söndag, januari 29, 2006

060129

Uppdatering från jobb...

Ja, var annars?
Det är här jag tillbringar de flesta timmarna. Varför måste man jobba så ofantligt mycket?

Igår jobbade jag *belive it or not* :)
Sen for jag hem och vi körde till Hornbach och köpte tak och hörnlister till hallen.
Färg införskaffades med. Den blev tydligen gratis eftersom kassörskan valde att inte scanna den :)

Sen när vi kom hem fick vi mamma pappa och min syster på halsen :) Jag lagade mat, biffar, hemmalagad gräddsås och potatis med bostongurka, och lingon. Till efterrätt lyckades vi trycka ner varsin fastlagsbulle.
Mums.
Det var den första i år.
Min mamma som alltid bantar, (känns det som) åt så det stod härliga till. Hahahaha.

När de kört hem hade jag sån huvudvärk att jag inte orkade göra någonting. Vi la barnen och blev sittandes i soffan med en film.

Upp 6.00 imorse, det är inte mänskligt!
Nu jobbar jag till 12.00 idag och sen ska jag hem och fejja.
Måla, städa, sätta upp några hyllor osv.

Det blir intressant att se hur länge man orkar detta tempot.

Tänker på dig Loppan idag, och undrar om du hade skoj igår. Hoppas du inte är alltför bakis.
Tittade just i den "Blå boken" och jag hade kunnat gå ut den 18 februari :) för jag jobbar inte på söndagen. Kan/vill du/ni då? Vi frågar Karlsson med i så fall.

Nu får jag väl återgå till jobbet, barnen vaknar nog snart, och jag behöver frukost i min kropp.

Drömmer vidare om en semesterresa.......

Kram S

3 Comments:

Blogger Suss said...

Hej tjejen!
Mycket jobb för bizzi-Sandi vverkar det som. Hoppas det märks rejält på lönekontot med =)

Säger ni "fastlagsbulle"? Vi säger Semla fast jag vet att det även heter som ni säger =)

Kram Suss

9:43 em  
Anonymous Anonym said...

Jobbigt & kliva upp 06. Huh. ;) Hoppas allt är bra med dej & övriga familjen? MÅnga kramar

11:59 em  
Blogger AnnaHanna said...

Vilket fynd med färgen!
Du är så energisk med ert hus så jag blir alldeles vimmelkantig. Hur orkar du med jobb och barn och husrenovering samtidigt? *imponerad*
Kram //Anna

12:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home