onsdag, februari 08, 2006

060208

Tjurig dotter & stress inför kalas!

Dagarna mot Timeas födelsedag (22/2) rusar fram i vild galopp.
Jag har inte hunnit handla några presenter och än mindre planera några kalas. Det blir ett vuxen och ett barnkalas.

Jag har åtminstone lagt mitt schema som att jag inte jobbar så många dagar den veckan Mean fyller 5.
Men det är ju en fördel att inte stå med allt i sista minuten.
Jag tror att om man slår upp "ute-i-sista-minuten" i nån bok, så är där en bild på mig.

Ute har snön mer eller mindre förvandlats till slask och när jag körde hem igår var det isbana. Det gick bra ändå.

Idag jobbar jag 12-20, skulle behöva handla hem mat och annat för det ekar tomt igen, men imorgon är jag ledig och får ta tag i de sakerna.
Maria & Lotta, kommer ni hit imorgon?

En kompis till mig är gravid med sitt tredje barn och vi brukar sitta och spåna namn på msn :) Det är våran gemensamma hobby, hehe.

Jag tror det blir en flicka och flicknamn har de, men här kommer min lista till dig Louise, jag fastnade i namnträsket ofrivilligt i natt.
Och en del är riktigt söta.

Alfons
August
Bobbo
Cesar
Dante
Dino
Elon
Elwis
Fritz
Isidor
Junior
Julius
Julian
Loke
Milian
Maximilian
Matteo
Melwin
Mio
Neo
Noel
Noah
Sakarias
Truls
Teddy
Theo
Viggo
Ville
Vilde
Zack


Hade jag fått en pojke idag så hade jag döpt honom till Zack eller Isidor, och en flicka hade förmodligen fått heta Ofelia kanske, eller fortfarande Fideli?

Men det är verkligen inte inplanerat fler barn över huvud taget!


I natt hade jag en ganska konstig dröm:

Jag hade sökt ett jobb. Blev erbjuden det.
När jag satt i telefon med personen så hörde jag att det var en människa som jag jobbat med tillsammans på Sydsvenskan som hade blivit fotograf och nu ville hon att jag skulle börja där.

Som receptionist på en fotograf firma, allt lät bra. Förutom mitt nya schema 8-15 alla dagar i hela veckan.
Haha, skulle inte tro det!
Jag tackade därför nej :)

Nu måste vi ha i oss lite frukost, jag har under detta inlägget haft en fajt med Timea - hon ligger på rummet och skriker så tårarna sprutar.
Vägrar städa.
Jag har sagt att hon kan ta på sig blöja, napp och pyamas och gå o lägga sig igen.
En riktig bebis beter hon sig som.
Städa är det värsta hon vet och nu får jag hjälpa henne med tydliggörande, annars får vi sitta här hela förmiddagen utan frukost.

* Ta böckerna in i bokhyllan.
* Lägg din tröja i byrån.
* Samla ihop teckningarna och lägg dem på bordet.
* Lägg ditt nattlinne i smutsen.
* Lägg dockan där den ska vara.
* Samla ihop klämmor och gummiband och lägg i din lillabyrå.
* Rulla upp rullgardinen.

Såja, frukost :D

**HUG**
s a n d i

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ahhhh.....du är för rolig stumpan.....en hel namnlista till mig jue....hahahaha.....perfekt!! Ska gå igenom den sen! Såg ut som om där var både ett och annat fint ;-)
Gillar Alfons men Mårten ratar det! Betyder hallick på danska och med tanke på att hans pappa och alla på hans sida är danska så hade det nog inte varit så popluärt....hahahaha
August hade jag som namnförslag när vi skulle få Tilde (innan vi visste vad det var såklart) men varje gång jag sa August så fyllde Mårten-störet i med: .....och Lotta (du vet sången).
Men som sagt det är jag som bestämmer....hehehe.....så vi får väl se vad jag ska tvinga honom att döpa vårt barn till....hehehe

Nä nu är det badning på schemat! Har en kille här hemma som behöver det mer än väl!!

Vi hörs och störs gumman ;-)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar

2:00 em  
Blogger Jenny said...

Haj!
Jo vi kommer nog imorgon, ska bara prata med maria, det e ju hon som kör vettu. :o) Återkommer...

2:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home