torsdag, februari 09, 2006

060209

Städmani & Fint besök.

Fan, jag hade precis kladdat ner all text till detta inlägg, men så la datorn av. Och allt försvann, shitpomfrit vad jag blir aptokig på sånt.

Nu ska jag på föräldramöte, men jag får fortsätta detta inlägg när jag kommer hem.

________________________


Himma igen.
Ahh, vad jag tycker om Miltons fröknar.

Jag känner mig helt trygg med att lämna min lilla vilding i deras händer.
Mycket proffesionella! (stavas?)


Liten bild på lilleMille från idag..

Idag har jag varit l e d i g det har varit mycket skönt och jag har lagt tiden på sådant som man inte hinner när man jobbar mitt schema.

Min moster och kusin kom hit och vi fikade, pysslade och förhandlade :)


Min kusin flyttar tillbaka till London den 15 feb så det var kul att ses innan det.
Tyvärr träffar jag inte släkt och vänner i den utsträckning jag skulle vilja, det är så mycket runt omkring som tar stor plats och tid.


Hela salta Gänget!


Såna här pigor pysslade vi.
Det ska bli kylskåpsmagneter...


Maria & Lotta i pysslartagen..

Jag fick även städat i hela huset, så fatta läget, här är r e n t ! ! !

Så härligt, jag trivs verkligen när jag har rena golv och undanplockat.
Dessutom är hallen klar nu (saknar bara lister) så slipper man komma in i ett renoveringsobjekt det första man gör.

Imorgon jobbar jag 7-16 och i helgen kommer min syster hit. Jag jobbar lördag morgon med.

Jag har fått min & Daniels Oslo-resa bekräftad, vi sticker på en weekendkryssning bara vi 2. Ska bli så skönt att bara få rå om varandra utan några barn.
Har inte kollat upp barnpassning än, men det måste ju bara lösa sig :)

Det var som sagt mer än 5 år sedan jag och Daniel åkte iväg någonstans själva.

Timea blev lite sur när jag sa att vi skulle åka båt utan dem, men nu har jag lovat henne en båttur till sommaren med hela familjen.

Undra om hon blir sur för att vi ska flyga till Medelhavet i Augusti....

Men nästa år, när Milton fyllt 3 år, så ska vi verkligen åka utomlands hela familjen.
Det lutar stark åt Thailand under vintern 2007.
Det ser Loppan fram emot. Bara Grodan kan bli torr bakom öronen.



Söttjejen i isglassätartagen..

Till middag idag åt vi inte pappans favvismat, fisk. Vi andra älskar fisk och trots sambons protester blir det fisk en gång i veckan!
Panerad torskfilé med sås potatis och sallad var det idag då.

Imorgon blir det nog nån god köttbit med fetaostsallad. Mums, nu blev jag hungrig.

Snart börjar efterlyst och jag ska väl gå ner och hänga i soffan ett slag.
Ha en fortsatt mysig afton!

**HUG**
s a n d i


Det var värst vilka små grisögon jag låg inne med idag...



3 Comments:

Blogger Mindi said...

Vilka fina kort ... som alltid. :)
Du, var åker ni i augusti? Har ni bokat något? Var? Var? :)

Låter så mysigt med en OSLO kryssning? Vad är det för bolag som kryssar dit? Varifrån grå båten? Jag såg på Packat och Klart i går och de visade från Loen ( tror jag det hette) i Norge och det såg bara så-å vackert ut! Jisses!

Kram kram!

11:55 em  
Blogger Mindi said...

Glömde.... klart att du ska få receptet. Var det på dajmkakan du ville ha????

:: Glömska jag... ::

11:55 em  
Anonymous Anonym said...

Naaaaj....vad avundsjuk jag blir.....först OSLO kryssning och sen resa i Augusti....själva!!!
Så när jag föder barn ligger ni och solar er och njuter kanske.....gahh......vad har jag gett mig in på......
Men, men vår tid kommer väl också!!

Var förresten hos barnmorskan på inskrivning igår. Allt bra! En galopperande häst i magen och en Tintin som kommit på att det är gynekolog(stavas det så?)eller barnmorska han vill bli och pillade på precis allt!!

Kan vi inte leka snart? Nått skoj kan vi väl hitta på nästa vecka?

Kramar

12:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home