torsdag, juli 06, 2006

060706

Lägger & Sågar Trall..

Ujuj, det var ett tag sedan jag uppdaterade här, folk tjatar på mig så nu får jag skriva några rader..
Det har visst hunnit bli juli med och den riktiga sommaren är här.

Vi solar o badar i poolen, bara njuter av livet när det inte är jobb som gäller.
Jobbar denna veckan och nästa sen är det 6 veckors slapp som gäller *sköööönt*
Hoppas bara det inte blir allt för svårt att komma tillbaka till rutiner och krav efter det :o)
Ska väl försöka återberätta vad som hänt då sen midsommar, tänk tänk..

1. Det var nån form av matförgiftning jag åkte på och förmodligen ett risigt snickers fel, det var det enda jag åt som inte barnen åt den dagen.

2. Jag har fått massa beställningar på halsband av fröknarna på dagis så det ska jag sätta igång med och göra färdigt, har redan handlat pärlor för 2000:-
Whops..

3. Jag har rensat Miltons rum på bebissaker, urvuxna kläder, skötbordet åkte ut, leksaker skänktes bort osv. Köpte lite nya möbler, en liten billyhylla, en för liten byrå och ett set med bord och stol i lagom höjd till 2 åringen.

4. Har haft storstädning i kylen :)

5. Lagt trall på altanen och planterat nya ute-blommor.

6. Varit på Landskronakarnevalen, det var ganska värdelöst, bara en massa Langosstånd och väskor.

7. Idag for vi till Hörbymarknad, enbart för att jag skulle köpa målade trätofflor, det var det jag ville ha på Landskronakarnevalen med, men si de hade de ikke där.
Timea fick med ett par tofflor och en cerise Cinderellaklänning.
Milton fick nöja sig med en krokodil o en häftig bil.

8. Tvättat tvättat tvättat, förstå så underbart det är att hänga ut tvätten i trädgården o så e den torr på 40 min.

9. Varit ute o dansat med Mari, fantastiskt skoj var det :D

10. Powerwalk på kvällarna, idag var jag ute i 1½ timme, det var ganska saftigt kommer nog inte kunna röra mig imorgon..


Så lite bilder då..


Ett armband jag gjorde när jag jobbade vaken natt på jobb.

Miltons tillfälliga rum, tills vi (läs:Daniel) byggt färdigt..






Det är lite kalt på väggarna, det ska komma upp Miltonbilder och de vita väggarna ska målas ljus ljusmattblå.


Med mycket förvaring blir städningen lättare ;)


Mamma lägger och sågar trall en molnig dag, Milton... hrmm, hjälper till ;o)


Milton åker karusell på karnevalen, dålig bild och lustig min på pojken.


Timea skuttade av sig i nån slags hoppeborg..


Och fick en målad fjäril i ansiktet.


Fjärilsflickan är hemma igen..


Hahahhaha.. jag o Mari, var tvungen att göra bilden sv/v eftersom jag hade ett fruktansvärt fult läppstift på mig, (såg jag nu i efterhand)
Detta är strax innan vi ska gå ut på Schlager och Mari ska tvunget ha nån ful röd julduk på våra huvuden. Sen vet jag inte vad min mun håller på med, haha! Så det kan bli!


Inne på Schlager, vi blev fotade av nån fotograf där.


Detta är första sommaren jag verkligen njuter av att ha pool hemma!


Jag är ju ingen badkruka alls!!


Våra barn har oturen att ha fått väldigt tramsiga föräldrar, fast de lider inte av det ... än :)


När alla badar slåss vi om den gula dinosaurien, trams, som sagt, får nog köpa lite mer uppblåsbara leksaker.

Nu är klockan över midnatt och alldeles för sent för Sandibell.
GODNATT hattifnatt.


Glöm gärna inte COMMENTS!

17 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hejsan.
Vad händig du är. Skönt med pool hemma. Hoppas att du får en trevlig semester.

7:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Oh så skönt med pool *avis* ser så najs ut att ligga där och guppa. Vore skönt nu när man är höggravid med... Timeas fjärilsmålning var fin, påminner lite om killen i Kiss *s* Kram

10:15 fm  
Blogger webmosterhelene said...

Åh, vilka härliga sommarbilder!! Ni ser verkligen ut att njuta!!!
Och vad roligt med alla beställningarna, roligt att få göra lite åt andra och utvecklas :) Ser framemot att få se dina skapelser!

Kram
/Helene

10:30 fm  
Blogger Emelie said...

Härliga sommarbilder.
Lyxigt skönt med egen stor pool.
Skönt för barnen med spralliga busiga föräldrar som kan tramsa.
Måste säga att armbandet var supersnyggt, vad duktig du är.
Kul med beställningar oxå.
Ha en fortsatt skön sommar!

