fredag, mars 17, 2006

060317

GNÄLLvarning!..

Jag är alltså sjuk IGEN!
Riktigt sjuk...
Har frusit och svettats om vartannat hela natten.

Men egentligen började det igår. Mådde bra på morgonen, for till jobb kl 9 och blev sen hämtad av Daniel och Milton, (som kräkts slem och hade feber i omgångar) 10.30. Åkte till begravningen.
Daniels mormor som gått bort.

Sen var jag tillbaka kl 13 på jobb och då började det.
Fick ont i halsen, huvudvärk och superförkyld.

Jobbade till 19.30 och sen var det rätt hem i bingen som gällde. Mille hade varit dålig hela eftermiddagen och kvällen.

Så idag vabbar jag och är sjuk själv.
Trodde jag skulle dö imorse när jag vaknade, hade så ont i hela kroppen, mådde illa, tennisbollen i halsen..
Kunde inte ens köra Timea till dagis och Mille han var lika väck. Kl 9.20 fick jag tvinga ner mig själv och svälja lite ibumetin.
Nu så är jag därför männiksa igen.

Timea var jätteduktig och hjälpte mig på morgonen när lillebror ville ha nyponsoppa, hon hämtade och passade upp honom (och mig).
Nu ska jag försöka tvätta lakan och lite kläder samt koka alla napparna. Daniel jobbar, men har lovat att komma hem om jag behöver, han har ju en del att ta igen nu eftersom han varit hemma i två dagar.

**HUG**
s a n d i

6 Comments:

Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Kikar in o tycker verkligen synd om er!!
Känns som ni har en rutten period m sjukdomar o grejer nu :(

Krya på er!!!

Kraaaaaaaaamen!

6:11 em  
Anonymous Anonym said...

Usch och fy. Skickar stora krya-på-er-kramar till hela familjen.

Fick du diabetesprovet taget på Mille? Jag håller tummarna för att det inte ska visa något men samtidigt så hoppas jag att du får klartecken i vad det kan vara som gör honom så sjuk. Det är alltid hemskt när ens barn är sjuka och man känner sig ännu sämre när man inte vet vad som fattas dem.

Ha en så trevlig helg som ni bara kan i sjuklingstider.
Kram Kram
Tesa

8:15 em  
Anonymous Anonym said...

Din stackare! Krya på er.

9:30 em  
Anonymous Anonym said...

Nä nu får det vara nog med sjukdomar för din och familjens del! Kräver vräkning av alla dina bacillusker med omedelbar verkan!!!
Stackare :-(

Tänkte höra om du känner för att hoppa på en pärlkurs på Måndag 18.00. Mamma ringde och sa att hennes arbetskamrat blivit sjuk och jag tänkte på dig direkt! Hade varit kul om du kunde joina mig :-)
Hoppas du är frisk då och inte ska jobba *håller tummarna*.

Vi hörs och störs ;-)

Krya på dig kramar i massor

9:49 em  
Blogger mintid said...

Hoppas du mår lite bättre idag. Det är verkligen hemskt när man mår så och ändå måste göra vissa saker...som att ta hand om barnen. Hua...Har halsfluss då o då, inte ofta men när det kommer så känner jag mig död...vill inget o inte vara med någon...hemkst.
Ha en fin helg iallafall!

10:11 fm  
Anonymous Anonym said...

Skickar en massa krya-på-dej(er)-kramar!

3:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home