha.....

Lät som om ni haft en riktigt mysig weekend! Är inte alls avvis *butter, butter*!!
Så skönt att bara åka iväg ett par dagar utan trots, skrik och bråk!!
Men, men....får väl stå ut ett tag till!

Kramar i massor

7:07 em  
Anonymous Anonym said...

Hallå där!

Ser ut som ni har haft en skön weekend på Oslofärjan. Vilka fina bilder du har tagit :)
Man uppskattar hemmet mer när man varit i från det ett tag eller hur!

Nu ska jag in och se Desperate housewifes....

Puss å Kram

9:54 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Sandi,

Tack för gulliga ord i min gästbok! Jag har en Nikon D70 som jag köpte i december -04 för 11.000 kronor. Tror att priset gått ner en eller två tusenlappar vid det här laget. Jag är supernöjd med min Nikon även om jag sneglar på Nikons nya D200 som har 10,2 Megapixlar isf de 6 jag har nu...

En sån skön helg ni verkar ha haft! Härligt att kunna åka iväg och vara barnfri en helg. Synd på den tråkiga buffén dock...

10:03 em  
Blogger Suss said...

Plåster som bråkar känns alldeles för väl igen här. Utmärkt uttryck för de små liven, hahahhaaa!

Ni ser ut att ha haft det supernajs! och mycket gott med hem =)

Kram!

11:28 em  
Blogger Mindi said...

Men vad mysigt med en kryssning till OSLO. Här på den här sidan åker man bara till Åland eller Helsingfors. Vilket bolag är det som kryssar till OSLO???

Näe jag tror inte ett dugg på att hon är Lisa Marie.... tyckte de verkade helt ruggiga både hon och gubben. I höstas var förresten den stackars flickan med i ett annat program om överbegåvade barn och då var hon ett mattegeni istället... ;))

Kram kram !

10:52 fm  
Blogger Mindi said...

Hur då????? :)))
Kram kram

11:07 fm  
Anonymous Anonym said...

Va härligt ni verkar haft! :) Jag har oxå haft en mysig helg, trots vattkoppor på prinsen. KRAMAR

1:45 em  
Blogger Mindi said...

Du skrev ju i min blogg att nu visste du precis hur du skulle lura Daniel nästa år???? Och du blev jag nyfiken och undrade - Hur då??? :)

Please tell me... ;)

Natti natti!

10:36 em  
Blogger AnnaHanna said...

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det - skönt att komma iväg lite utan kidsen och hinna känna lite saknad efter dem.
Själva gungöverkänsligheten är ju dock inte så kul, jag känner väl igen det, men det verkar ju inte ha sabbat HELA resan i alla fall.
Och nej, mina dagar är inte alltid sådär hysteriska, det var faktiskt rekord. Men ofta värre än vad jag egentligen orkar...
Antar att man till slut vänjer sig eller kollapsar :-)
Kram //Anna

10:41 em  
Anonymous Anonym said...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

10:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home