onsdag, juli 26, 2006

060726

Loréal & Lax..


Gahh...
Vilken värme det är!
Jag försöker som förr med sololja och pressa, men känner inte riktigt igen mig själv.
Drar mig till skuggan och sen går jag in en sväng. Det är inte likt mig, jag brukar ju vilja bli brun som en pepparkaka.
Det vill jag iofs bli, men jag pallar inte trycket.

Poolen är fin och nyrengjord och jag är inte i den.
Ska nog ta mig ett dopp i alla fall när jag kommer ut.

Igår var jag och barnen ute och cyklade i flera timmar, 1 mil blev det och Timea som varken är van vid att få stanna för bilar och nerförsbackar, kraschade 5 gånger.
Dock inget allvarligt, hon har bara lite problem med bromsen, nu är hon riktigt duktig på att hålla balansen och cykla rakt.

När Daniel kom hem från jobb fick han sina presenter eftersom det var hans födelsedag. Jag hade köpt ett litet "kitt" som passar bra att ta med sig till Rhodos.
2 badskor, 2 tröjor, 1 par solglasögon, Loréals hudvårdsprodukter för men och ett halsband jag själv gjort.
Sen blev det lax till middag, läggdax för barnen och film (Failure to launch) med tårta. Så det var nog en helt ok födelsedag.

Filmen var helt i min smak och riktigt rolig emellanåt.

Idag ska vi till Lund och hämta ut passet, eftersom jag slarvat bort mitt som håller i 4 år till.
Och efter det en sväng till Nova för att se om jag kan fynda nåt klädesplagg, ska nämligen ut och festa på lördag, åhhhhh, vad jag längtar av att få fly barn och paradis ett par timmar ;)
Annars är det aktiviteter på lägsta nivå.
Imorgon kommer min syster och då kommer actionen ökas något :)

Ha en fin dag i solen och glöm inte solskydd!

::::::::::::::::::::

Efermiddagen och kvällen har gått på sämsta tänkbara sätt.
Det gick bra hos polisen, tog tre minuter att hämta ut passet.
Så tog vi den där rundan på Nova, som aldrig aldrig skulle blivit av.. Milton skrek och slet sig ur vagnen, sprang ifrån oss och levde rövare. Ju argare jag blev desto roligare blev det.
Såklart!
Och jag kunde verkligen inte ens lägga band på mig. Det brukar jag kunna och vänta tills vi kommer in i bilen eller hem.

Folk trodde nog jag var värsta sortens surmorsa. Men nä, vi stannade endast i 40 minuter och då är jag inte ens glad åt plaggen jag slet åt mig..
Usch!
Nu ikväll ville jag att Milton skulle somna fint vid 19 tiden eftersom han inte sovit middag.
I 1h avlöste Timea och han varandra, hon kallade från duschen, från rummet, från tv´n... överallt kallade hon och störde hans ro.

Nu är det bara ett barn vaket och hon ska snart i säng, mamman med, bara en dusch först.
Daniel som jobbat över kommer hem till ett hus som ser ut som ett bombnedslag, och det skiter jag i, han har inte en aning om hur pestiga hans barn varit idag!!

Kram
S - som i Semesterterror!

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

*Läst* :) Vilket fint foto på dej. Tufft. :) Kramen

10:06 em  
Blogger Kottemor said...

Hahhahahaa,oj som jag skrattar åt Miltons bravader!!
Han är ju en kopia av Ellan!!
hehe
SÅ mkt jag hade att ta igen här nu när jag har en liten stund att sätta mig framför datorn och den passar på att funka samtidigt;)

många många kramar gumman!!

10:19 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tjena!
Inte varit inne på ett tag och här var en del att läsa... Skoj!
Hahha påhittig kille Mille ;D

Kramen!!

10:47 em  
Blogger Camilla said...

Kika in en sväng!!

Jag undrar om det är värmen som gör att våra små/stora sötisar trotsar sombara den just nu?
Patricia driver mig till vansinne just nu, och gjort de senaste dagarna..

Men men tur man har superkrafter ibland och orkar med dom ändå..

Kramis på dig..
*Camilla*

10:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej. Guuud vilket fint foto på dig. Så snygg du är tjejen... Låter som lille Mille håller igång sin mamma hela dagarna. Skönt att få åka på semester och vila upp dig snart... Ha det så bra... Kram Marita!!!

7:24 em  
Blogger Jenny said...

Tjenamors! Nu har jag last typ dina 6 senaste inlagg...det e ju inte ofta jag hittar internet cafe el ens tid till det, men bredband kommer pa onsdag! whohoo! Lat farligt det dara med stygnen i skallen! Forresten, nar ska ni till Rhodos? Sitter har o letar billig restresa till mig o leon, har namligen semester om en vecka! Det blir NOG Corfu el Marmaris...nat ska d bli iallafall!
Ha d!

8:05 em  
Anonymous Anonym said...

Here are some links that I believe will be interested

11:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home