torsdag, maj 18, 2006

060518

Dans & Havandeskap..



Häromdagen hade jag återigen ett konstigt telefonsamtal, så här lät det:

Jag: Sandra
Lina: Hej jag heter Lina och ringer från Kråkes Bokklubb!
Jag: Hej..
Lina: Jag söker Milton!
Jag: Han är 2 år och kan inte prata så bra..
Lina: Va? Milton, men jag söker Milton alltså!
Jag: JA, han är 2 och kan inte prata i telefon.
Lina: Okej, men du, har du mamma hemma??
Jag: Ehh what? JAG ÄR HANS MAMMA!!
Jag: Hejdå!


Klick.
Vad är det för idioter som sitter och ringer runt på skyddat nummer?
Var helt säker på att nån drev med mig, men ikke.
Haha...

Möjligtvis brukar jag vara liite trevligare i telefon, men här gick hon över gränsen och fick smaka på en dos av Elaka-telefonpratar-Sandra :)

Jag känner mig lite orolig att den där shoppingdjävulen har hoppat i mig igen. Var ute på shopping igår, förrgår och idag, det har handlats in en massa saker.
Handdukar, hängmatta, ringar, färg, brevlåda, bambubuske, cocktailtomatplanta, skor, påslakan, kläder till barnen, mat mat mat, *tittar mig omkring* kritor till barnen, linne till mig, stenar till trädgården, gräsfrö, livrem, trädgårdsskor, sprayburkar.
Provade ett par jeansshorts och blev så nöjd att de satt fult på mig :)

Jeans är ett plagg jag INTE kan motstå att handla om de sitter bra på mig, kosta vad det kosta vill!
Men men, nu ska jag inte handla något mer tills lönen kommer har jag bestämt :D
Känner att det löftet kommer spricka redan idag, nu när jag skriver det :(

Igår grillade vi marinerade kycklingfileér, åt det med ris och jordnötssås, det var riktigt gott tyckte alla utom Timea.
Snäckan är förressten sjuk.
Fast hon är bättre idag och är hela 3 timmar på dagis, det är ju Förskolans Dag med popcorn, hoppeborg och såpbubbel :)

Fick lite bilder skickade till mig av Madde på jobb, från festen, håll till godo.


Hela salta gänget, utom S som fotograferar. Jag Maria & Marita är i djup spökdiskussion :)


Vesna, S, Jag å Madde




Litta dans, fast jag är urusel på hemmadans bättre att stå i ett hav av dansande människor på Schlager, då ser ingen hur dålig jag är på att röra på benen :)

Sen var det detta med trädgåden, lite har ju hänt, vi har spritt ut gräsfröna och här följer lite foton på följande..


Min hängmatta, I LOVE IT!
Satte fast den mellan Kastanjen och Almen :)


Bambun omringad av täckbark, jag köpte igår. Gissa om jag har träningsvärk idag efter att ha släpat de här 10 stenarna, bara en väger 23 kg :)


En till slappehörna, under körsbärsträdet.
Bakom den skymtar ni även den nya tujjahäcken.


Daniel blandar betong för att gjuta fast barnens elefantgunga.


Barnen i den nya stora sandlådan som Mange snickrat - slåss om grävskopan.

De här var populära!

Idag går mina tankar till Daniels lillasyster Petra, som har 2 veckor kvar på graviditeten, är nu inlagd med högt blodtryck och äggvita i urinen.
Möjligtvis havandeskapsförgiftning, vi hoppas de sätter igång henne snart.
Så får vi träffa lilla kusin nummer 2.

Sköt om er därute.
Kram Sandi

8 Comments:

Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Skoj o läsa blogga!
Trädgården ser fin fin ut!
Härligt med små myshörner lite här o där... Hängmatta blir jag lika sugen på varje gång jag ser en *S*

Pärlkväll snart?
Vi kan gärna vara här hemma
denna ggn...
Behöver inspiration ;)

Kramen!!

6:17 em  
Anonymous Anonym said...

Halloj Sandra. Mojsigt med hängmatta. :) Shopping är kul, det håller jag med om hihi. Köpte bl.a. en ny bikini idag. Hoppas allt är bra!? Många kramar

8:57 em  
Blogger Suss said...

Vad fint ni får det! Och gud vilket jobb! Den slappehörnan vid körsbärsträdet paxar jag när jag kommer och hälsar på er ;-)

Så underbart med massa shopping! Jag tänkte göra mitt bästa i Umeå imorrn, trist bara att lönen inte kommer förrän nästa veck (eller kanske bra? *ler*)

Kram!

1:03 fm  
Blogger Suss said...

Och du förresten! Vad är det för jättesnygg tröja du har på dej? Inköpes vart för hur stor peng?

Kramen igen =)

1:03 fm  
Blogger Emelie said...

Kul med att få fint i trädgården, men oj vilket jobb.
Shoppa är ett av mina stora intressen, det är alltid lika skoj eller tja inte för plånboken då förstås.
Vilket härligt foto på Mille i fönstret när han tittar på de sora maskinerna.

1:19 fm  
Blogger Kottemor said...

Nema problemas med länkandet,jag skrivet inget hemligt men tog ändå emot att ha den gamla kvar så...:)
Kalajset är den 27:e alltså nästa lördag:)

kramisar!!

11:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad kul med alla kort! Jag har också drabbats av shoppingj... Jag har t o m köpt nya gardinstänger, tvättkorgar, handdukar och annat smått och gott. Inte ens kläder med andra ord :)

10:09 em  
Anonymous Anonym said...

Åh va kul med massa kort, vad fint det är i er trädgård med hängmatta, och hängstol eller vad det heter. Vad är en elefantgunga?

10:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home