tisdag, juni 27, 2006

060627

MatFörgiftning & Mer MidSommarBilder!

Jag blev nog matförgiftad igår, eller nåt.
Hade ätit frukost med barnen som vanligt och sen åt vi middag vid halv 5 tiden.
Kan knappt skriva vad vi åt, men spaghetti m köffärssås.
Jag & barnen åt samma mat!

Efter en timme när jag satt och skruvade ihop Miltons nya möbler till rummet blev jag akut trött, så trött så jag bara ville lägga mig ner på golvet och sova.
Men jag hann till soffan, fick ingen ro så jag gick upp i sängen istället.
Väl där kom Timea för att titta till mig, *söt* jag bad henne hämta spannen och en påse hon hittade ingen påse så jag fick springa ner till toaletten.

Nu är det varning, Suss, sluta läs! ...
Men det sprutade åt alla håll och kanter under 3 timmars tid efter det.
Hela magregionen blev totalrensad.
Jag såg ärligt talat ut som ett riktigt lik, helt grön i ansiktet, vita läppar och alldeles sjöblöt av svett.
Oj, vilka kramper jag hade i magen.
Men sen vid 21 mådde jag bra igen, givetvis alldeles slö men ändå helt okej för att ha mått som jag gjort.

Jag fattar inte vad det var som hände, nu idag har jag sovit middag i 2 timmar tillsammans med Milton. Timea är på dagis.
Tror faktiskt där är något som inte stämmer i min kropp, jag behöver nog en besiktning.
Känner mig dagligen överdrivet trött, men igår tog priset.

Jag fick Mari´s bilder från midsommar idag, där var några jag kan visa :)
Håll till godo..


Barnen ska bada, en är redan i :)


Barnens bord


Vårt bord, haha, denna bilden är sååå rolig. Gode Gud, vad är ditta för folk... typ :)


Tjejskål!


Kubb hör sommaren till, gissa vem som vann?


..fast vi var lika glada för det!


Fin bild på Lukas o Mari


Nattamaud - Grilla hör sommaren till!


Hrmm, sen när barnen somnat, blev det rajv ;D


Detta måste vara en hårdrocklåt, jag studsar som en boll och Daniel spelar sin berömda luftgitarr :)

Kram
Sandi

26 besökare idag, men inga kommentarer.. jaja. Det är bara ni som bestämmer om bloggen ska låsas.




27 Comments:

Blogger Kottemor said...

Hahahhaa,såååå underbar bild på dig o Daniel när ni dansar o du syns lite mer!
Hehe
Den borde ni göra förstoring av snäckan;)
Sätta i kottarnas rum så de ej bråkar för mkt;)

Men hu,din stackare vad hemskt det låter med din stackars mage!!
Det finns inget värre!
Burr!
Fy jabbans.

Hoppas du är bättre nu iaf och ni kan få lite semester från sjukdomar nu!!

Kraaaaaaaaaamar

12:05 fm  
Blogger Suss said...

Hallå girlfriend!

Jag läste...men tack för varningen =)
Det var nog matförgiftning du åkte på, om du inte fortfarande har ont i magen alltås. Då kan det vara nåt mer med. Matförgiftning så brukar det ju bli så AKUT och sen går det över på några timmar och sen känner man sej helt överkörd =(

Helt underbara bilder på dej och din andra hälft!! Jag gillade de bilderna på er två, som Ilisen sa -förstora och häng upp i barnens rum! Hihi =)
Eller bara framkalla och kolla på då det känns som det behövs.

En månad kvar tjejen =)
Jag håller på att bli skitis *fniss*

Kram!

12:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Hejsan

Fina bilder från midsommar. Tråkigt med din mage.

7:18 fm  
Blogger Julia said...

Hej hej!
Kikar in litegrann. Urkas med magsjuka, det är inte kul :( Hoppas du känner dig piggare nu.
Kramar, Julia

12:55 em  
Anonymous Anonym said...

Hihi, härliga bilder. Jobbigt med din mage. Kramen

1:05 em  
Anonymous Anonym said...

