måndag, juli 17, 2006

060717 inlägg II

Jävlarenamma & Backup!!

Dagen och veckan som började helpissigt har rätat upp sig igen.

Jag: Vill du ha mig framför eller bakom?
Timea: *Lång tankepaus*
- Framför, för då kan jag se totten och ditt vita linne mamma.

Hehe, min älskade dotter 5½ år lärde sig cykla helt på egen hand idag 17 juli.
Det har varit en lång kamp och mycket tannagnislan.
Hon har varit så rädd att slå sig osv.

Tyvärr har var vi väl inte jättepedagogiska i höstas när vi stod och slet vårt hår.
Hon kan allt, lär sig snabbt och har inga som helst balansproblem..

Ändå ville det sig INTE.
För att hon inte var mogen såklart.

Vi har tränat 15 min igår och 10 min idag, idag lärde hon sig.
Hon hade bestämt sig för att klara det helt enkelt.

Nästan alla på dagis i hennes ålder kan ju och då SKA hon med kunna. Jag är bara glad att det finns lite jävlarenamma i tjejen.
Och hon cyklar kanonbra!

En annan sak jag är glad för är att Daniel fått rätt på datorn, mina bilder är tillbaka och nu har jag en backup på dem!
Aldrig mer att detta får hända så många bilder!!

Lovar att bränna flitigt..

Tyvärr är mitt psp borta, så ni får se oredigerade bilder tills jag fått rätt på det med.

Gräsklipparen är inlämnad, så får vi se vad det kalaset går på. Köpa ny eller laga?


Skruttan :)


Vätskepaus..


Framifrån..


Minst 3 km cyklade vi idag, Timea själv och jag med lillebror därbak. Han var ju lagom störig och drog ut byxa och trosa heeela tiden, hau do bajsat mamma?
Javisst, jag brukar ju göra det i trosorna ;)
Nu på kvällen efter läggdax kämpar jag med att få ner adrenalinet hos Timea-tjejen, inte det lättaste!


Frågade hur glad hon var, så här såg svaret ut!
Haha!


Bild från vår utomhuslunch i fm.


Milton äter..

Osså över till lite armband...




Ettan


Tvåan


Trean


Fyran


Nu får det bli over and out, är skittrött och ska upp tidigt imorgon.

Kram
Sandi

Lämna en tass, så blir jag glad!

12 Comments:

Blogger Julia said...

Tasselitass!!
Görsnygga armband hörru!! Det är en hobby jag inte tänker ge mig in på, scrappingen är dyr nog...
Kul att dotra klarar cykeln nu!! Hon ser väldigt stolt ut (även mamman)
Ha det!!
Kram, Julia

12:42 fm  
Blogger Julia said...

Glömde skriva att jag skrattade gott åt lillgrabben din om vad han sa under cykelturen *asg*

12:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej tjejen... Jag hoppas att din semester varit bra hitintills. Jag hittade en massa "sajter" i nån tidning som kaske kan vara till nytta för dig/er. Om pärlor o grejor. Vet inte om det är nån leverantör direkt men kanske lite tips? http://www.parlshoppen.se/

http://www.amusar.com/

http://www.beadplace.se/bk/catalog/index.php

http://www.designshop.se/

http://www.designwild.com/

http://www.inmcrystal.com/

http://www.pearlshop.se/

http://www.slojd-detaljer.se/

http://www.smyck.se/shop/default.asp?BypassShopClosed=1&SetLng=28

Hoppas nåt passar?! Ha de... Kram Marita!!!

12:43 fm  
Blogger Kottemor said...

OJ så mkt man har missat här när man ej fått lov att sitta vid datorn i helgen!!:)
Ok,förra veckan var jag ju lite upptagen med trevligheter också...
hehe

Stort grattis till Meagummans framsteg!!:)

Mmmm jag har också en sån där bakom mig när vi e ute o cyklar som drar mig i byxan o säger bajsrumpa,hrmpff!

Många kramar gumman och tack för grattiset ang min underbara bedrift!:)

1:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Hejsan

Grattis till Timea. Hade samma bekymmer med min dotter. Men när dom är mogna så går det av sig själv ju. Ha en trevlig sem.

10:20 fm  
Anonymous Anonym said...

Åhh. Grattis, va kul för Timea. :)

3:15 em  
Anonymous Anonym said...

Jättefina armband du gjort. Brukar själv "pärla" ibland, på sistone har jag dock inte haft någon tid (eller lust). Det går ju i vågor sånt där :)

Kul att Timea lärt sig cykla också. Grattis!

Ciao!

1:05 fm  
Blogger Camilla said...

Kikar in en sväng..

Jättefina armband, kanske ska ta och beställa något.. Vi får se..

Kul att Timea lärt sig cykla nu.
Patricia fick en ny cykel nu när hon fyllde 5 år men den är 16" och innan hon fick använda den är hon tvungen att lära sig cylka på den "lilla" utan stödhjul. Så vi tog av hjulen för 1 vecka sen och hon for i väg som bara den.
Så vill dom så kan dom när dom känner sig mogna..

Kramis på dig
*Camilla*

10:41 em  
Anonymous Anonym said...

Hej! Hoppas du har en riktigt skön semester! Jag räknar ner för fullt, tre dar kvar nu, sen får jag också va ledig ett tag! =) Så tjusiga alla armbanden e! Kram på dig!

8:46 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan hej snäckan!
Allt bra?
Här går det i samma takt som vanligt (snigelfart). Räknar ner dagarna nu så det snart kan vara över! Vill ha en bebis utanpå magen och inte i jue!!!!
Va duktig sötetjejen är som lärt sig cykla! Krama henne från mig och säg att jag tycker hon är helduktig! Inte alltid så lätt det där jue!!
och vilka kanonfina armband du gjort! Har du köpt "made with love" i Malmö? Köpte också dom när jag var där. Kanonsöta är dom!!
Nä nu ska jag dricka en massa cola och vänta in nästsista avsnittet av "24".
STORA sommarkramar från en tråkig tjej som snart hoppas på att bli rolig igen *suck*

11:01 em  
Anonymous Anonym said...

Haj!
Tack för en trevlig dag på IKEA. Jag satte upp mina ny inköpta ljusstakar/skålar & handdukar på toan & det gjorde susen med det tråkiga grönmelerade kaklet.

Härlig att se Timea cykla.Hon verkar så stolt.
Barnen frågar redan när vi ska träffas nästa gg.

kramisar från mig

1:00 fm  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tjenis!
Härliga bilder!
Och grattis till Mea som lärt sig cykla :D

KrameN!!

10:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home