onsdag, juni 21, 2006

060621

Kallitea & Galen Mamma!

Tänkte jag skulle peta in ett litet inlägg här innan jag går och sover. Har vaken natt på jobb i natt.
Jag hoppas det går bra, har aldrig tidigare testat. Var vaken länge igårkväll/natt så att jag skulle vara trött idag så jag kan sova.
Det funkade i alla fall.
Jag går på 21.45 och slutar 7.45 imorgon bitti sen ska jag hem och sova efter det och har en till vaken natt mot midsommarafton.

Allt går :)



Utom kommunikationen mellan mig och mina barn. Fy tusan vad pestiga de var igår.
Jag ville att Milton skulle sova lite middag vid 11 som han brukar, men han hade fattat att vi skulle iväg (till stranden) så han ville verkligen inte sova.
Körde utan vila och var framme vid 12. Barnen åt lunch där, medhavda köttbullar med makaroner.
Gott!
Sen började helvetet.
Timea skulle bada, försvinner långt iväg, upp på bryggan osv. Sen håller hon igång oavbrutet med diverse saker:
Kissa
Lyssna på CD-spelaren
Titta i min tidning
Rysta sin sandiga handduk över mig
Dricka
Äta kaka
Tjata efter glass
mm mm listan kan göras hur lång som helst.



Milton tog nog ändå priset.
Eftersom han bajsat på morgonen hemma så tyckte jag det var lugnt att han bara hade badbyxor på sig, FEL!
Han bajsade på sig en liten stund efter lunchen, det var under ett rymningsförsök så det blev bajs ner längs hela benet.
Våtservetterna tog slut innan jag fått bort allt.
Ungen skrek och ville loss.

Alla omkring oss tittade, stirrade, alla!
Sen på med blöja och försöka somna i min famn som han hade lyckats med dagen innen, men ikke.
Han skulle bara bort och stack iväg hela tiden.

Då hade jag stått ut där med de olydiga barnen i ca 2½ timme. Fick nog och gick till lekplatsen istället. Inte fick jag vila där heller. Min klätterapa till son ska högst upp i varenda klätterställning. Och då kan man inte bara sitta på häcken och sola.



Kl 4 fick jag totalt nog, då skulle vi HEM!
Asade på 2 brassestolar (som bara vecklade ut sig hela tiden) en oregerlig vagn samt 2 väskor och Milton som vägrade gå.
Ja, det var nog en trevlig syn för de livsnjutande glassätande åskådarna vi hade.
Och den ensamma damen som satt i sin tristess och solade i lugn och ro var nog inte avundsjuk på mig i min situation ett endaste dugg.

Vi kom samtidigt och gick samtidigt, men jag fick minst lika mycket sol på mig som henne.
Nu DRÖJER det innan jag åker med barnen till havet igen.
Frågan är om jag NÅN GÅNG ens gör det ensam igen??

Mari, gissa en halv gång om jag längtar till vårt Rhodos?
Det ska bli så jävla jävla underbart!

Resan är beställd och Camilla, vi ska till Kallitea (tror jag det heter) på östkusten och där har de lovat sandstrand. Barnen ska som sagt inte med och jag ska bara njuta, där får vara hur mycket sten där vill ;o)

Godnatt!
Sandi

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja du Sandi, nu vet jag varför jag inte åker iväg själv till någon strand eller anläggning. Jag blir svettig bara av att läsa ditt inlägg.
Åka iväg till Rhodos själv utan barn! Det låter helt underbar!

Kramen Anna S

12:47 em  
Blogger mintid said...

Ja barnen dom kan dom...
Vad härligt ändå med en dag på stranden...
VAd skönt med resan framöver! Det är gott att ha ngt att se fram emot.
Trevlig midsommar önskar jag dig o familjen!
Kramis

3:51 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hihihi HEMSKT!
Men nu vet du att du lever iallafall ;)

KRAMEN från mig som är totalt slut i planeten efter en heldag utvärdering! :S

6:26 em  
Anonymous Anonym said...

Hehe, hua. ;) Massa kramar

9:04 em  
Anonymous Anonym said...

Hej
Tänkte bara säga att jag har varit inne o kikat.
Hej

9:10 em  
Anonymous Anonym said...

Sommar, sommar å sol lalalalal
det e vi garanterade en vecka i alla fall:)

Har varit inne å snokat lite
Vi ses på midsommar!

Puss å kram

9:25 em  
Blogger Suss said...

En ljuvlig dag med barnen hör jag? ;-)

Jag brukar hota med att åka hem, vilket de absolut inte vill och skärper de sej inte så åker vi verkligen hem. Det brukar funka sen nästa gång man åker iväg nånstans att bara hota, för de vet att jag verkligen menar allvar.

Vilken lyx för er på Rhodos, att få sola med slutna ögon. Det längtar jag till, den dagen jag med får göra det...

Kram!!

ps. Vi tog lägenheten =)

10:13 em  
Anonymous Anonym said...

Cheezes vilken dag alltså... det är när jag läser sån´t här jag inser att jag nog ska vänta ett par år till med att skaffa barn. ;-)

Vad gäller kalvfonden så tror jag nog inte att det blir lika gott om du byter ut den. Men den finns att köpa färdig på flaska i affären. Kostar kanske 17 spänn. Och den räcker länge...

Förstår att du är sugen på ny kamera! Men jag tycker att du tar fantastiska bilder med den kamera du har redan!

Glad midsommar!

11:26 em  
Blogger Kottemor said...

Usch o fy vilken dag!
Hahahaha
där får man när man försöker göra lite skoj för barnen som man egentligen inte vill;)
*fniss*
Nää men de har verkligen mammaplågarsensor,så fort man verkligen behöver vila så blir dom så där,slår liksom nästan aldrig fel...

Många styrkekramar gumman!

9:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Glad midsommar på er.

11:09 fm  
Blogger Mindi said...

Men de är söta i alla fall dina små barn... ;D

Kram kram

8:33 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej vännen!
Det är Xanté, men det vet du säkert redan nu :S
Jag har inte varit inne på flera dagar och hade inte sett att du skrivit... F.låt!

Tänker på dig!
KRAMEN!

1:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Hehe, låter som du hade det lite kämpigt med barnen. ;) Jag hade nog inte heller gett mig iväg själv med två små! Skönast att ligga själv, eller med vuxet sällskap, på stranden! Hoppas du har en bra helg o njuter av solen. Det gör jag! =) Kram på dig

9:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home