onsdag, januari 25, 2006

060125


Shoppoholicen ...

Fyy vilken lång dag och fyy vad trött jag är!

Började dagen med att lämna Timea på dagis.
Milton är fortfarande för sjuk för att gå på dagis tycker jag, vill inte att han ska smitta de andra barnen. Han kommer få stanna hemma resten av veckan.
Han är pigg och så men hemskt förkyld och han låter vidrigt i sina luftrör från och till.
Han har dock varit bra nu i kväll.

Jag tror ärligt talat att shoppingjävulen flugit i mig.
När vi lämnat Mean så körde jag och Mille till Stoff & Stil där vi handlade tyger till Timeas rum, gardiner och kuddar + vaxduk och ett fluffigt tyg som jag klätt om sittdelen på pallen med.

Efter det bar det iväg in på Biltema där vi köpte en extra bilkudde och nya vindrutetorkare.

Vidare till Ikea där vi smällde 2500:- på ett kick.
Jag gick igenom hela katalogen igårkväll och kom fram till att det jag handlade idag MÅSTE vi ha :)
Dock sparade jag tv-möbel, svala barngrupp, matta, datorbord, datastol och hurts till ett senare tillfälle.
Dvs tills jag fått de här nya sakerna på plats.

Det jag handlade på Ikea tar en evighet att rabbla, men här kommer en del.. vägg-cdställ, knoppar till köksluckorna som ger en mjuk stängning, massa saker ur serien FORMA, knivar och magnet. Batterier, en klocka till Timeas rum, 4 lampor, 5 hyllor med konsoller, överkast, ljusstakar.
Kruka, spegel, 2 blommalampa till Meas rum, tavelram, förvaringslåda, ska jag sluta?
Ja, jag känner mig lite dryg, men fan vad jag älskar Ikea, hade jag köpt allt jag fick plats med i kundvagnen någon annanstans så hade jag varit ruinerad på studs.

Det kommer mera.... på väg hem var jag tvungen att springa in en sväng på Nova, köpte 3 ljushållare till Timeas fönster + en klocka till köket.

Nu på kvällen var jag hem till svärmor och sydde gardinerna och nu är de upphängda. Det blev väl ok :)
Imorgon ska jag göra klart där inne, för det var mest till hennes rum jag handlade.

Jag är helt speedad fortfarande känner jag, så jag lägger locket på!
Imorgon LOVAR jag mig själv dyrt och heligt att jag INTE ska spendera några pengar.

Och så har jag ordnat en besöksräknare HELT på EGEN hand!! Bra va :)

Godnatt!