tisdag, januari 31, 2006

Utmanad..

5 "fula" ovanor..

Jag har blivit utmanad av Helene


Regler: Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan.
De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande.

Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

~~~~~~~~~~~~~~~

1. Jag är LÅNGSINT, detta är en mycket dålig egenskap som jag inte är stolt över. Det jag gör åt det är att försöka undvika bråk, i alla fall onödiga bråk.
Men, går det inte så surar jag i veckor, månader, ja, jag har till och med surat i flera år!

2. Jag är ingen telefon människa. Jag hatar att prata i telefon och skyr den som pesten! Detta går i perioder och ibland blir folk helt galna på mig för att det är omöjligt att få fatt på mig.
Det är inte det att jag skiter i att svara när jag ser ett visst nummer på displayen, utan jag går helst inte alls till telefonen.
Mobil, internet och sms, då vet jag att jag helst måste svara.

3. Jag är EGO. Fast detta är kanske ingen dålig egenskap rakt av, sålänge det inte går ut över mina barn och det tycker jag inte det gör.
Ibland kan jag till och med önska att jag hade varit mer egoistisk. Och tagit mig mer tid till mig själv.

4. Jag är dålig på att prioritera min tid bättre. Varför hinner jag annars inte superviktiga saker? Som att träna, äta rätt, gå på bibliotek, fika med mina vänner, mm mm
Tiden bara rusar iväg och jag blir bara mer och mer stressad och jag hinner ingenting känns det som.

5. Tyvärr är jag en person som kan döma folk lite för snabbt. Jag kan ha förutfattade meningar och det kan visa sig bli lite galet.
Jag ÄR en bra människokännare, men ibland blir det fel. Jag är inte sämre än jag kan erkänna det :)

Jag vill utmana:
  • Mindi

  • Enikö

  • Ila

  • Jennie

  • Linda

  • 1 Comments:

    Blogger Enikö said...

    Du har ju fanken snott mina dåliga egenskaper! Får jag kopiera de rakt av?;oPPPPP

    3:48 em  

    Skicka en kommentar

    << Home