måndag, juli 10, 2006

060710

Maneater & Småprojekt!

Wooohoooo, nu har nedräkningen inför min semester startat på allvar!
5 dagar kvar, tisdag onsdag (jobbar natt) torsdag (slutar 9) fredag lördag, så 12.01 på lördagen den 15/7 är jag fri som fågeln i 6 veckor.
Eller nästan, 5 av de 6 ska jag umgås twentyfourseven med barnen.
Allt går ;o)

Så vad har hänt sen senaste uppdatering?
Lite jobb i vanlig ordning, jag var ledig 3 dagar i sträck förra veckan men konstigt och lyxit nog kändes det som jag var hemma en hel vecka.
Jag hade lite småprojekt på morgonen innan jag gick ut i den gassande sooolen (som nu lyser med sin frånvaro)
Var är du SOL?

I fredags var vi på företagsfest på Dalabadet i Trelleborg med Daniels jobb, det var okej. Roligast hade jag de 2 första timmarna eftersom ölen och cidern slog på ganska bra utan någon mat i magen, haha.
Underbart väder var det i alla fall och jag har ju alltid min vän Mari med vid såna tillställningar eftersom martin å Daniel är arbetskamrater, annars tror jag inte jag gått faktiskt.
Jag kan vara hemskt osocial vid såna tillfällen.

I lördags var det fest igen och då 70 årsfest för svärmors man i Byastugan i Hofterup.
Det var okej ;0) Millelille var med, på sitt störigaste humör.

Vi åkte hem redan vid 21 la pojken i sängen och satt sen på altanen och drack lite gott till kl 00.00 :)

Igår hämtade jag Timea som haft det super med Martin o Mari som barnvakt.
Sen kom de över på kvällen så grillade vi gott och bara tog det lugnt, killarna kollade matchen.
Vickie sov också över och det gick mycket bättre denna gången än förra då vi körde henne hem.
Saga, CD-saga lite gnäll och sen somnade jag Timea och Vickie i dubbelsängen :)
Idag har de lekt hela dagen lång och haft jätteskoj.

Just nu sitter jag med Mp3 spelaren i öronen, den låten som regerar starkt just nu är Maneater med Nelly Furtado. Den är så sjukt bra så jag bara vill ut och dansa och dricka hela natten lång när jag hör den.
DET är min musiksmak!
En annan grym låt är Unfaithful med Rihanna, otroligt cool låt!


Vi har haft PULS här eftersom det var stopp i avloppen. Igen. Har haft detta problem ända sedan vi flyttade hit för snart 3 år sedan.
Obs! Undvik titta på det som ska likna en slags gräsmatta.. den är sig inte lik efter ner grävningen av kabel till jordvärmen.
Vi ska ta tag i detta projekt till hösten!


Sötsyskonen tyckte det var spännande att titta på..


Myskväll på altanen i lördags..
Linnet är inte på allvar, utan har varit under en skjorta ;o) bara så man vet... hahaha..


Jag har lyckan att ha en sambo som kan spela gitarr och sjunga "på riktigt" det finns så många amatörer :o)
Han har även skrivit egna sånger, just nu finns det väldigt lite tid till det. Men en hel del kärleksförklaringar har man fått denna vägen.
Synd bara att jag är helt tondöv och inte uppskattar det som jag borde.
Men helt förgäves har det inte varit då det var sången som fick mig att falla som en fura för denna människa. *kärlek*


Men hallå!
Hur lycklig är jag här på en skala?
Denna bilden är så pinsamt tragisk att jag bara MÅSTE dela med mig av den, jag är verkligen inte alls sur utan blir bara hemskt dålig på bild.
Det är rätt skoj att ha en sån här bild, förstora den i psp och granska vad man skulle vilja göra om.
Jag skulle nog kunna lägga mig under kniven imorgon och fixa ögonlock, påsar, rynka i pannan och mungipor!
Nån som är sugen att betala?
Men sånt ska man inte berätta för det sägs att andra människor inte har samma syn på en som man själv. Tur det för jag är otroligt självkristisk, önskar bara jag kunde slappna av lite.
Tänk om jag blir sån där med klippkort hos plastikcentrum *ASG*


En del av er som läser här vill se mina pärlalster på bild, här kommer ett jag gjort idag då..
Muranopärlor och snäckskal med silver och basärlor mellan det.

Och 2 svar till 2 av er som skrivit i comments!

Mintid!
Så härligt med poolen nu när det är så varmt! Är det en sådan super duper stor pool?
Fint armband du har gjort! Det är populärt med dom "egengjorda".
Kram
Vår pool är 9x4 meter och antagligen låter det lyxigare än vad jag tycker det är. Mycket jobb om man vill hålla den ren.

