lördag, oktober 07, 2006

061007

Mineralvatten & Grönskala!

Det har varit lite snålt med bilder på min blogg på den senaste tiden. Dels är det så för att jag inte tycker det är lika roligt att fotografera längre och dels för att min kamera är lite för klumpig att ha liggandes i väskan i ur o skur.
Hoppas kunna ändra på detta nu då jag införskaffat en riktigt rolig mobil, den har 3.2 MP och tar riktigt bra bilder, är liten och behändig + att den är med överallt automatiskt :)



Ni som känner mig vet att jag inte är nån tekniknörd, men denna telefonen är jag bara så kär i.
Jätteroliga spel med och så sms:ar och ringer jag gratis till Daniel.
(Och alla andra som har 3)

Jag var för nån vecka sedan och fikade med mina goa vänner Katta & Marie på Lilla Torg.
Som vanligt hade klump-Sandi varit framme och lyckats glömma visakortet i ett par andra jeans, men så tur e blev jag räddad av tjejerna.
Betalar tillbaka nästa gång, det vet ni!
Jag är den lyckliga att kunna avslöja att jag har väldigt fina vänner, som jag älskar av hela mitt hjärta. De gamla är inte lika många längre, men de äkta finns kvar. Och många nya med.
Tyvärr har jag inte varit så duktig som jag velat med att vårda vänskapen efter jag blev gravid med Timea och hela vara "gravid-föda-ett-till-barn-vara-hemma-mamma-ruljansen"
Men om Ni, speciellt Katta & Marie bara visste hur glad jag är att Vi 3 fortfarande har varandra, även om det gått lång tid mellan gångerna så har det aldrig varit några problem eller sura miner.
I LOVE U GIRLS!
Jag blev så glad för din kommentar häromdagen, Katta.

Katta said...
Haaaaj!

Tack för en mysig fika!
Fy sören vilken snygg småbarnsmamma som gick iväg över Lilla Torg idag, konstaterade jag och Marie, lite avundsjuka.
"Japp, men så var ju hon (du) ganska ung också när Timea kom.
Ja, annat blir det när det är dags för oss gammelgäddor.......
All my love till dig snygging!/
Kraaaaaam fr Katta
Ps. Party snart!Ds.

Det värmer mitt hjärta, även om jag inte tycker det är hela sanningen när man studsar runt i smutsigt hår, skitiga kläder, mörka ringar under ögonenkänner sig allmänt dassig och har en pojkvasker hängandes i byxbenet.
Fast så gör man ju sitt allra bästa när man ska ut på Lilla Torg :D
Att det blir Party snart hoppas jag!

Något annat som gör mig glad är lilla sötnosen Vickie. Timeas bästa poolare i vått och torrt.
De två sitter nästan ihop som siameser och följer varandra på samma avdelning på dagis, gympa och nästan 24/7 hemma med :)
Det är bara roligt!
De är så goa mot Milton med som alltid får vara med och leka, inget kiv alls.
Vi hade en urmysig dag i Skånesdjurpark för nån vecka sedan med, och här kommer lite bilder.
Sälarna var en höjdare, likaså se hur långt man kunde hoppa i gropen, gå balansgång och kolla vilket djur som faktiskt springer snabbast.


Duktiga flickor hjälper till med vagnen.


De tre musketörerna.


Så kom vi till de inställsamma och keliga getterna. Man har tidigare fått gå in och klappa dem men nu var de inhägnade..
Denna ville verkligen mysa med oss..


Snäääälla...


Hallå, ser du inte så söt jag är?


Detta vad var han var ute efter. Vår fika som intogs gående, eftersom barnen inte alls kunde vänta tills vi hittade närmsta bänk.
Man får ju inte lov att mata dem, men det struntar vår lillebror i!
Klart geten ska smaka lite fikabulle :)
Sen var alla nöjda och glada.

Jaha, det är faktiskt haren som springer snabbast, fick vi konstaterat. Hela 72 km/h.

Stannade och lekte lite..

Här säger Milton Ssss(läsp)ssista gången mamma. Ssssista gången i rutchkanan.

Tjejerna har hoppat i sandgropen och på tavlan visades att de hoppasde som en mus eller groda o så :)

Idag deklarerade Mille vad han tyckte om här i livet.

1. Om mamma.

2. Om pappa.

3. Om Mea.

4. Om Donnamör.

Så var det med det, där var listan :) Om 7 år ser listan ut så här:

1. Sara

2. Ebba

3. Lisa

4. Frida

Haha.. Över till något annat, helskumt.

Jag är sjukis igen! Nån måtta får det väl ändå va? Nu är det bihålorna, jag känner igen symptomen sen sist jag hade det och inte en endaste alvedon hjälper mot huvudvärken, det är helt helt värdelöst att vara sjuk hela tiden. Speciellt då jag är ledig denna helgen, men bara ligger och läser och orkar inget!

Igår hade jag lite tjejmiddag som innehöll, mat, Idol, Hey Baberiba, pärla, hade höga förväntningar på Bacarde Apple med mineralvatten, men fy tusan vad äckligt det var + massor av onyttigt godis, fy fasen, nu måste jag ta tag i detta med träningen. Imorgon ska vi på dop för Ella och jag tänkte försöka hinna hem så jag kan träna passet kl 20.00.

