söndag, mars 19, 2006

060319

Magmuskler & Sommarland..

Jag har kryat på mig lite under natten..
Låg bara och hostade mellan 1 och 4, men det är säkert helt normalt om man ringer till VC eller sjukvårdsupplysningen för att berätta det.

Magmuskler har jag visst, det känner jag idag, eller är det något som är sönderhostat?
Om jag ska se något positivt i det hela, så måste det vara att jag har sparat himla massa pengar på att inte komma utanför dörrarna. Men å andra sidan förlorar jag en HEL DEL på att vara hemma.

Jag hade nog kunnat gå till jobb imorgon för min egen del, men frågan är om lillebror är så pass kry att han kan gå på dagis?
Ögonen hänger och hela han är liten, klen och gnällig.
Så, nä, jag tror inte det.
Men har han feber idag med så blir det att åka till nån form av Doktor imorgon.

Vi har bestämt vad vi ska göra med barnen i sommar, det blir Skara Sommarland och Astrid Lindgrens Värld. Sen far vi ju utomlands jag och Daniel med Martin & Mari i Augusti, så för att döva det dåliga samvetet (som jag inte tänker ha) något så har vi gjort roliga saker med dem innan...


Tittade på Schlagern igår, mina favoriter var Pudlarna, Carola, BWO och *svett*Andreas Johnson (vet ni att han väntar barn med Lisa Knapp, som var med i Robinson?)


Tycker nog vi skulle skickat BWO eller AJ till Athen!
Jag gillar den låten som vann, men Carola är lite för mycket DIVA för min smak.


Nu kom frukosten in genom ytterdörren..

**HUG**

s a n d i

5 Comments:

Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Äntligen går det att skriva här... har inte kunnat det på ett tag, kommer liksom inte upp nån ruta...

Men nu gick det :)

Kollade oxå schlagerfestivalen igår och det var juh helt klart de 3 det handlade om...
Egentligen var nog AJ bäst och det stod juh idag på aftonbladet (precis som vanligt när det är telefonröstning om nåt) att det blivit tjall på linjerna och att fel låt antagligen vunnit...

Låter som ni får en mysig sommar!
Vi håller oxå på att lista ut vad vi ska hitta på i sommar... *tänka tänka*
Vart ska ni åka i Augusti?

Och visst blir man mörkrädd.. Psyko!

Kramen!

12:24 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Sandi!

Skönt att se att du kryat på dig. Läste att ni bokat resa till sommaren, härligt för er!....men....tänk om ni missar mitt och Tobbes bröllop, då hade jag blivit ledsen.......När åker ni. Imbjudningarna är på g men inte klara än.

Puuuuus fr en nervös Katta

3:10 em  
Anonymous Anonym said...

Tjolahopp!

Hoppas du är frisk och kry tills imorgon ;-)
Så det blir Alv och Skara sommarland till sommaren :-) Precis vad vi gjorde förra sommaren. En riktig höjdare så det kan jag rekommendera ;-)


Hejjade på AJ och BWO i går. Ringde till och med och röstade på AJ och jag tror det stämmer som stod på Aftonbladet (eller var det Expressen???) att det var fiffel för det var jättesvårt att komma fram.
Kan inte med Carola divan )hoppas hon kommer sist...hmmmm *bitter*).

Nä nu ska här städas vidare! Tilde är och ser Pippi Långstrump teater med sin farmor och Tintin sover så det gäller att passa på!!

Kraaaaam

4:22 em  
Blogger Suss said...

Hej tjejen!

Hoppas du har ett besök till huvudstaden inbokat med ;-)
Iallafall ett för dej för att träffa mej =)

Jag höll på Andreas Johnson igår, men tror nog att Carola kommer att ta hem hela skiten. Inte skulle jag bli förvånad iallafall.

Skönt att höra att du piggat på dej! Hoppas det nu går åt rätt håll.

Nu är det hög tid för mej att uppdatera MIN blogg *gahh*

Kramar!

12:03 fm  
Blogger Mindi said...

Tycker som dig om Carola. :-/

Kram kram kram!

8:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home