tisdag, maj 16, 2006

060516

Sökes: Positiv energi
Finnes: Trött mamma

Önskas: Sol

Nu är det ändå dax för att uppdatera lite här.
Vi har jobbat och jobbat och jobbat i trädgården. Nu är läget som så, grunden är färdig, vi har sakerna där vi vill ha dem, men saknar gångar och gräs.
Jag tror knappt jag skriver rätt... men vi behöver REGN.

Milton har varit totalt BESATT av maskinerna (en bobcat och en grävmaskin) som varit här hos oss i över en vecka.
De då, putsade fönsterna är nu nertafsade av små fingrar och dregel :)
Bara att göra om.


Milton Nyfiken Jansson


LYCKA uppe i grävmaskinen!


Matjord anländer, detta är bara ett lass av 4 totalt.

Vi har under de härliga vårdagarna när solen tittat fram inte bara hållt på i trädgården, picnick har vi med varit på.
Då är det bara att packa lite mackor och kex i väskan och hopp in i bilen, förbi golfbanan, sen är vi i ett bostadsområde som faktiskt har en lekplats :)
Jag har aldrig någonsin bott i en kommun med så lite lekplatser.
Urdåligt!!
Men här är ett smakprov på det dock.


Mamman borde portas från foto, men tydligen inte..


MeaBea..


Jag har 2 klätterapor.. EN..


.. Två..


MillePille..



Oja, herregud, sen är det ju partyt hemma hos min arbetskamrat Maria som var så skoj (och GOTT)
Herregud vad vi ÅT!


Grillning i full gång..


Maud & goa töser!


Vi bidrog alla med något gott och eftersom vi är 8 st så blir det en hel del att äta.
Det var godsaker som Hommus, Bönsallad, Oliver, Nybakat Bröd, Potatissallad, Tzatsiki, Bulgur mm.

Vi tog med det vi ville grilla, ...alla utom jag förståss.
För i all stress och hast glömde jag mitt goda kött hemma :( Men blev räddad av Mamma Kaleskovska och Husmor Maria
* TACK för den goda kycklingen och spettet! *

Det åts och dracks så det nästan sprutade ur öronen. Sen lite skitsnack och dans på det.


Madde å Marita


Vesna håller i showen :D

Tack för en supertrevlig kväll alla tjejer! Tyvärr var lyckokänslorna lite dämpade för min del eftersom jag var inbeordrad på jobb kl 07.00 morgonen efter. Men det gick bra ändå.

Vi får göra om det i sommar..
Är lyckligt lottad som har så fina vänner på jobbet!!

Igår var jag och sambon även iväg och beställde nya förlovningsringar. Vi förlovade ju oss på Kreta 9/9 2000 men eftersom man inte hade så fet kassa då och inte brydde sig så mycket om vilken ring man hade så köpte vi ganska tunna, billiga ringar i guld.
Nu är det ju så att jag inte längre gillar guld på mig själv och har alltid silver.
Snart glänser det en fin förlovningsring i vitt guld på mitt finger :)

Kram Sandi

p.s. Louise, längtar tills på fredag, Lycka till imorgon på kalaset!

8 Comments:

Blogger Suss said...

Så kul att se lite bilder på er! Mina ungar skulle vara helt lyriska om de fick ha grävskopor och lastare på tomten i en hel vecka, haha =)
Sen får du allt fota er fina trädgård (efter regnet....usch) så jag får se hur fint det blivit.
Kul med fest, ni verkar vara ett härligt gäng på jobbet!

Nu hägrar omplantering av krukväxter här. Jag har dragit på det nog länge nu..

Ha en bra dag vännen!
k r a m

10:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Hejsan, kanonkul att se bilder på barnen. Ni ser ut att ha kanonväder =) Snygga röda gungor hade ni i alla fall.

Ser fram mot bilder på nya ringen

Kram Malin B

11:01 em  
Anonymous Anonym said...

Hallojsansa på dej :-)

Allt bra idag?
Naaaa....sötemille som tittar på en massa skojsiga maskiner. Kan tänka mig att Tintin varit helt lyrisk om han hade varit där. Han tackar så jättemycket för grattiset förresten ;-)
Helt sjukt att det var 2år sedan man klämde fram honom! Och nu är det snart dags igen *huga*.
Har varit på samtal på KK nu och blivit lovad ett extra ul i v.37-38 också så dom har lite koll på vikten denna gången och sen efter det kollar vi av om det blir igångsättning eller inte! Känns lite tryggare :-)
Spännande att se era ringar :-) Vi har också funderat på att förnya våra. Var lite inne på titan eller vitt guld istället men vi får se!
Förresten "Doris & Knäckebröderna" kommer till Folkets park den 18:e Juni. Hänger ni med? Hade varit skojsigt :-)
Nä nu måste jag fortsätta med bak och städning!!
Massor med kramisar

11:32 fm  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Helloj kompisen!
Det är ingen fara med fotot hahaha jag har ingen brådska, pillar med annat så länge ;)
Igår köpte jag större kedja och gjorde ett armband, så himla kul att sitta och knipa av och på *S*

Ni ser ut att ha haft en härlig helg!
Skoj med så många i samma ålder på ens jobb juh!
Mille ser såååå lycklig ut med alla lajbans maskiner i trädgården!
Ska bli skoj att se det färdiga resultatet sen :D

Kramen!
Idag är det "Förskolans Dag" och min avd håller i såpbubblor och ansiktsmålning... Weeee hihi ;D

7:12 fm  
Anonymous Anonym said...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»

9:51 em  
Anonymous Anonym said...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

10:00 em  
Anonymous Anonym said...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

10:03 em  
Anonymous Anonym said...

Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
»

9:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home