måndag, juli 24, 2006

060724 inlägg ll

Shit o herregud, jag kokar snart över!

Har läst under 3 comments, där andra lite saftigt frågat den som har bloggen:

* Om man måste vara född -77, ha en dotter som heter Timea och sukta efter ny kamera!
* Om det är ett krav att ha en dotter som heter Timea för att få blogga osv.
OM någon har problem med detta, så får man gärna fråga här i min comments, JAG kan svara för mig!

1. Min dator har haft en knäpp, men återvänt till "livet" tack vare min sambo.
2. En ny kamera har jag suktat efter länge. Fotografera är min största hobby och har så varit i 6 år.
Den digitala systemkameran ska jag köpa alldeles snart.

3. Att jag är född - 77 kan jag inte göra så mycket åt.

4. När jag väntade mitt första barn, var jag säker på att det var en pojke. Hans namn var Timoty.
I v 30 fick vi veta, genom UL, att det var en flicka. Och namnet var därför
otänkbart.
Konfererade länge och väl med både sambo och mailinglistan feb-01 om spännande och ovanliga namn.
En tjej på listan föreslog Timea och vi nappade direkt.

Det har legat mycket tankeverksamhet bakom tills vi hittade det där speciella namnet vi sökte till vår dotter.
Sen är det så som så mycket annat man inte har patent på, att folk tycker om det man gör och hittar på och gör likadant.

Men det var så det gick till för oss i alla fall.
Och jag är säker på att man inte måste ha en dotter som heter Timea för att få blogga på blogspot, trams!

Undrar man nåt mer så går det bra att fråga personen i fråga.
/Sandra

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Inne och uppdaterar mig :) Kul med alla bilder. Så fina smycken du gör! Trist med diskkraschen... Vet precis hur det känns... ha det gott i sommarsolen!

10:50 em  
Blogger Mindi said...

Detta inlägg fattar jag nada av... men det kanske inte är meningen att jag ska fatta heller. ;)

Hoppas att allt är bra med er i sommarvärmen??? I dag började jag att jobba igen och det tog ju emot kan jag säga... ;)

Jag försöker alltid att skriva kommenterar då jag besöker dig eller andra... ja, så gott som alltid gör jag det men _ibland_ är man på snabbrunda bland vännerna och då blir det inte alltid att man "hinner". ;)Jag har många besökare var dag men långt ifrån alla skriver... men jag vill heller inte tjata på dem om det för det gör inte så mycket och det blir lätt så irriterat. ;)

Kram kram

12:32 fm  
Blogger Julia said...

Hej hopp!!
Har ni det varmt? Det har vi, och skönt är det!! Jag fattar inte heller något av inlägget men det är kanske menat till någon speciell person...
Du vet hur man säger om det sista barnet man får? Då får man igen för alla sina synder *asg* Vad har du gjort i livet Sandi? ;) Skojja bara *hehe* Nä, det låter väldigt jobbig med Mille men han blir säkert lugnare när han blir större!!

11:27 fm  
Blogger Mindi said...

Hi-hi... ja då är jag med lite mer. ;) Men varför reta sig på något sånt???? Det finns folk till allt... ;)

Jag förstooooood att just det inlägget som jag kommenterade inte handlade om att du vill att folk ska kommentera det du skriver.... men det var mer en reflektering från mig om det i allmänehet då du ju brukar skriva om det. ;)
Absolut inget illa menat... så ta det inte fel nu. :))

Ha det gott!

3:57 em  
Anonymous Anonym said...

Hoppsan, lite irriterad ser jag. Bry dig inte om folk! De har inget liv, det har du ;-)

Kramar

10:26 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan
Jag förstår inte heller detta men sen har jag ingen egen blogg heller ju ;)

Ville bara säga hej och berätta för dig att vi snart åker, om du har glömt hi hi

kramilikram

11:09 em  
Anonymous Anonym said...

Hej..
kikar in..
Bryr dig inte om folk...;)
nu ska vi åka till ett badland i varberg, jag återkommer med bilder om du vill se

10:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Varför har du blivit sydd i huvudet? Stackare *kram*

9:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home