tisdag, januari 24, 2006

060124


Aptrött..

Det känns som en dålig baksmälla idag + att jag nog har halsfluss.
NÄR SKA DETTA TA SLUT!?
Vi är så trötta på sjukdomar och förkylningar.

Jag körde in med Milton till barnakuten halv 12 i natt. Han hade stora problem att andas och inte ens den "friska" luften (-10!) fick luftvägarna att låta bättre.

Väl där fick han betapred och inhalera 2 ggr sen fick vi köra hem 3 timmar senare. Med oss fick vi recept på astmamediciner.
Detta var det sista jag ville att han skulle få. Som svår asmatiker själv vet jag precis hur det är att inte kunna andas ordentligt.

Men eftersom Milton inte haft några andningsbesvär under våren/sommaren än så drar jag slutsatsen att han blir extra känslig när det är kallt ute och speciellt om han är förkyld.

Timea tog sovmorgon, hon vaknar alltid tidigt, så även denna morgon, jag hittade henne snarkandes i soffan vid tv´n runt 9 i morse och lät henne sova vidare.
Hon säger att hon inte känner sig riktigt kry, men hon har ätit 4 smörgåsar, så aptiten är det inget fel på dock.
Nu tittar hon på Pippi på rummet och har det sådär mysigt man bara kan ha det med en sjuk lillebrorsa hemma.

Jag känner att jag måste fly fältet när Daniel kommer hem idag. Ska handla lite mer tyger och en vaxduk till Timeas rum. + att vi behöver ha hem mat, här är eko eko eko eko i kylen.

Jag tar en Mama & går o vilar med min hals och mitt huvud :(
Hoppas ni har en bättre dag än vi!


Tänkte passa på och bjuda på ett par härliga bilder som Mårten www.svemark.com tog när vi var hemma hos Louise & Co sist.

Saknar er och hoppas vi kan ses snart!


Vaddå stökigt Tilde? Vi behöver väl inte städa.. jag lägger mig och läser lite :)


Kolla in min tjockismage alltså!


Massor av söta barn..


Ta bild på mig nu pappa, när jag har denna "beredd-på-att-fotas-uttrycket"


En härjad Timea och en liten "kika-fram-kille" bakom storasysters axel.


Stor succé när glitterpennorna kom fram ;D

1 Comments:

Blogger Mindi said...

Usch så trist att ni inte mår bra... och lille sonen då!!!!
Vilka fina kort på alla barnen!!!!!
Fick du till det med besöksräknaren? Tjoa till annars så ska jag försöka hjälpa dig.

Hoppas att allt är bra annars ( förutom alla sjukdomar)... miss you!

Kram kram

7:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home