lördag, januari 14, 2006

Tung dag..

Ja, det har varit en tung dag.

Igår, fredagen den 13:e ringde en av mina bästa kompisar och berättade att en av hennes bästa kompisar har dött.
Jag känner tjejen så pass att vi har festat ihop, vi stannade och pratade på stan när vi möttes, men vi har inte ringt varandra och varit närmre vänner än genom vår gemensamma vän Sandra.
Men det är konstigt hur hjärnan arbetar, givetvis är jag jätteledsen och kan inte förstå att hon inte finns mer.
Det känns tomt.
Daniel var dessutom arbetskamrat med henne på Ikea där de båda jobbat.

Detta är såå mycket jobbigare för Sandra. Hon vill att jag ska följa med på begravningen i februari, så jag går nog. Känner ändå att jag vill ta farväl.
Samtidigt som jag är ledsen känner jag mig arg.
Hon hade så mycket kvar av livet, så mycket mer att få uppleva. Få barn och skaffa familj kanske, resa, flytta till hus, jag tycker själv att jag först efter att ha fått mina barn börjat leva "på riktigt"

Men L valde själv att avsluta sitt liv. Efter 2 tidigare försök lyckades hon.
Tragiskt!

Till något annat:
Sovit dåligt i natt, Milton har legat vaken 2-3 timmar och det var ingen hit för mamman som skulle upp kl 06 för att vara på jobb kl 07.
Jobbade till 12 och efter det har vi varit och handlat mat och DVD skivor.
Ikväll blir det mys med familjen lite gott att äta och sen tidig sänggång, jobbar 07-12 imorgon med.
Ha det bra och ta hand om er därute. Vänner som fiender, livet är för kort..

Kram S

3 Comments:

Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej Sandi!
Nu har även jag blivit med Blogg, tog mig friheten att länka till din, hoppas att det är ok!

Kunde juh inte vara sämre än er andra så fick oxå skaffa en juh *ler*

Kram och vad tråkigt med er vän!

4:46 em  
Blogger Mindi said...

Så ttråkigt och sorgligt med din vän.... beklagar verkligen!!!!!

Saknar dig på listan men vi får ses så här... eller hur? ;)

Vilken fin sänggavel ni har gjort. Jätte bra ju! :)

Kram på dig!

8:45 em  
Blogger Suss said...

Hej vännen
Hur tragiskt som helst med din vän. Livet är verkligen för kort och att göra det ännu kortare själv...ja, du vet ju min åsikt i detta ämnet. Skönt för din bästa vän att ha dej som komois som följer med på begravningen. Det måste betyda oerhört mycket för henne.

Jag skulle bara kika in en snabbis. Snygg sänggavel du gjort! Spännande att se det hela färdiga resultatet snart när D gjort sitt med kopplingen mellan cam och data =)

Gonattkram!

1:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home