söndag, juli 23, 2006

060723

Mjölkens väg & Hjärta!


Jag skulle med lätthet kunna fylla hela denna bloggen där jag förklarar hur gräsliga mina barn är.
Och hur skönt det var innan man hade några alls.
Hur störigt och jobbigt det kan vara att ha dem kring benen heeeela heeela tiden.
Men jag ska inte gå närmre in på det, då det faktiskt finns de som vill leva detta livet, som längtar efter barn och som håller på att bilda familj.
Så jag ska inte skrämma bort någon.

Sen var ju faktiskt inte livet så fruktansvärt jobbigt med ett snällt barn, det är nu när de är 2 som allt är förändrat.

Så de så.
Men vad som än händer, hur mycket juice som än spills ut på bordet och hur många soffbord som går sönder för att man klättar på dem så kommer man ju på bara några sekunder senare hur mycket man faktiskt älskar de små liven. Av hela sitt hjärta.

I alla fall kommer man på det när de sover :)

Rhodos, soon we come!

Ja, min första "semester"vecka är avklarad, 5 kvar.
1 vecka till ensam med barnen sen har vi hela familjen 3 veckor ihop och sen åker vi till Rhodos sista veckan utan barnen.

Nu ska jag inte gå händelserna i förväg, men sen är det slut på att gå hemma o drälla.
Man vänjer sig fort!
Jag ska väl summera vad som hände första veckan då.. Det roliga..

* Badat och solat i trädgården.
* Varit på olika slags shopping.
* Åkt på utflykt till Mjölkens väg med Skånemejerier.
* Varit i Svedala hos Sandra & barnen, veckans höjdpunkt! Vi gick alla en sväng på Ikea först och där hittar man alltid lite skoj ju :) Tur att alla de 4 stora barnen kunde sköta sig fint i lekrummet, haha.
* Städat. (Inte så kul, men nödvändigt)
* Rensat i källaren. (Inte så kul men nödvändigt)
* Haft mamma Linn & pappa på grillbesök.

Ja det var väl det stora hela.
Tänkte dela med mig av lite bilder från just Mjölkens väg.

När vi kom in på Skånemejerier fick vi engångstossor på fötterna, plastrock och som ni ser mössa :)

Jag tyckte det var sådär :)

Timea - lika fin som vanligt :o)

Pappa & Timea lyssnar på Kerstin när hon pratar om mjölken.

Då plötsligt någon bakom oss hade dukat fram massa gott!

KALVIN!!

Smakar päronyoggi.

Mjölken paketeras.

Efter det sterila besöket på mjölkfabriken åkte vi vidare med bussen till skitiga gården för att hälsa på dem som ger oss mjölk.

Korna.

Mamma Mu :)

Även här fick vi ha tossor, så att vi inte skulle få koblajjor på våra skor.

Här på gården åt vi vår medhavda matsäck och hälsade på korna kalvarna och..

..kaningungarna!

Nu ska vi tydligen ha en utebur med kaniner?

Det var allt för nu, känner inte för att skriva mer.

Och ni som bara tittar in läser och känner er som hemma utan att meddela att ni varit här, kan sluta besöka min blogg.

Respekt tack!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej tjejen.. Jag hoppas att du njuter av din semster. Är väldigt avundsjuk på dig kan jag erkänna. Härliga bilder fråb Kossa Muorna... Själv har jag nu BARA 3 veckor kvar att jobba. Nedräkning nedräkning... Ha det så gott gumman... Kram Marita!!!

1:50 em  
Anonymous Anonym said...

Hej! Hehe, man blir ju inte jättesugen på barn precis när man läser din blogg! ;P
Nu har jag äntligen semester jag också!! Den här sista veckan har gått sååå segt! Men nu ska jag njuta! Idag fyller Jimmy 25 så vi ska snart iväg o spela minigolf med hans familj. O sen ska vi ut o äta middag på Elysée! Blir mysigt! =)
Hoppas du har det lika bra fortfarande på semestern! Kramar från Madde

3:04 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tjena!
Inne o kikar, alltid skoj m uppdatering... Jag e helkass nu på sommaren känner jag! :(
Kör igång till hösten igen! ;)

Ses snart m pärlor i högsta hugg :)

Liv går här hemma o tjatar att hon vill meeeeeeee..... Ohhh :S

Kramen!

3:14 em  
Anonymous Anonym said...

Härliga foton. Mysigt ni verkade ha. :) Hoppas du får en supermysig semester! :) MÅnga kramar/Evelina

4:01 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan

Vilken trevlig dag ni verkar ha haft. Skönt att läsa att andra också tycker att det kan vara jobbigt med barnen och inte alltid tycker att allt är tipp topp. Ha en fortsatt trevlig sem.

5:33 em  
Anonymous Anonym said...

Kikar in en liten stund!

Hoppas att du får en trevlig fortsättning på semestern!

7:28 em  
Anonymous Anonym said...

Mhhuuuuu!! Vilken kul grej det där ko-besöket, hur fick ni nys om detta?

Har inget kul och skriva men kram på er!

9:42 em  
Blogger Kottemor said...

Supersnygg är ordet för Sandi i mjölkmössan;)
Jag skulle faktiskt vilja åka den där rundan,funderat på det sen förra sommaren...
Ser ut som Mea hade kul iaf:)

Jag har ingen semester i sommar,bara jobb jobb,40timmar på 3dgr nu i helgen,32 timmar på mån o tis,jag e trött!

Många kramar snäckan!

10:16 em  
Blogger Emelie said...

Kikade bara in en kortis
vill passa på att önska er en skön och ärlig semester.
Kul med kossa mu besöket
och så duktig Mea är som cyklar så bra och duktigt
Kram på er

PS / Glömde fråga... de ursnygga armbanden och halsbanden du gör, säljer du med eller gör du bara till vänner och dig själv?

9:53 em  
Blogger Camilla said...

Kikar in en sväng..
Kul med besök hos korna, och vad snygga ni var i era tossor...

Hoppas er fortsatta semester är lika myssig som den ni hittills haft..

Kramis Camilla

12:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home