tisdag, februari 14, 2006

060214

Valentine, Recept & Sjukt barn..

Jag kanske skulle ta tag i uppdateringen?

Det var ett tag sen sist, men vi har haft datorn ner plockad eftersom jag fick ett ryck och ville göra om här uppe.
Köpa hyllor och nytt bord och stol till datorn.

Det är så skönt att rensa ut, det förra databordet vi hade innehöll 2 lådor och ett par fack. Och heter man Sandra så måste man fylla lådor och fack med olika onödiga saker.

Här var såå mycket SKIT!
Men nu är det väck och inhandlats har det gjort, ett helt vanligt vitt bord, utan lådor och fack :)
Så nu kan jag inte samla på något.

Vi väntar på plattskärmen och alla andra finesser Daniel beställt till nya datorn. Jag som inte alls är någon prylbög känner att jag vill jättegärna ha den där platta skärmen :D

Antagligen för att det blir mer plats på bordet och det ser "renare" ut.

Jag har satt upp 3 vita trähyllor som är fyllda med vita pärmar där jag har den skiten jag inte kunde kasta.
Och 2 CD-hyllor där alla skivorna får plats.

Nu ska jag sätta upp en vajer och sy ett draperi så vi kan skärma av denna lilla hörnan.
Fotar och visar när vi fått alla saker.

Idag är jag hemma med en sjuk pojke, han har andningsproblem och är jätteförkyld. Daniel är magsjuk och jag är allmänt trött efter att ha blivit väckt varje kvart i natt.
Timea är på dagis.
Pigg.

Min syster var här i helgen och vi gjorde inte många knop, jag jobbade på söndagen, vi målade en stol, gick en sväng på Ikea (mycket folk) och en sväng på Centan.
Åt Burriots i söndags. De blev hemskt goda!

Så här gör jag..

Sandis Burritos!
8 st

800 g köttfärs
½ - 1 röd paprika, skuren i bitar
1 burk skivade champinjoner
en skvätt av tacosås (mellanstark)
1½ dl vatten
2 påsar tacomix
ev. 1 - 2 vitlöksklyftor

Blanda allt. Låt puttra på spisen och lägg sedan röran i de små tortilla bröden, vik ihop och lägg ost över.
In i ugnen 180 grader tills osten är smält och fått lite färg.
Serveras med Creme fraiche och majs. + Ev fetaost, det hade vi denna gången.

Supergott!

Imorgon är jag ledig och känner att jag måste hinna kurera mig tills på torsdag då vi har möte.

Nu hörde jag sambon tjoa att DET BLIIIIR GUUUULD.
Fan, jag bryr mig inte ett skit om OS, hur ointressant som helst.

Milton har vaknat från vilan, med feber *suck* så jag får avlägsna mig.
Ha en UNDERBAR alla hjärtans dag!

**HUG**
s a n d i

4 Comments:

Blogger Camilla said...

Hej Sandi !!

Ville bara kika in och önska dig en trevlig Alla hjärtans dag.

Ska bli kul att få se på er nya data hörna sedan..
Vill också fixa till det i vårt datarum men vet inte hur jag ska ha det, kanske jag får lite ideer från dig sen när jag ser dina kort..

Hoppas lill killen piggnar på dig och blir frisk och kry igen..
Patricia fick jag hämta hem från dagis idag då hon börjat få krupphosta, men det verkar lungt nu, så jag hoppas det vänder snabbt..

Ha det nu så bra och ta hand om familjen i dag..

Kramis Camilla

2:36 em  
Blogger Jenny said...

Hej! Hoppas du oxå hade en trevlig valentines day. Jag lämnar sverige imorgon bitti men jag kommer försöka hålla min blog uppdaterad o kommer säkert komma in på MSN då o då. :o)
*vinkar*

7:46 em  
Blogger Suss said...

Hej Sandibell!
Hoppas du hade en trevlig alla hjärtans!
Dina Burritos låter smaskiga!

Skulle bara kika in och se vad du haft för dej. Imorrn ska vi på husvisning...eller jaa...radhusvisning =( På torsdag på husvisning fast ett pyttelitet hus. Kolla länkarna!
http://www.hemnet.se/a.asp?id=3189042&q=1&s=4 (imorrn)
http://www.hemnet.se/a.asp?id=3189571&q=1&s=4
(torsdag)
Hoppas det börjar lossna lite hus nu, jag står snart inte ut!!!!

Kramkalas!

11:29 em  
Blogger webmosterhelene said...

Vad härligt det låter med rensning :) Det skulle jag oxå behöva... Fast det där med lådor, har jag inga lådor så högar jag på skrivbordet mm :) Men sån är jag!

Kram!

10:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home