söndag, februari 05, 2006

060205

Trappolycka och Biobesök!

Det som aldrig händer, hände idag..
En rysligt otäck olycka.

Milton föll ner för hela trappan ;(
+ att han en liten stund tidigare roat sig med att kasta ner bilar för trappan så när han långt om länge (kändes det som) landade slog han i en bil med huvudet och fick en jack i huvudet som började blöda.

Vi fick snabbt stopp på blodet och eftersom han inte visade sig ha några tendenser till hjärnskakning så åkte vi inte in till akuten.

Jag ringde dock Sjukvårdsupplysningen, nr 25 var vi i kön.. *suck*
Så när de väl ringde upp igen satt vi allihop och åt glass.


En bra stund efter olyckan, visst ser pojken pigg ut?


Igen..

Fy bubblan, jag vet inte om han skulle blivit limmad i alla fall. Såret började blöda när han stimmade upp sig.
Känner mig som världens sämsta mamma just nu.

Men lillen sover gott och jag vaktar över honom, han blöder inte mer!

Men har två stora fula bulor i huvudet så vi får se om det kan bli dagis imorgon eller inte.

Vi har dock haft det trevligare under dagen.
Hämtade Timea hos Linn och körde och hämtade biljetterna till Lilla Kycklingen på Royal.
Lämnade av Linn och Milton hemma hos mamma, de skulle åka pulka.

Tittade på filmen, den var sådär, jag är inget big fan av tecknat, men vad gör man inte för sin älskade onge :D



Timea på bio :)

Sen åt vi gott och hämtade Milton på vägen hem.
Nu ska vi snart natta oss.


En bild på mig och my love, med våra nya frissor :)

**HUG**
s a n d i

3 Comments:

Blogger Suss said...

Hej Sabdibell =)
Inte ska du känna dej som dålig mamma, du vt ju att du är bra! fast jag förstår dej till fullo..detta är ju det enda positiva med att inte ha det efterlängtade tvåvåningshuset med källare ;-)
Han ser ofärskämt glad ut för att just ha fallit. En vuxen hade ju brutit alla ben som fanns i kroppen..

Lilla snäckis har likadan tröja som min lilla, fast hon har en brun. Surprise? =)
Ni blev så fina i håret med, fast var det inte meningen att Sandibell skulle ha lite mer "vippigt" hår? ;-) Vad sa din frissa om mina bilder? *skämmas*

nu ska jag lägga mej, helt slut efter helgen!
Jag saknar dej gumman!

Kram!

12:25 fm  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Ja *S*
Se INTE Brokeback Mountain som den heter :)

Ja, vi hade verkligen kul!
Men aj vad ont jag har i ryggen fortfarande efter alla tunnlarna man gått ihopkrupen i *S*
Vi får samla allihopa och ta en runda med alla barnen sen!

Lilla Gubben, aj att trilla nerför trappen! Men han ser pigg ut iallafall :)
Olivia har oxå trillat nerför trappan och usch vad man känner sig hemsk, men man kan juh inte göra nåt åt det :( Kan juh inte vara överallt och vaka :(

Vad tyckte Mea om filmen?
Skulle vilja se den med båda ungarna, men hr hört lite dålig kritik om den...

Vad fina ni är i era nya frissor :D

Nu bär det snart av till jobbet, låååång dag idag :(
Men det är snö och då det gör det lättare :D

Kramen!

7:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Såg att det verkar läka fint efter fallet. Det där är så typiskt.. Jag har numera lim och strips härhemma för att klistra ihop ev sår våra lyckas fixa.

9:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home