onsdag, mars 22, 2006

060322

IQ Badboll å Mio Bark..

Detta är mitt etthundrafjärde inlägg och dagen till ära tänkte jag roa er med ett korkat samtal jag hade igår med de som ska leverera vagnen.

Jag lyssnade av min mobiltelefonsvarare, där en trött gubbe säger så här.
- Hej jag heter Krister och ringer från Schenker, detta är mitt mobilnummer... **** ring mig, jag har ett paket att leverera.

Ok, jag ringer upp..
- Schenker, det är Krister..
- Hej, jag heter Sandra, du har lämnat ett meddelande på min svarare att du har ett paket att lämna ut till mig.
- Va? Jaha..
- Jaa.. (så berättade jag var jag bor)
- Det är inte jag som pratat in på din svarare.
- Nähä, men du heter väl Krister?
- Ja. Jag vet inte vad du pratar om.
- Men, gud, du ska leverera ett paket till mig, och du har ringt mig och sagt att det har kommit!
- Jaha. Ja just det! Men jag vet inte hur vi har det med lastbilarna..
- Nähä, men jag vill ha mitt paket, ska jag betala när det levereras?
- Nä.
- Ska jag skriva under?
- Vad är det jag ska leverera?
- EN VAGN!
- Jaja, nä, men då behöver du inte skriva under!
- Ok, nähä, men lämna det i trädgåden då, JAG vet inte hur NI brukar göra.
- Jobbar du idag eller imorgon.
- Jag är ledig idag och jobbar imorgon. Om du kan komma idag så är jag hemma till kl 14 sen ska jag in till stan.
- IN TILL STAN? Eslöv menar du?
- Ehhh, nä, det är lixom INTE stan! Jag ska till Malmö..
- Jaha, för vi finns i Eslöv.
- OCH? Jag tänker inte köra och hämta mitt paket, det SKA levereras.
(Vid detta laget är jag smått irriterad)
- Jag ska se till så att det levereras imorgon..
- Bra hejdå!

Alltså, hallå?!
Vaddå IQ badboll!
Jag var helt förbluffad över denna gubbe hela dagen igår och nu när jag skriver ner konversationen så blir jag lika ställd, hur bombad får man bli på en skala?

Det ska dock bli mycket intressant att se om vagnen dyker upp idag.

Och shoppingen igår gick bra ;O)
Köpte en stor, rund matta i brun/beige till sov/datarummet. En hel hög med beige SANNI handdukar från Ikea.

I det fönstret som är där vi har sängen har jag planterat 2 nya blommor och köpt nya krukor samt bytt till nya gardiner, se nedan.
Men jag fick ta med blå panelgadin istället för röd på bilden.

Det gjorde sig riktigt bra mot väggen som jag målade i Mio Bark.



Nu så ska jag sätta lite fart här.. Sen jobbar jag ikväll.
**HUG**
s a n d i

2 Comments:

Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hahahaha Ja, d var verkligen IQ badboll hos den gubben *S*
Men jag er att vagnen kommit iallafall! Rullar den bra? ;D

Himla snygga gardiner!
Måste oxå hänga upp nya här hemma snart!

KrameN!

6:40 em  
Blogger Suss said...

Kul med shopping på Ikea =)

Ja, ibland fattar man inte hur folk klarar sej ute i livet när de är så utblåsta? HUR har han fått sitt jobb till att börja med? Hahahahaaa! Så fruktansvärt inkompetent!
Men du fick vagnen va?

Kram Suss

12:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home