Ila!
Vi såg dig minsann;)
Snygg klänning!
hihihi...eller... vi körde förbi,jag noterade tjejen med söta klänningen som precis lyfte upp sonen sin, när vi passerade sa Anders, var inte d hon du känner?!
hahahahaahoppas ni hade kul iaf!
kraaaaaaaaamar

Ahh! Där ser man!
Jag trodde ryktet om fylleslag nått byn :)

Nu har jag skrivit färdigt för idag, pallar inte skriva mer, väntar på min sambo som jobbar över och imorgon är det jobb för mig med.
Gonatt
Sandi 22:21


Ett HEJ i comments gör mig GLAD!

18 Comments:

Anonymous Anonym said...

Timmen är sen så det blir nog knappt mer än ett hej. Grymt avis är jag på din semester som är så nära!!!

11:52 em  
Blogger Suss said...

Kikar in och ser en uppis! =)
Vad mysigt ni har det på altanen, och du är välsignad med en musikalisk man *oh la* Önskar min med kunde spela gitarr och sjunga kärleksförklaringar.. Hihi =)

Ja, nu är det dags snart!

Och var köper du alla dina fina pärlor? Tror du jag kan hitta massor med fint i huvudstaden? Kanske vi borde göra en pärlhunting du o ja? =)

Kram!

12:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej..
Alltid lika kul att läsa vad ni har hittat på...
Jättefina halsband

Therese

12:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh vilket fint halsband du gjort! Du har verkligen känsla för smyckestillverkning :-)
-Stina

2:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej, hej!!

Tittar bara in en liten sväng! Hoppas allt är bra med er!
Din semester närmar sig med stormsteg nu jue *skööönt*. Då måste vi träffas för det känns som om det var evighter sen sist :-(

Massor med kramar

10:48 fm  
Blogger Mindi said...

Åh SEX veckors semester... blir jag avis eller? ;)
Är det nu ni ska till Grekland också? När åker ni?

Kram kram

12:49 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan. 6 veckers sem vilken lyx. Vad duktig du är på att göra halsband och armband. Ha en trevlig vecka.

6:43 em  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Hej hoppsan!
Här kommer en hälsning från en trötter dagisfröken... Puh!
Resten av familjen har juh semester och man försöker hänga med i deras tempo om kvällarna, men kroppen pallar inte hahahha
Börjar kanske bli gammal :S Brrr...

Har du varit och kikat i Pärlanbutiken oxå llr?
Var där nåt skoj?
j får ta och köra på min semester istället och fixa lite. Och så kan jag behöva hjälp med att hitta till Hököpinge (om du inte vill hänga på samtidigt) :D

Jättefint halsband gumman!
Jag har fått beställningar på mitt i olika färger med snäckskalspärlorna... Skoj tycker jag, men tiden räcker knappt till...

Hoppas att allt är bra med er!
Ledsen att jag är så kass med min uppdatering på bloggan och att skriva i din bok här på senaste tiden, men känns som allt jag gör är sova äta jobba ***** ;)

KRAMEN OM!!

Har oxå nedräkning nu, har bara 3!!!!!!!! dagar kvar och jag längtar så!! :D

7:05 em  
Blogger Suss said...

2 dar till semester and counting! Kikar bara in för en update =)

Kram!

10:05 em  
Anonymous Anonym said...

Hej svejs, jag har evigheter till mina två lediga veckor känns det som, men skönt för dig att du e ledig så länge. Orkar inte skriva så mycket mitt liv består med av att äta, sova å jobba just nu!

puss

10:16 em  
Anonymous Anonym said...

Hej hej... Ska krypa ner i bingen nu. Har suttit på platsbanken och letat jobb. *SUCKAR ÖVER DETTA!!!!* Synes... Kram Marita... P.s... Jepp, jag raderar adressen från datan!!!

11:33 em  
Blogger Kottemor said...

Hahahahahha,ooooh vad jag älskade dagens bilder här!

Ja,den på dig var helt outstanding!
Hehehe

Underbart inlägg gumman och så söta kottsen var när de kikade på maskinen!;)

massa kramar sweetie!

12:04 fm  
Blogger Kottemor said...

Joo glömde...
läste ju helt fel hela tiden så här på kvällskvisten,trodde du hade ngt nytt uttryck för sånna slibbiga maneter...
men joo,Maneater är min typ också;)
Får ta o svänga de nyvaxade snart,men utan så jäkla mkt drinkar från min sida;)
*fniss*

kram igen!

12:09 fm  
Blogger ~Karin~ said...

Hallå!!!
Vilket jättefint halsband!! Jag älskar ju sånt där pyssel :-)

Längtar sååååååå tills vi också får en altan att sitta på på kvällarna (och dagarna såklart)!

Skönt med semester, förstår att du längtar!!

kraaaaaaaaaam /K

12:46 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Sandra! Inne & tar igen lite läsande då vi vart i Sthlm på lite semester. :) Jättefint halsband! Kram

5:09 em  
Anonymous Anonym said...

Hej, duuuuu jag längtar till den 20/8 :) ville bara säga det!

7:34 em  
Blogger Suss said...

Kikar in efter en uppdatering.
Kram!

10:06 em  
Blogger Mindi said...

Vad ska du göra i huvudstaden? När ska du dit???

Kram kram

12:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home