Ska du träna imorrn Jennie?

Har försökt beta av lite beställningar jag har på halsband och armband men detta ovan har jag gjort till mig själv för inte så länge sedan. Tycker om att blanda färgerna som går i blå och grönskala.

Min moster har beställt ett armband i laxfärg, vad tror du om detta Maria?

Sötflickorna in pärlaction..


Jag har lånat 2 böcker av min goa arbetskamrat Marita, den ene är "Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak" skriven av Pigge Werkelin. Jag har varit på jakt efter denna bok ända sen den kom ut, men den har varit slutsåld överallt!
Och sen lånade jag den som jag läser nu, "Spårlöst Försvunnen" skriven av Linda Howard.
Handlar om en kvinna som får sin 6 veckor gamla son bortrövad när hon går på marknad i Mexiko och har barnet i bärsele. De skar av selebanden och tog barnet efter en vild kamp, mamman blir nerstucken med kniv av den ena mannen och den andra tar barnet.
I boken har det nu gått tio år, hennes äkenskap har havererat och hon letar fortfarande efter sin son. Oroligt spännande bok, som jag nästan inte kan lägga ifrån mig.

Strax innan jag började läsa denna boken så läste jag "Ro utan åror" med Ulla-Carin Lindquist som skriver om den värsta av alla neurologiska sjukdomar, ALS, hon fick diagnosen på sin 50 års dag.
Även den rekommender jag er att läsa!

När jag häromdagen var inne på Blocket av en slump såg jag att den vagnen vi haft till Milton var till salu igen.
Det är inget konstigt med det, bara det att hon andvände sig av den bilden JAG tagit när jag själv hade in annonsen på blocket förra året.



Plus att hon ljuger i texten, den är andvänd längre än det hon skriver och av fler barn än hon uppger.
Så jävla falskt och fult gjort om ni frågar mig!
Jag har anmält detta till blocket.se, men jag tror inte det händer något.

Nu ska jag borsta gaddarna, svälja ibumetin, läsa bok och sova.

Godnattis
SandiBella

- Ni vet att jag blir glad för era kommentarer, det uppskattas alltid lika mycket!

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej!
Är bara inne och kikar lite det armbandet blir bra. Hör av dig om beställningarna så jag vet när du e klar.

10:09 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej! Usch då, trist att du e dålig nu igen.. =( Hoppas du känner dig bättre idag iallafall! Fina bilder på barnen i djurparken! =) O de där böckerna låter ju riktigt spännande allihopa, dem kanske man ska se om man får låna nån gång! =) Nä nu ska jag slappa lite, har jobbat i helgen, rätt trött nu.. Ha det gott o krya på dig! Kram Madde

2:53 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hejsan!
Inne o tittar o läser :)
Kram!

3:25 em  
Anonymous Anonym said...

Hej hej sjukis!!
Trist att vara kass igen.. Hoppas du känner dig bättre snart. Hur går det med läsandet?? Visst är den såååå braaaaa????!!!!!!!!!!! Jag kunde inte släppa den. Har tyvärr inte kommit igång med den jag lånade av dig än men jag arbetar på det. Jag hoppas att ni hade en toppen kväll ifredags, ledesen att jag inte kunde komma. Hoppas det blir tillfälle snart igen... Ha det underbart tjejen så ses vi på jobbet... P.s.... Du förresten.... Har det inte gått 10 dagar nu??? Hehehe... Vi får plinga henne i veckan... D.s... Kram Marita!!!

4:10 em  
Blogger Kottemor said...

Aah,vad jag längtar efter o höra Donnamörmannen live!:)
Dom e så roliga nu!

Så typiskt o bjuda hem oss min allra sista jobbehelg,hahaha!
Får ta det snart igen tycker jag!

många många kramar

4:53 em  
Anonymous Anonym said...

Åh vilka fina armband! :-)
Trist att vara sjuk. Tycker att var och varannan på VC kommer för förkylning och hosta,
Ha en trevlig vecka!

9:08 em  
Blogger Suss said...

Hallå i stugan, jag kikar in en snabbis (trodde jag ja...det var en lång uppdatering. Kul!) innan läggdags igen. Ska upp i ottan, fyyyy!

Underbara armband har du gjort! gILLAR HON INTE DET I LAXROSA SÅ SKICKAR DU DET UPPÅT, HIHI ;-)
Oj...Caps lock...
Var har du köpt de praktiska pärllådorna? Jag har en megastor som inte rymmer så mycket som jag vill alls...måste handla flera nu då pärlsamlingen bara växer och växer. Kanske det blir lite shopping till veckan i Umeå =)

Kram o gonatt!

/Suss

10:41 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har glömt att säga att du är ursnygg i den korta frisyren.
Hur går det på jobb?
Mattias var hemma hos er i måndags kväll men ingen hemma.
Han åkte till Mallaga i morse och kommer hem på lördag.
Läste du tidningen söndags?
De sökte nn som vill öppna en pärlbutik tror jag att det var. Läste bara överskriften men jag tänkte på dig och skulle ring men sen bara glömde jag det .
Jag ringer.
Ha dé bra

kramisar från mig

12:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Inne & läser. Trist det där med blocket. Kramkram

3:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home