måndag, mars 20, 2006

060320

Pärlkurs å Rampfeber..

-En blondin försökte komma in i sin låsta bil med galge
-Efter ett tag kom hon på att hon måste skynda sig
-Det började regna och suffletten var nerfälld

Suss:
Ja, ska vi boka ett datum redan nu?
Jag har ledigt mellan mitten av juli och slutet av augusti om jag får igenom min semester. Så jag far upp till Stockholmo så vi kan träffas :)
Hur hade du tänkt, med eller utan barn?
Fast detta kan vi ta på msn.

Katta:
Åhhhh, vilken datum är nu ert bröllop, jag vet ju att du berättat det, men fiskpinneminnet är så kort!
Jag ska göra allt i min makt för att kunna komma, vi har inte någon bokad resa än, utan åker när skolorna kommit igång eftersom Mari jobbar hela sommaren.

Sandibella mår mycket bättre nu, fast lite hosta har jag allt. Milton var hängig igår med så idag vabbar jag. Men nu hoppas jag verkligen att det räcker för vår del med sjuka barn!?
Timea får gå ändå idag mellan 9-15.

Den nya datorn har kommit nu och den är jättefin, väääldigt platt ;) Som det ska va.
Tangentbordet ser nästan ut som något piloten har i cockpit.
När man tittar på den skärmen och sen tillbaka på denna gamla så får man helt ont i huvudet för den gamla ser helt suddig ut.
Hehe..

- Varför äter blondiner så lite kaviar ?
- De får inte in tungan i tuben.

Nu är sopegubbarna här, de är snälla och dyker upp varannan måndag, det tycker jag är alldeles för sällan, vid det laget är vår tunna alldeles full.
Får väl kolla upp ett större kärl.
I en grannkommun, den vi bodde i innan, där får man det största kärlet om man har blöjbarn men man behöver bara betala för det minsta.
+ att de tömmer varje vecka på sommaren.
Jag tycker det är orättvisa!

Tittade på Rampfeber, reprisen igår.. Herrejisses vad kasst det var. Trodde det skulle vara i stil med Let´s dance, men ack så fel man kan ha, B:ig jury som man verkligen inte ville lyssna på, dåliga programledare, och mitt i allt det en fd fotbollsmålvakt som såg ut som ett förvuxet frågetecken, han ville ju inte ens vara där....
???
Nix, så synd att det floppade.

Miltons vagn är på väg, jag har nog glömt att skriva om det. Men för en tid sedan när jag var inne på Ilas sida, så fick jag nys om den här läckert röda Espritvagnen..
(Varför kan jag inte ladda in bilder? Fler som har samma dilemma?)

Jag har varit på jakt ett tag efter en paraplysulky, som inte är för klen, så hittade jag den då hos Ila.

Nu fick jag ett mail i fredags att den var på väga.
Det har ju tagit jättelång tid för dem att få iväg den, men nu är den snart här.
Och jag som aldrig beställer saker över nätet, vill lukta, känna och nästan smaka på sakerna innan jag köper dem, eller i alla fall provköra om det gäller en vagn.
Men visst låter det bra, jag vill ju ha en som väger lite och som tar minimalt med plats på resor och i bil.



Esprit Speed Sun
Lätt och smidig paraplysulky med sufflett och liggläge.
Stabil konstruktion av tåligt stål.

Hjul: PVC-hjul 15,5 cm
Höjd till styret: 107cm
Sitsens bredd: 33 cm
Bredd totalt: 50 cm
Mått ihopfälld: 107 x 30 x 33 cm
Ryggstödet fällbart i 5 fasta positioner där det lägsta är 163 grader.
Vikt: 8,5 kilo


Ila:
Hoppas du inte tar illa upp att jag har beställt den, jag hade inte gjort om du köpt den!

Så här lät det när jag la fram förslaget till min andre hälft.
- Daniel, kom..
- Vi behöver en sån här..
- Jaha.. Men ingen röd! Det är en TJEJFÄRG!!
- ?

Jag vann!

Nu ska jag klä på mig och barnen, köra Timea till dagis och sen hem o röja och leka med Milton lite.
Ikväll ska jag med Louise till hennes mamma på pärlkurs, det ska bli superskoj.

**HUG**
s a n d i

4 Comments:

Blogger Julia said...

Hej hopp! Kikar in och kollar läget. Ni verkar ha fullt upp, och sjukdomar som inte vill ge med sig. Det är lika här. Vet du vad jag köpte idag? Klart du inte vet... Ett paket med Tip Top mini-strutar!! Har du redan sett dem i affären? Jag vet ju att du är ett tip top freak. Jag ska nog gå och ta en nu... *frestas*
//Julia

12:14 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej gums!
Inne o kikar lite :)

Det verkar juh vara på bättringsvägen med er alla! Skönt!

Kramen!!

1:58 em  
Anonymous Anonym said...

Ahhhh....vilken fin vagn!! Supernajs!!
Kollade in en snabbis!! Förresten kursen är inte hemma hos mamma utan i pärlbutiken ;-)
Så man kan frossa i en massa pärlor ;-)

Kram å vi ses å sånt

3:01 em  
Anonymous Anonym said...

Hej igen Sandi!

Fiiiiiin vagn!

Ska bli kul att få se dina pärlalster när vi träffas. :0)

Bröllop den 19 augusti........
......hoppas....hoppas....ni kommer...Jag läääängar!!!!

Puss & Kram / Katta

7:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home