onsdag, januari 18, 2006

BF = Barnfritt!


Vad ska jag göra?
Jag är ensam hemma....

Fatta läget ;)

Har nog inte varit det så här många timmar på 19 månader, åtminstone känns det så i alla fall. När vi lämnar bort barnen är det alltid för att man ska göra något. Inte vara hemma och slappa eller städa.
Men idag har jag fram till kl 14 på mig att slappa, pyssla, städa, sova, stryka, titta på tv, äta i fred, pärla, baka en kaka, tvätta, skriva bloggen... mm mm.

Jag älskar mina barn högt och de är mitt liv, men jag är oxå väldigt ego, min egentid är mycket viktig. Har satt mig själv till sidan oftaaaaa efter det att Milton blev en av oss. Och det är ju naturligt, men det blev så uppenbart efter det att man fick 2 kottar att ta hand om.
Men nu när jag sitter här utan dem eller när de är bortlämnade så känner jag mig lite halv. Skönt halv dock ;D

Jag ska ta väl vara på de här 5 timmarna de är på dagis, kan inte precis köra och shoppa för man vet aldrig om de ringer från Milles avdelning om han blivit lessen eller så. Men han blev inte det när jag lämnade. Ringer de så vill jag kunna vara där snabbt.

En kompis till mig fyller 29 idag, fatta att jag med fyller 29 detta året!! Även om jag har ett halvår dit. Har sååån ångest.

Ska trä ett halsband till henne i present, oftast gör jag sådant på kvällarna, men jag är ju sååå trött då.
Det passar bra att göra det nu om en stund.

När jag hämtat Milton från dagis ska vi till BVC för att få mpr-sprutan, ja, vi får se så att han inte är för förkyld för att få den, men det går nog bra.

Imorgon åker jag på 24 h konferans med jobbet så jag hoppas verkligen inte Mille blir dålig av sprutan nu när hönsmamma inte ska sova hemma :)



Mamma Svamp i farten ;)

Nä, men då är det väl bäst att sätta igång med allt, så man inte såsar till helt och hållet. Alla med småbarn vet ju fort 5 timmar går.

Kram S

3 Comments:

Blogger Jenny said...

Tja! :o)
Va e det för halsband du gör? Lät ju intressant. Fina kakor förresten, får ta o prova det receptet. :o)

5:55 em  
Blogger Sandi said...

Jen: Ska se om jag kan fota och visa mina halsband här på bloggen.

Annars hoppas jag att ni kommer hela familjen när Timea fyller 5 år i feb, då blir det party :)
Har ingen datum än bara.

Men min specialitet är lååånga halsband som man har två varv. Rocaillepärlor samt glaspärlor.

Kakorna är farligt skitgoda, så testa på :D
Hoppas du mår bättre efter din influensa..
Ha det gottis kusin vitamin.

7:39 em  
Blogger Suss said...

Så underbart med 5 hela timmar s j ä l v utan måsten och sambo med för den delen. Det kan jag sakna även när vi lämnar bort barnen, vilket ju är alldeles för sällan, att jag vill ju vara ensam. Klart det är trevligt med J hemma, men ensamtid är viktigt för mej och sist jag fick vara ifred vet jag inte när det var ens.
Herregud... Kanske dags?

Ha det bäst =)

11:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home