onsdag, april 19, 2006

060419

Trädgård & Sovmorgon..

Kikar in här snabbt under tiden Milton sover och Timea spelar sitt tv-spel.
Men känner ärligt talat inte alls för bloggen längre, har inget att berätta eller dela med mig av.
Surfar inte längre hos mina bloggande vänner. Jag hinner helt enkelt inte.
Det som tar min tid är jobb jobb jobb, och när jag väl är ledig ger jag den tiden till mina kottar.


En mamma å en kotte..

Hemma har vi nu bestämt hur vi vill ha trädgården, två killar ska ev. göra grovjobbet, att gräva ut barnens lekplats, gångar och infarten, jämna till och fylla på jord.


Milton tittade på "Emil" på Timeas tv igår.

Sen ska vi själv anlägga, så gräs, ordna belysning, bygga pooldäck osv.
Vi har gjort en ritning som vi kommer gå efter, får jag bara putsat fasaden och eventuellt bytt fönster så kan det bli riktigt bra det här :)


Timea spelar "lilla sjöjunfrun" i sängen..


Utsövd :)

Det var 2 män som delade på en lägenhet.
Den ene var alkoholist medan den andra var helnykterist.
Alkoholisten kom jämt hem på nätterna och spydde i handfatet.
Det gillade inte helnyckteristen, så han gick till en slaktare och köpte en ko-mage.
På natten när alkoholisten kom hem la helnykteristen ner ko-magen i handfatet.
På morgonen sa alkoholisten:
-Igårkväll spydde jag upp hela magsäcken!!
Men jag fick ner den igen med hjälp av din tandborste och lite tur!!

Idag är jag ledig, vi ska kanske en liten sväng till Center Syd, eller så slappar vi hela fm.
Vickie ska vi hämta från dagis kl 14 så tjejerna kan leka lite. De gjorde det igår med efter dagis hemma hos dem.


Busfrö..

Snäckan min valde att ta en härlig sovmorgon idag och steg inte upp förrän kl 9, jag & Mille smög ner och bara lät henne sova för annars vaknar hon alltid av Milton vid 6.


Piff o Puff en annan morgon än denna..

Nä, nu har jag bestämt mig.. Det blir dusch och sen lite shopping.
Kramen..

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hallå där

Är ni sugna på midsommar i karlssons residence? Har pratat lite om det..
Solen lyser ute och jag är på väg ut, ville bara lämna en tass =)

Kram på er där hemma

12:32 em  
Blogger AnnaHanna said...

Hej, glider förbi på arbetstid idag - det är så man får tid att läsa om sina bloggvänner :-)
Men det är ju inte alla förunnat att bli utan arbetsuppgifter samtidigt som man sitter framför komputern.
Låter härligt med era trädgårdsplaner.
Kram //Anna

4:07 em  
Blogger Suss said...

Hallå!
Kikar in och läser lite. Trädgården måste vara hur kul som helst att planera! Särskillt när ni har lite lyxiga saker som poolen och så med =)

Bloggen är inget man behöver ha samvete över. Där skriver du ju bara när du känner för det och kolla runt hos bloggvännerna behöver man ju inte göra jämt heller. Jag känner inte heller att jag har nåt särskillt att dela med mej av. När jag läser andras bloggar så slår det mer alltid att min är så trist och vardaglig och bara ....hur trist som helst. Men jag skriver nog mest för mej själv och bara när jag känner för det. Det är inget jag har dåligt samvete över om jag inte hinner. Lägg inte ner vännen. Jag tycker du delar med dej av roliga och bra saker att läsa om, vardag som fest =) Jag gillar att läsa din blogg, hur ska jag annars veta vad ni sysslar med på dagarna? *ler*

Kram!

12:12 fm  
Blogger Mindi said...

Vad är det för tvspel Timea har???

Kram på dig!
M I N D I

1:33 em  
Anonymous Anonym said...

Mysiga foton på barnen! (och dej, hihi) MÅnga kramar

8:20 em  
Anonymous Anonym said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

10:00 em  
Anonymous Anonym said...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

9:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home