Hej,

Ville bara säga att jag varit här. Är så trött i huvet att jag inte orkar skriva mer. Men blä för magsjuka eller matförgiftning alltså!

5:34 em  
Blogger ~Karin~ said...

Hej vännen!
Kikar in en sväng o ser hur ni har det där nere! :-)
Härlig partybild på dig och Daniel!!

Hoppas att magen o du mår bra nu! *urk för magåkommor*

Vi mår bara fint och Elias har hunnit fylla fyra år...tänk va tiden springer! *ler* Ebba växer så det knakar och är en go och glad tjej!

Ha det bäst!
kram /Karin

5:57 em  
Anonymous Anonym said...

Hej hej! Härliga midsommarbilder :) Nu längtar jag till semestern....

9:09 em  
Anonymous Anonym said...

Vi kan verkligen festa loss :)
Ha ha den sista bilden är bra, vi står i ring och hoppar och Danne kör luftgitarr ha ha

Hur känner du inför lördag?

Kram Mari

9:54 em  
Anonymous Anonym said...

Brukar inte vara här inne, men hamnande här nu genom någon länk, hos någon (givetvis har jag redan hunnit glömma det. fy!). Måste i alla fall säga att du har en jättetrevlig blogg med mycket läsvärt och mååånga fina bilder. Två fantastiska barn har du också - men det vet du nog redan ;) Kommer absolut att komma tillbaka hit fler gånger! Och du.. krya på dig. Matförgiftning eller vad det nu kan vara är aldrig roligt! *yuuck*

11:17 em  
Anonymous Anonym said...

Är här igen och kikar efter uppdatering.

Häjrå!

11:24 em  
Anonymous Anonym said...

Hahaha... Härlig midsommar. Det syns tydligt när barnen nannar... =) Hoppas ni hade en jättetrevlig pärlkväll. Själv gick jag och nannade kudden kl 21. Helt utmattad. Ha det gott tjejen... Kram Marita!!

1:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Hejsan. Kikar in en sväng. Trevlig helg på er

7:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej Sandi!
Kikar in lite bara.
Kram Jenny

10:37 em  
Anonymous Anonym said...

Jahapp. Nu är jag här igen.

Trevlig helg på er!

2:32 em  
Anonymous Anonym said...

kollar efter uppdatering:)

Väntar på att du ska komma så vi kan ppaaaaaaaarta loss!!!!!!

ser framemot kvällen/ puss

7:30 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tjena!
Inne o kikar lite :D
Är för slö för att orka uppdatera min egen så kikar runt på alla andras ;)

Synd att ni inte kunde med igår, men en annan gång kanske!

KRAMEN!!

10:30 em  
Blogger mintid said...

Ni ser ut att ha en trevlig kväll iallafall :) Trist med din magsjuka...hua...konstigt att det bara var du som blev sjuk men tur barnen slapp det.
Ha en fin helg!
KRamis

12:23 fm  
Anonymous Anonym said...

Ni såg ut att ha haft en härlig midsommar! :-)
Jobbigt med matförgiftning. Hoppas det gick över snabbt!
-Stina

10:00 em  
Blogger Suss said...

Kikar in efter update =)

12:53 fm  
Blogger Emelie said...

Usch för magsjuka. Tror nog det var matförgiftning, då blir det så där akut och med kramper osv.
Ni såg ut att ha haft en jätte bra midsommar

10:11 fm  
Anonymous Anonym said...

Kollar också efter lite uppdatering :)

Kram Jenny

8:18 em  
Blogger ~Karin~ said...

Även jag kikar efter update *ler*

kram /K

1:11 fm  
Blogger Kottemor said...

Får gratulera till första doppet i poolen!:)

Kramar
/ila

12:36 em  
Blogger Julia said...

Kikar in...
//Julia

11:56 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan.
Kikar in en sväng.

10:36 fm  
Blogger Kottemor said...

Kom igen Sandi,får jag lov att lära känna dig bättre?:)
http://ilasprivatespace.blogspot.com/2006/07/bara-jagmig-och-ego.html

Ber snällt!:)

kramar!

11:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home