torsdag, januari 19, 2006

Ny sänggavel, bubbelbad, konferans och ett litet grattis :)

Grattis Jennie, hur puckad får man bli? Vi ses på dagis i vanlig ordning, men inte minns jag att det är din stoOora 20 års dag :)

Snart kör jag till Röstånga på kurs.
http://www.odengarden.se/

Blir borta över natten och eftersom jag är extremt dålig på att sova utan mina familjemedlemmar så har jag tagit med alla mina smyckesaker + 3 tidningar, så om inte Cidern tröttar ut mig, så lär mina saker göra det.
Så jag hoppas innerligt på en natt då jag får sova totalt ostörd. Vilket inte har hänt på 6 år.

Sen jobbar jag helg, jag är lite deppig över det, har tröttnat så på att jobba på helgen, trots att det är positivt under veckorna. Barnen behöver inte vara heldagar på dagis och jag får lite tid för mig själv.
Men helgerna är sega, och detta är en helg med många timmar :(

Igår gjorde vi en sänggavel till Timea, hon var ju så avundsjuk på vår ihopsnickrade, så vi lovade att göra en till henne om hon lovade att sova i sin säng hela natten ;)
Vi hade en deal och igår blev det en till snäckan.

En i jeansbått tyg och 6 knappar, ganska så cool, men för att den ska komma till sin fulla rätt så måste väggarna målas vita utom en mörkt blålila vägg + att taket ska vitmålas, o när ska jag få tid till det?

Förra veckan kom vårt bubbelbad, fatta så surt det är att inte kunna montera det för vi har inget badrum att ha det i :/
Det står i källaren nu, men så fort hallen är klar, och Miltons rum, och trädgården, så ska vi göra ett nytt sovrum till oss här uppe, där vi har ensam ingång till en toalett med bubbelbad.
Det kommer bli hur najs som helst.

Och eftersom jag har lärt mig vara tålmodig nu, så har jag inga som helst problem att vänta på detta heller.

Då får jag packa det sista nu, och sen skriver jag igen när jag får tid över, kanske efter helgen.

Och ja, Timea sov hela natten i sin säng :D

Kramar & Pussar

2 Comments:

Blogger Suss said...

...och jag vill ju såklart se sängaveln =)

Ha det gott på konferans! Om det är nån tröst så jobbar jag med långhelg. 8.30-18 både lördag och söndag...*puh*
Men som du sa, det ger mer tid under veckan och mindre tid på dagis. Vi får se det som att vi gör alla inblandade en tjänst och förhoppningsvis är det bra för barnen med =)

Kram!

7:52 em  
Blogger webmosterhelene said...

Vad skönt det låter att komma iväg på konferens! Och även om du nu inte sover gott utan familjen, så kommer det göra dig gott att ha fått egen tid :) Det är nog så viktigt!

>--kram--<

11:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home