11:59 fm  
Blogger Suss said...

Sandibell, jag får kika in och lämna en vettig kommentar sen, jag är på jobb och mitt i luchen (min egen alltså, hihi). Ingen rast ingen ro... =(

2:53 em  
Anonymous Anonym said...

pust, stön... svettigt! Vi ska passa Jonas å Helens hus i helgen, nu får vi känna på hur det är Äntligen!!!!!!!!!!

Vilka fina bilder, förstår att du inte hinner uppdatera, du håller verkligen i gång.Ska bli kul å passa Timea i helgen. Både hus å barn på en gång nu får Martin passa sig haha.
Nu ska vi en vända till Burlövs Center och vi ses i morgon på sommar festen :)(som jag egentligen inte är så sugen på ;)

Pussissar å kramissar Galningen med den röda julhanduken hehe

4:27 em  
Anonymous Anonym said...

Hej.
Härliga bilder...Barnen måste ha tramsiga föräldrar...
Vad roligt att du får beställjobb *S*

Therese

5:37 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Sandi!
Kul att det äntligen blev en uppdatering :)

Vad härligt ni har det som har pool. Vi har visserligen supernära till en massa olika stränder vid Vättern.

Supersnyggt armband du gjort. Kul att du fått lite beställningar. Perfekt att pyssla med när du jobbar natt ju.

Ha det bra!
Kram Jenny

9:26 em  
Anonymous Anonym said...

Tittar in en liten sväng såhär på kvällskvisten!
Hoppas allt är bra med er!
Tintin är mycket bättre nu och har varken feber eller ont i sin arm längre *skööönt*.
Hur jobbar du nästa vecka? kanske vi kan hitta en dag att träffas på då?

Måste säga att det var ett riktigt fint armband du gjort. Vilket proffs du är!

Nä nu kallar sängen! Är så trött och VAAAARM!!

Kramar å vi hörs stumpan

12:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Vilka härliga bilder... Ser riktigt gött ut i poolen.. Och vilket ursnyggt armband... Usch, min pärllust är verkligen helt bortblåst för tillfället... Nu ska jag nanna så jag är utvilad för att göra Göteborg osäkert imorgon.. Ha det gott!! Kram kram... P.s... Vår lilla arbetskamrat fick sitt friår beviljat idag, usch vad jag kommer sakna henne....

2:05 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej kompis!
Nu var det några månader sedan jag var här o kollade, men idag så tänkte jag sätta ett litet avtryck.
Har du funderat mer på kameran? Jag är så sugen på att ha en bättre. Härliga bilder det känns på riktig, att man är där.
Jag tänkte att man kanske kunde göra en beställning på ett halsband om du har tid o lust.
Nu är det inte många dagar kvar tills vi åker till Bulgarien o det ska bli sååååååå skönt. Nellie o Lukas åker till mormor o morfar ikväll (jag har inte packat)o i morgon så åker de till Öland.
Jag som brukar förbereda en månad innan. Nä, jag kan sitta här o skiva hur länge som helst så det är nog bättre vi höres.

Kramisar från mig

11:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Wow vilket snyggt armband! Har du int fler blir på det du har gjort?

Vilka härliag badbilder. Kan avslöja att hade vi haft pool och en dino i den hade vi också bråkat om den. :O))

Kramen Anna

3:03 em  
Blogger Kottemor said...

Godermorgon snäckan!
Ååh så snyggt ditt armband är!!
Du var möjligtvis inte här i krokarna o partajade lite igår?!;)
...bara undrade!:)


Massa massa kramar
/ila

7:57 fm  
Blogger Grått Med Vita Knutar said...

Tjena gummaN!
Vilka härliga bilder på er!
Jättesnyggt armband!
Vi har beställningar båda två, kanske ska snacka affärsideér ;)

Nu väntar beachen på oss :D

KRAMEN!!

11:43 fm  
Blogger Kottemor said...

Vi såg dig minsann;)
Snygg klänning!
hihihi

...eller... vi körde förbi,jag noterade tjejen med söta klänningen som precis lyfte upp sonen sin,när vi passerade sa Anders,var inte d hon du känner?!
hahahahaa
hoppas ni hade kul iaf!

kraaaaaaaaamar

7:25 em  
Blogger mintid said...

Så härligt med poolen nu när det är så varmt! Är det en sådan super duper stor pool?
Fint armband du har gjort! Det är populärt med dom "egengjorda".
Kram

9:38 em  
Anonymous Anonym said...

Mysiga foton! :)

5:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home