måndag, maj 08, 2006

060508

Hököpinge & Malta..

Jag har absolut n a d a inspiration att skriva här för tillfället, men tänkte ändå bara "höra av mig"
Har inte varit på jobbet på en hel vecka jag mår mycket dåligt.
Det är jättejobbigt att "erkänna det" men jag är totalt slut i kropp och hjärna.
Imorgon ska jag tvinga dit mig själv och resten av veckan, det måste ju gå över!
Sjukskrivning är inget som lockar då tror jag bara man målar in sig i ett hörn utan att egentligen må bättre.
FK betalar inte heller ut någon ersättning om man är hemma från jobb pga av att man är slutkörd och har nervösa känningar i kroppen, det berättade läkaren för mig. Det betyder att jag skulle få gå hemma utan pengar och det går ju inte.

Var som sagt hos Dr i förra veckan där det togs många prover, det enda som kom fram via de snabba provsvaren var en Urinvägsinfektion som jag inte ens kände av.
Men Okej..
Mitt problem är sömnen (kan inte sova), kramper i magen, huvudvärk, oro och stress mm.

Nog om det.

De har nu börjat anlägga vår trädgård, baksidan är nästan klar och hela infarten är färdig.
Eller, nä, färdig är den inte, vi ska beställa hem finsingel och sätta kantsten, men det gör vi själv. Form och grund är klar iallafall.

Vi har en ny infart på andra sidan om huset nu alltså.
Tidigare stod bilarna brevid poolen.
De har rivit häckar och vindskydd, så nu innan vårt staket och tujjor har kommit upp hela vägen så är här väldigt liiite insynsskydd.
Men jag hoppas att kanske Daniel och jag kan påbörja planteringen och staketet i nästa vecka.
Och vidare efter det pooldäcket.

Jag har fått lite kommentarer i min blogg under förra inlägget som jag vill svara på.
Gör det här:

Suss: Grattis än en gång till jobbet!! Ingen i hela världen är mer värd det än du! Tack för att du efterlyser mig!

Linda: Ja det blev tujjor, närmare bestämt 90 stycken, haha.. Så vi har att göra ett tag framöver, sugen på att hjälpa till med dina gröna fingar :)
Det är bra att du bromsar mig lite med Hököpinge, jag kan inte det själv nämligen.
Men jag väntar till den 12:e så handlar jag på mig hem då.
Drömmar är bra konstiga ibland, i förrgår natt var Robin från BB med i min.. hahahah..

Fia: Nej, jag vet inte, det blir nog en Canon när det väl blir, jag har tappat intresset lite :(
Sen är det mycket pengar med.. men jag får ju tillbaka på skatten ;o)

Mindi: Du behöver inte alls vara avis på poolen, det är sketamycket att städa och hålla iordning med. 9 x 4 meter, fy fanken!
Jo, det var plankstek, potatismos runt om, fläskfilé, lite bacon, tomathalva, lökringar, baconlindad harricot verts, aioli och bearnaise.
Inget man slänger ihop i en handvändning :)



En bättre bild till Mindi :)
Planka á la Sandi

Katta: Jag visste inte att Marie var på Malta förrän jag fick vykortet *Tack Marie*
Ska vi försöka hitta en ny dag? Ni är alltid välkomna hit ut och nu när vi har så fint väder o allt!?

Ila: De är ju inte gula irl! Hallå, du tog bilden med mobilen och man ser ju att färgåtergivningen inte är den bästa :D

Nu ska jag väcka den lille pågen, gå ut lite i trädgården, jag vabbar idag han har varit krasslig med astman igår kväll o natt.
Få se hur han reagerar på solen.
Waky waky..

Kram Sandi - som inte pallar lägga in några bilder idag!

7 Comments:

Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hihihi vilka gröna fingrar? :S
Prata m mannen i familjen :D
Han är den med det stoooora trädgårdsintresset! Hahaha... inte moi... Men kan hjälpa iallafall :)

Ohh vad jag e sugen på Hököpinge alltså... Men jag MÅSTE hålla mig, väntar tills nästa månad när vi ska dit :D
Ska bli sååå himla skoj!
Jag testar nya grejer hela tiden här hemma... Armband har blivit det jag gör mest helt klart! Jag får bara köpa linband så jag kan göra det där med brickorna oxå... Kan du inte majla mig ett foto på ditt fina så jag kan se hur ni gjorde?

Ja visst är drömmar knas! Hahaha
Vad hittade han på i din dröm? ;D

Detta blev långt... Men vad gör det om hundra år... tra lalalalalaaaaaaaaa ;)

KrameN gumsan!
Nu väntar solen på mig!

6:59 em  
Anonymous Anonym said...

Vad trist att läsa att du inte mår bra Sandi. Är inne och läser i din blogg titt som tätt.

Kramen Anna

9:27 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Sandi!

Har kikat in en liten sväng. Vad tråkigt att läsa att du inte mår bra. Men jag hoppas iaf att du snart får känna dig bättre.
Kul att fixa och dona i trädgården. Här är det köket som fixats iordning.

Ha det bra nu vännen!
Kram Jenny

3:06 em  
Blogger Suss said...

Hola Sandibell!

Tråkiga nyheter från dej =(
Jag ska nog hitta på nåt som piggar upp dej för stunden, hihi ;)

Tack än en gång för gratulationer till jobbet! Ja, jag förtjänar verkligen ett nytt jobb va? Med "fasta" tider, dagtid och månadslön. Det är ju vuxenpoäng rent av som jag samlar in nu *fniss*
På tal om vuxenpoäng så fyller vi ju år snart gumman... fortfarande panik över det? Jg mår mest dåligt över att jag kommer vara på kurs (ännu mer vuxenpoäng..) på lillsnäckans 2:a födelsedag =( Usch, det känns verkligen inget kul och förtar endel av nöjet det kommer bli att vara hemifrån några dar och utbilda sej.

Hör av dej vännen! Jag tänker på dej hela hela tiden!

STOR blöt puss och kram!

9:54 em  
Blogger Jenny said...

Tjenamors!

Jag tycker du ska aka pa semester! Typ medelhavet en vecka, da mar du sakert battre! Men hoppas du mar battre snart.

For att svara pa din fraga...JAG kan tyvarr inte komma den 7:e, eftersom jag maste jobba den dagen o flyger inte hem forrans pa kvallen. Oim att jag precis fatt nytt jobb kan jag inte fa mer dagar ledigt. Men om resten om familjen kan komma vet jag inte. Du kan ju alltid hora med dem!

Hors!

10:17 em  
Blogger mintid said...

Åh vad goa plankor du gjort. Jag gjorde faktiskt också det dagen innan jag åkte till Sundsvall. Det är sååå gott. Hoppas du snart känner dig bättre vännen!
Kramkram

6:12 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Inne o slår en kik!
Mår du bättre?

KrameN!

6:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home